Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odłączanie akumulatora - zdejmowanie klem
Autor Wiadomość
g vv
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 10:43   Odłączanie akumulatora - zdejmowanie klem

Witam,
Auto postało 3 doby na mrozie (w nocy do -20 w tym tygodniu) i oczywiście nie odpala. Akumulator kupiłem pół roku temu. Najwidoczniej będę musiał "podprostować". Mam pytanie o kolejność zdejmowania i nakładania klem w colcie. Jest to Colt 1.3 98r. GL.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 10:53   

zdejmowanie: najpierw - potem +
zakladanie: najpierw + potem -
 
 
g vv
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 10:58   

Dzięki. Ostatnio tak właśnie robiłem ale trochę iskrzyło więc miałem wątpliwości.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 11:08   

To ze iskrzy to normalne ale gdzies kiedys czytalem zeby raczej zapobiegac temu i bodajze sa jakies "smary" ktore daja lepszy styk i jednoczesnie zapobiegaja iskrzeniu :P
 
 
tomek24 
Forumowicz


Auto: Colt CJO
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-01-2009, 23:53   

Co się stanie jak inaczej odłącze/podłącze aku?
_________________
Misioo Colt CJO 1,3 dwanaście fał :D
 
 
 
g vv
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2009, 00:58   

ok, podładowałem go 10 godzin, podłaczyłem i przejechałem się kawałek po osiedlu. Zgasł mi w czasie jazdy z 7 razy. Gdy gasł odpalałem go momentalnie znowu i kontynuowałem przejażdżkę. Kontrolki nie gasły. Nie powiem, ciekawe doświadczenie :)
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-01-2009, 08:10   

tomek24 napisał/a:
Co się stanie jak inaczej odłącze/podłącze aku?

Klema plus(+) ma większą średnicę od minus(-) więc teoretycznie odwrotne podłączenie nie powinno być możliwe.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2009, 10:25   

czekoladka_1981 napisał/a:
tomek24 napisał/a:
Co się stanie jak inaczej odłącze/podłącze aku?

Klema plus(+) ma większą średnicę od minus(-) więc teoretycznie odwrotne podłączenie nie powinno być możliwe.


hehe moim zdaniem nie chodzilo mu o odwrotne polaczenie klem w sensie ze plus na miejsce minusa tylko o odwrotna kolejnosc odlaczenia :P :D
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-01-2009, 14:49   

g vv napisał/a:
ok, podładowałem go 10 godzin, podłaczyłem i przejechałem się kawałek po osiedlu. Zgasł mi w czasie jazdy z 7 razy. Gdy gasł odpalałem go momentalnie znowu i kontynuowałem przejażdżkę. Kontrolki nie gasły. Nie powiem, ciekawe doświadczenie :)



no to masz cos nie tak, przeciez prad do iskry nie idzie z aku wiec po odpaleniu nie powienien sie wylaczyc.
 
 
tomek24 
Forumowicz


Auto: Colt CJO
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-01-2009, 22:19   

SlaVkoEg napisał/a:
czekoladka_1981 napisał/a:
tomek24 napisał/a:
Co się stanie jak inaczej odłącze/podłącze aku?

Klema plus(+) ma większą średnicę od minus(-) więc teoretycznie odwrotne podłączenie nie powinno być możliwe.


hehe moim zdaniem nie chodzilo mu o odwrotne polaczenie klem w sensie ze plus na miejsce minusa tylko o odwrotna kolejnosc odlaczenia :P :D


Dokładnie to miałem na myśli :wink:
_________________
Misioo Colt CJO 1,3 dwanaście fał :D
 
 
 
Mi 
Mitsumaniak


Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 165
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-01-2009, 14:38   

a co zrobić jak po "naładowaniu" akumulatora i podłączeniu go auto nadal nie odpala?
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 14:53   

Moim zdaniem pod wpływem niskiej temperatury i długiego postoju woda w zbiorniku zamarzła i ogolnie został lekko zachwiany dopływ paliwa.
A z tym podłaczaniem klem chodzi o to ze jak najpierw zdejmiesz mase to nie ma juz ryzyka zrobienia zwarcia,a jak najpierw zdejmiesz plus to mozesz przypadkiem dotknac do masy,minus jest dalej podlaczony do akumulatora i masz zwarcie.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 11-01-2009, 16:40   

MI - a kręci rozrusznik. :?:
 
 
 
Mi 
Mitsumaniak


Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 165
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-01-2009, 17:45   

już się wyjaśniło. Okazało się, że wszystko to wina alarmu z funkcją odcięcia zapłonu... już jest wszystko dobrze, na szczęścia :biggrin:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.