Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój nowy wskaźnik paliwa
Autor Wiadomość
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 25-07-2010, 13:09   Mój nowy wskaźnik paliwa

Witam,

Ktoś mnie prosił o informację na temat jednego z moich projektów ale nie pamiętam kto więc pochwale się publicznie. Ogólnie chodzi o to żeby na oryginalnym wskaźniku paliwa odczytywać również poziom gazu. W efekcie dość drastycznych modyfikacji powstało coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=vzAFIMoPMDg

Przy okazji spytam Was o opinię w pewnej kwestii, ponieważ mam dylemat i nie mogę się zdecydować. Wspólny wskaźnik pomimo swoich zalet ma jedną zasadniczą wadę, pokazuje w danym czasie poziom tylko jednego z paliw. I właśnie nie mogę się zdecydować kiedy co ma pokazywać.
Opcja pierwsza - wskaźnik sterowany jest elektrozaworem gazu (pokazuje stan paliwa aktualnie wykorzystywanego):
zalety:
- przy rozruchu silnika na benzynie widzę jej poziom
wady:
- jeśli z jakiegoś powodu (np. awaria lub spadek ciśnienia gazu) instalacja przełączy się na benzynę to nie sprawdzę ile mam gazu bo wskaźnik będzie pokazywał poziom benzyny.

Opcja druga - wskaźnik sterowany diodą sygnalizacyjną, która świeci się zawsze jeśli instalacja gazowa jest uruchomiona, nawet jeśli chwilowo jadę na benzynie, na przykład na nierozgrzanym silniku (pokazuje stan benzyny tylko kiedy ręcznie się na nią przełączę)
zalety:
- w razie awaryjnego automatycznego przełączenia na benzynę wciąż widzę poziom gazu dopóki nie przełączę ręcznie na benzynę
wady:
- brak kontroli nad poziomem benzyny bez ręcznej ingerencji co może skutkować w skrajnym przypadku opróżnieniem baku.

Mam nadzieję, że nie zamotałem zbytnio, ciekaw jestem Waszych opinii.
 
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 25-07-2010, 18:30   

hej, myślę ze opcja 1 pierwsza będzie najrozsądniejsza, czy na czym jadę na tym pokazuje stan paliwa, i teraz tak nie wiem jak się podłączasz do czujnika gazu ale przecież każda sekwencja ma centralkę na której tez on jest i tam widać czy ma rezerwę gazu czy , a tak jak pisałeś przy każdym odpaleniu widać ile ma benzoli,

masz to już zamontowane w aucie czy na razie testy na stole??

jak coś mogę protestować u siebie, na żywym organizmie:)


pozdr
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 25-07-2010, 19:53   

opcja 1 chyba lepsza
No Pomysl super z tego co pamietam holenderskie samochody maja to w ten sposob zrobione
Ja kiedys myslalem zeby cos takiego zrobic u siebie lecz wskaznik gazu pokazuje mi bardzo dobze i wiem naprawde ile mam tego gazu.. czekam na opis jak to zrobiles u siebie
_________________
pablo diablo
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 25-07-2010, 21:02   

Opcja pierwsza jest ciekawszą, ale ciekawsza by była gdyby przełączanie wskaźnika działało z kilkusekundowym opóźnieniem - pozwoliło by to znać poziom gazu po samoczynnym przełączeniu na benzynę. O ile jest to fizycznie wykonalne :D
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 25-07-2010, 21:10   

Zhan, a jaka jest dokładność tych wskazań, taka sama jak na tym co montują oryginalnie czy jest dokładniej?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 25-07-2010, 22:02   

fiole1, projekt na razie na biurku ale już po przymiarkach jak widać :-)

pablo diablo, ja też słyszałem, że są specjalne czujniki gazu do zamontowania w butli, które podpina się pod standardowy wskaźnik w aucie i działa... niestety dowiedziałem się o tym już po fakcie, kiedy miałem swój wskaźnik zdewastowany :-)

zbychu80, też o tym myślałem, żeby wybrać opcję pierwszą plus dodatkowy przełącznik, którego wciśnięcie spowoduje na przykład przełączenie wskazań na paliwo inne niż aktualnie używane powiedzmy na 10 sekund.

jkrzysztof80, zależy jak na to patrzeć... z jednej strony oryginalny wskaźnik jest analogowy więc ma trochę dokładniejsze płynne wskazanie, natomiast mój sterownik potrafi ustawić wskazówkę tylko na 208 pozycji ;-) z drugiej jednak strony mogę tę wskazówkę bardzo precyzyjnie kontrolować co jest niemożliwe w zwykłym wskaźniku. Ogólnie to tak jak pisał zbychu układ jest na mikrokontrolerze tak więc jeśli będzie dostawał wiarygodne dane to wskazania będą dużo precyzyjniejsze niż w oryginale. Dodatkowo planuje zrobić programową korekcję gdyż jak wszyscy wiemy zbiornik w galu jest nierówny i wskazówka opada nie do końca proporcjonalnie z ubytkiem paliwa w całym zakresie.
 
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 25-07-2010, 22:11   

Zhan, jak ukończysz projekt to wrzuć opis na forum bo jestem zainteresowany tym gadżetem :)
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-08-2010, 20:17   

Doskonaly pomysl, z niecierpliwoscia czekam na "przepis" i efekty testów.
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 06-08-2010, 22:02   

Właśnie Zhan, jak tam projekt już ukończony?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 07-08-2010, 20:55   

Niestety projekt się trochę przeciąga. Nie jestem ani elektronikiem ani programistą więc co chwila wpadam w jakąś pułapkę wynikającą z braku wiedzy i doświadczenia. A układ jest już gotowy więc wszelkie przeróbki na przykład bloku zasilania płytki drukowanej to lekka rzeźba. Z częścią mechaniczną też miałem trochę przejść. Ale ogólnie wszystko jest na dobrej drodze i czekam już tylko na przesyłkę ze specjalnymi złączkami żeby zamontować to wszystko w aucie. Właśnie kończę oprogramowywać układ, zostało mi tylko w zasadzie napisać procedurę obsługującą żarówkę rezerwy (wymyśliłem sobie, że będzie działać tak jak przy benzynie, czyli zapalać się stopniowo) oraz pompy paliwa bo będzie też opcja odłączania pompy w czasie jazdy na gazie. Za kilka dni wrzucę parę fotek i opis zasady działania. Na biurku spisuje się rewelacyjnie :-) .
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2010, 21:13   

Pomysł świetny. Z niecierpliwością czekam na efekty prac. Po wakacjach kupujemy EA5W Avance, oczywiście LPG będziemy zakładać i z miłą chęcią widzielibyśmy taki bajer w aucie.
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 10-08-2010, 11:29   

Zhan, myślałeś może żeby zastąpić wskaźnik temp. wody tym od gazu?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 10-08-2010, 11:52   

a jak Ci termostat nie puści i nie bedziesz widział temperatury silnika, to się dowiesz ile kosztuje zrobienie głowic w V6 ?:/ niemiła perspektywa...
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 10-08-2010, 12:38   

mam na słupku dokładniejszy wskaźnik temp. :mrgreen:
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-08-2010, 16:18   

jkrzysztof80 napisał/a:
mam na słupku dokładniejszy wskaźnik temp. :mrgreen:

To moze pstryknij fotke, chetnie zobacze.
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.