Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:17
Jak sprawdzić świece w Outku ?
Autor Wiadomość
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2010, 08:53   Jak sprawdzić świece w Outku ?

Wczoraj stojąc na światłach poczułem delikatne "pryknięcia" silnika. Dotychczas silnik chodził równiutko i cichutko, a teraz trochę przerywa na jednym cylindrze. Na razie bardzo delikatnie, na wolnych obrotach, ale że ja lubię jak wszystko jest na tip top, to chętnie to wyeliminuję.

Może było to związane z mrozami, bo wczoraj miałem z rana 19 na minusie, a może poprostu świece nie były zmieniane dość długo i jedna zaczyna przerywać.

Może być tak, że przerywa świeca, a może być tak że przewód... no i moje pytanko, czy macie jakąś domową metodę sprawdzenia czy to świece vel kable i dodatkowo, jeśli to świeca to jak sprawdzić która to ?

A poza tym to to jakie świece polecalibyscie do Miśka ?
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 06-01-2010, 10:01   

Witam
Tak jak piszesz może być świeca może byś przewód .aby uniknąć kosztów to jeżeli masz przejechane 60000 na świecach to zalecane wymienić przez większość producentów.Ja bym polecił nie drogie sprawdzone trzyelektrodowe ISKRY do- benzyny i gazu SFE65PRS-T, T- oznacza trzyelektrodowe oczywiście uwzględniając silnik z nagłówka 2.0L .Zdejmuj podczas pracy przewody po kolei i widzisz czy jest iskra jak zdejmiesz przewód na dalszą odległość to zaczyna rzucać silnikiem,zakładasz przestajr jak świeca sprawna i nie ma przerwy na przewodzie.
pozdrawiam
 
 
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2010, 11:53   

Dzięki za podpowiedź.

Ja mam 132 tys km przebiegu, to wymienię wszystkie świece.

Myślisz, że trzeba jeszcze dodatkowo zmienić szczelinę, czy tez tak jak są wyprodukowane, tak się nadają do montażu ?
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 06-01-2010, 11:58   

Ja bym sprawdził jeszcze cewkę zapłonową, a tak ogólnie podłączyć do komputera serwisowego i sprawdzić, co wyjdzie. Nie wiem, jaka jest konstrukcja cewki w twoim samochodzie może być wspólna na wszystkie świece albo i po jednej na świece. Generalnie komputer powinien odkryć, że coś nie jest tak i pokazać, która świeca aczkolwiek osobiście miałem przypadek, że cewka padła a komputer nie sygnalizował nic. Swoją drogą poziom serwisów jest na strasznie niskim poziomie jak komputer nic nie pokazał to już mi takie bajki zaczęli wymyślać, że głowa mała.
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 06-01-2010, 14:23   

Tak jak podałem wcześniej symblo świec to są trzyelektrodowe a w nich nie ustawia się szczeliny bo i tak masz pewność zapłonu trzy razy większą a podejrzewam że i fabryka takie wsadziła .Na kompie nie pokaże Ci usterki tego typu.
 
 
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2010, 19:43   

Raz jeszcze dziękuję za podpowiedzi.

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem, a mianowicie że tzw. "pryknięcia" są bardziej odczuwalne podczas pracy na gazie, niż na benzynie. A to by wskazywało, że jest większe prawdopodobieństwo, że przyczyna nie będzie w cewce, ani w kablu, ale w świecy.
Zerknąłem dziś sobie pod maskę i chyba podjadę do jakiegoś serwisu, bo samemu dłubać w tych okolicznościach przyrody, to raczej nie byłoby łatwo.
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-01-2010, 23:22   

Radecky napisał/a:
A to by wskazywało, że jest większe prawdopodobieństwo, że przyczyna nie będzie w cewce, ani w kablu, ale w świecy.
Chyba jednak niekoniecznie. Z własnego doświadczenia z gazem wiem, że szybciej od świec padały kable wysokiego napięcia. Objawy takie jak mówisz. Na gazie wyraźnie odczuwalne, na benzynie w ogóle.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2010, 07:14   

No to sprawdzę tzw. drobnymi kroczkami, zobaczymy co szwankuje.

Zacznę od świec, bo i tak samochodzikowi sie należy ich wymiana, a potem pomaniuniu... przejdę do zbadania kabelków vel cewki.

O wynikach poinformuję... :lol:

Dzięki, pozdrawiam...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-01-2010, 10:10   

Radecky napisał/a:
Zacznę od świec, bo i tak samochodzikowi sie należy ich wymiana
jak świecom się należy to i przewodom. One też się starzeją. Polecam polskie wyroby, jak mi w ASO Skody założyli kiedyś jakieś włoskie badziewie to problemy miałem większe niż przed wymianą. Polskie służyły przez kolejne kilka lat - niestety nie pamiętam producenta
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2010, 12:19   

Byłem w firmie SABAT w Lublinie z prośbą o sprawdzenie kabli i świec, no i wobraźcie sobie że powiedzieli, że to bankowo problem ze świecą, ale tego rodzaju świece są nietypowe, tylko na zamówienie bo to tzw. irydowe i u nich kosztują 87 zł. za sztukę...!?!?!

Na allegro są juz od 39 zł. NGK...

...ale czy naprawdę ten model ma inne świece ? Niestandardowe ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 12:41   

U mnie w instrukcji jest napisane (4G63):
NGK IGR6A-11

Po wpisaniu w google http://www.e-ngk.pl/igr6a...743-p-1517.html

52zł.

Intercars - 68,66 - zniżka MM ~ 30%.
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 14-01-2010, 15:23   

Witam kolegów
Radecky podawałem we wcześniejszym poście jakie sprawdzone świece sobie spraw i po problemie . Nie szukaj wynalazków .Życie trzeba sobie ułatwiać.
pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-01-2010, 15:39   

mirekbdeblin napisał/a:
jakie sprawdzone świece sobie spraw i po problemie . Nie szukaj wynalazków .Życie trzeba sobie ułatwiać.


Pytanie czy to ułatwienie nie spowoduje innych problemów... Jeśli producent przewidział dany typ świeci i wytrzymują one kilkadziesiąt tys km to warto nabyć właśnie takie niż zaoszczędzić 20zł/szt. IC podaje jeszcze 2 zamienniki w Denso ale jeden tańszy drugi droższy.
 
 
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2010, 18:20   

mirekbdeblin napisał/a:
Witam kolegów
Radecky podawałem we wcześniejszym poście jakie sprawdzone świece sobie spraw i po problemie . Nie szukaj wynalazków .Życie trzeba sobie ułatwiać.
pozdrawiam


Wiem Mirek i tak chciałem zrobić, ale w pierwszym nawiedzonym przeze mnie serwisie powiedzieli, że ta świeca nie ma zamiennika u polskiego producenta. Może tak jest, a może się mylą, a może chcą naciągnąć na droższe rozwiązanie.

Podjechałem do innego zajmującego się japońskimi samochodami i powiedzieli mi (co już mi się podoba), że sprawdzą dokładnie w jakiej kondycji są kable, świece i cewki i powiedzą co trzeba będzie wymienić, a co nie. Nie pojadę do lubelskiego serwisu Mitsubishi bo ma niezbyt dobre opinie, a w szczególności jeżeli chodzi o ceny obsługi i szeroki zakres rzeczy, które chcą natychmiast wymieniać.

Jak już wyjaśnię sobie w serwisie to dam znać, jak się sprawy potoczyły...
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 16-01-2010, 15:44   

Witam
Krzychu większość producentów podaje żywotność świec tzn.po ilu km. powinny być znienione one mogą dalej funkcjonować poprawnie ale stwarzają zagrożenie uszkodzenia silnika ( gładzi cylindrów) bo np. porcelanka pęknie i wpadnie do cylindra. A producent mało który podaje zamienniki najlepiej kup PAN oryginał bo to kasa a nie zawsze producent wie co sprzedaje inny wytwórca.
pozdrawiam
A wybór zawsze należy do użytkownika .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.