Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:17 |
Jak sprawdzić świece w Outku ? |
Autor |
Wiadomość |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2010, 08:53 Jak sprawdzić świece w Outku ?
|
|
|
Wczoraj stojąc na światłach poczułem delikatne "pryknięcia" silnika. Dotychczas silnik chodził równiutko i cichutko, a teraz trochę przerywa na jednym cylindrze. Na razie bardzo delikatnie, na wolnych obrotach, ale że ja lubię jak wszystko jest na tip top, to chętnie to wyeliminuję.
Może było to związane z mrozami, bo wczoraj miałem z rana 19 na minusie, a może poprostu świece nie były zmieniane dość długo i jedna zaczyna przerywać.
Może być tak, że przerywa świeca, a może być tak że przewód... no i moje pytanko, czy macie jakąś domową metodę sprawdzenia czy to świece vel kable i dodatkowo, jeśli to świeca to jak sprawdzić która to ?
A poza tym to to jakie świece polecalibyscie do Miśka ? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 06-01-2010, 10:01
|
|
|
Witam
Tak jak piszesz może być świeca może byś przewód .aby uniknąć kosztów to jeżeli masz przejechane 60000 na świecach to zalecane wymienić przez większość producentów.Ja bym polecił nie drogie sprawdzone trzyelektrodowe ISKRY do- benzyny i gazu SFE65PRS-T, T- oznacza trzyelektrodowe oczywiście uwzględniając silnik z nagłówka 2.0L .Zdejmuj podczas pracy przewody po kolei i widzisz czy jest iskra jak zdejmiesz przewód na dalszą odległość to zaczyna rzucać silnikiem,zakładasz przestajr jak świeca sprawna i nie ma przerwy na przewodzie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2010, 11:53
|
|
|
Dzięki za podpowiedź.
Ja mam 132 tys km przebiegu, to wymienię wszystkie świece.
Myślisz, że trzeba jeszcze dodatkowo zmienić szczelinę, czy tez tak jak są wyprodukowane, tak się nadają do montażu ? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 06-01-2010, 11:58
|
|
|
Ja bym sprawdził jeszcze cewkę zapłonową, a tak ogólnie podłączyć do komputera serwisowego i sprawdzić, co wyjdzie. Nie wiem, jaka jest konstrukcja cewki w twoim samochodzie może być wspólna na wszystkie świece albo i po jednej na świece. Generalnie komputer powinien odkryć, że coś nie jest tak i pokazać, która świeca aczkolwiek osobiście miałem przypadek, że cewka padła a komputer nie sygnalizował nic. Swoją drogą poziom serwisów jest na strasznie niskim poziomie jak komputer nic nie pokazał to już mi takie bajki zaczęli wymyślać, że głowa mała. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 06-01-2010, 14:23
|
|
|
Tak jak podałem wcześniej symblo świec to są trzyelektrodowe a w nich nie ustawia się szczeliny bo i tak masz pewność zapłonu trzy razy większą a podejrzewam że i fabryka takie wsadziła .Na kompie nie pokaże Ci usterki tego typu. |
|
|
|
 |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2010, 19:43
|
|
|
Raz jeszcze dziękuję za podpowiedzi.
Jeszcze jedną rzecz zauważyłem, a mianowicie że tzw. "pryknięcia" są bardziej odczuwalne podczas pracy na gazie, niż na benzynie. A to by wskazywało, że jest większe prawdopodobieństwo, że przyczyna nie będzie w cewce, ani w kablu, ale w świecy.
Zerknąłem dziś sobie pod maskę i chyba podjadę do jakiegoś serwisu, bo samemu dłubać w tych okolicznościach przyrody, to raczej nie byłoby łatwo. |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-01-2010, 23:22
|
|
|
Radecky napisał/a: | A to by wskazywało, że jest większe prawdopodobieństwo, że przyczyna nie będzie w cewce, ani w kablu, ale w świecy. | Chyba jednak niekoniecznie. Z własnego doświadczenia z gazem wiem, że szybciej od świec padały kable wysokiego napięcia. Objawy takie jak mówisz. Na gazie wyraźnie odczuwalne, na benzynie w ogóle. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2010, 07:14
|
|
|
No to sprawdzę tzw. drobnymi kroczkami, zobaczymy co szwankuje.
Zacznę od świec, bo i tak samochodzikowi sie należy ich wymiana, a potem pomaniuniu... przejdę do zbadania kabelków vel cewki.
O wynikach poinformuję...
Dzięki, pozdrawiam... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-01-2010, 10:10
|
|
|
Radecky napisał/a: | Zacznę od świec, bo i tak samochodzikowi sie należy ich wymiana | jak świecom się należy to i przewodom. One też się starzeją. Polecam polskie wyroby, jak mi w ASO Skody założyli kiedyś jakieś włoskie badziewie to problemy miałem większe niż przed wymianą. Polskie służyły przez kolejne kilka lat - niestety nie pamiętam producenta |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2010, 12:19
|
|
|
Byłem w firmie SABAT w Lublinie z prośbą o sprawdzenie kabli i świec, no i wobraźcie sobie że powiedzieli, że to bankowo problem ze świecą, ale tego rodzaju świece są nietypowe, tylko na zamówienie bo to tzw. irydowe i u nich kosztują 87 zł. za sztukę...!?!?!
Na allegro są juz od 39 zł. NGK...
...ale czy naprawdę ten model ma inne świece ? Niestandardowe ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 14-01-2010, 15:23
|
|
|
Witam kolegów
Radecky podawałem we wcześniejszym poście jakie sprawdzone świece sobie spraw i po problemie . Nie szukaj wynalazków .Życie trzeba sobie ułatwiać.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-01-2010, 15:39
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | jakie sprawdzone świece sobie spraw i po problemie . Nie szukaj wynalazków .Życie trzeba sobie ułatwiać. |
Pytanie czy to ułatwienie nie spowoduje innych problemów... Jeśli producent przewidział dany typ świeci i wytrzymują one kilkadziesiąt tys km to warto nabyć właśnie takie niż zaoszczędzić 20zł/szt. IC podaje jeszcze 2 zamienniki w Denso ale jeden tańszy drugi droższy. |
|
|
|
 |
Radecky [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2010, 18:20
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Witam kolegów
Radecky podawałem we wcześniejszym poście jakie sprawdzone świece sobie spraw i po problemie . Nie szukaj wynalazków .Życie trzeba sobie ułatwiać.
pozdrawiam |
Wiem Mirek i tak chciałem zrobić, ale w pierwszym nawiedzonym przeze mnie serwisie powiedzieli, że ta świeca nie ma zamiennika u polskiego producenta. Może tak jest, a może się mylą, a może chcą naciągnąć na droższe rozwiązanie.
Podjechałem do innego zajmującego się japońskimi samochodami i powiedzieli mi (co już mi się podoba), że sprawdzą dokładnie w jakiej kondycji są kable, świece i cewki i powiedzą co trzeba będzie wymienić, a co nie. Nie pojadę do lubelskiego serwisu Mitsubishi bo ma niezbyt dobre opinie, a w szczególności jeżeli chodzi o ceny obsługi i szeroki zakres rzeczy, które chcą natychmiast wymieniać.
Jak już wyjaśnię sobie w serwisie to dam znać, jak się sprawy potoczyły... |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 16-01-2010, 15:44
|
|
|
Witam
Krzychu większość producentów podaje żywotność świec tzn.po ilu km. powinny być znienione one mogą dalej funkcjonować poprawnie ale stwarzają zagrożenie uszkodzenia silnika ( gładzi cylindrów) bo np. porcelanka pęknie i wpadnie do cylindra. A producent mało który podaje zamienniki najlepiej kup PAN oryginał bo to kasa a nie zawsze producent wie co sprzedaje inny wytwórca.
pozdrawiam
A wybór zawsze należy do użytkownika . |
|
|
|
 |
|