 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] zimny silnik gaśnie brak obrotów "ssania' |
Autor |
Wiadomość |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 30-12-2008, 20:10 [Cari 1.6] zimny silnik gaśnie brak obrotów "ssania'
|
|
|
witam, odebralem samochud od mechaniora.. po deinstalacji instalacji gazowej mieszalnikowej obroty o niebo lepiej,, ale,,, zimny silnik gaśnie brak wysokich obrotów"ssania" zimnego silnika...ma takie male (normalne jak na rozgrzanym) ze zimny sie zadlawia i gaśnie , co moze byc przyczyna?? ma ktos jakiś pomysł...?? bo czytam czytam i zdecydowanej odpowiedz na ten problem nie znalazlem,,, kontrolka silnika sie nie zapala,, komp nie pokazuje zadnych błedów,,,
swiece ,kable fajki , przeplywka wymieniona , przepustnica z krokowcem jakies 4 miesiące temu,,, |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-12-2008, 06:31
|
|
|
Zdejmij minusową klemę z aku na zimnym silniku (około minuty), zresetuj kompa w ten sposób i naucz Cari obrotów. Jak dokładnie to zrobić masz gdzieś na forum. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 31-12-2008, 13:42
|
|
|
dzieki ale to nie ten problem,, tak juz robilem,,, poprostu cari zimna odpala,,ale musze leciutko gaz przez chwile podtrzymac zeby nie zgasla,,, mam komuter meczylem sie 3 godziny i za cholere tam sie nie dostalem do niego,, |
|
|
|
 |
Yaro1984
Nowy Forumowicz
Auto: carisma glx 1998 1,6L
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: lublin
|
Wysłany: 05-01-2009, 17:20
|
|
|
mialem ten sam problem.oddalem do mechanika okazalo sie ze nie ma prawie cisnienia w cylindrach, cos z zaworami walnelo(prawdopodobnie rozrzad przeskoczyl),podobno zawieszal sie silnik krokowy(tak stwierdzil mechanik-ja jestem zielony jesli o mechanike chodzi) a i jeszcze walniety mam czujnik polozenia przepustnicy(koszt wymiany w aso 1600+naprawa) ale udalo sie chlopakom zregenerowac jakos glowice,naprawic silnik krokowy(na czujnik mnie nie stac)ale puki co wystarczy przekrecic kluczyk i mozna jechac |
|
|
|
 |
Wojciech
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 05-01-2009, 19:10
|
|
|
też to miałem.... na ciepłym silniku oki (normalne obroty ciepłego silnika). Zimny nie ma ssania sprawdzałem na 3 silniczkach krokowych na każdym miałem tak samo wymieniłem przepływkę też nie to. Ostatni byłem w serwisie z inną dolegliwoscią (z tamtą nauczyłem się żyć) Naprawiając auto przypomnieli mi o istnieniu starej. Powiedzieli, że to może być sterowniki silnika. Najtańcze zaproponowane rozwiązanie w ASC to unieruchomione auto na 2 tygodnie zdemontowana centralka jedzie do wawy na przegląd i ewentualną naprawę. Nowa centralka w ASC kosztuje 12tyś. Ja jeżdze dalej, a te kilknaście sekund bez podwyższonych obrotów przy zimnym starcie...... mogę z tym żyć..... Jeśli znajdziesz rozwiązanie swojego problemu daj znać. Powodzenia i szczęśliwego Nowego Roku. |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:15
|
|
|
Wojciech napisał/a: | też to miałem.... na ciepłym silniku oki (normalne obroty ciepłego silnika). Zimny nie ma ssania sprawdzałem na 3 silniczkach krokowych na każdym miałem tak samo wymieniłem przepływkę też nie to. Ostatni byłem w serwisie z inną dolegliwoscią (z tamtą nauczyłem się żyć) Naprawiając auto przypomnieli mi o istnieniu starej. Powiedzieli, że to może być sterowniki silnika. Najtańcze zaproponowane rozwiązanie w ASC to unieruchomione auto na 2 tygodnie zdemontowana centralka jedzie do wawy na przegląd i ewentualną naprawę. Nowa centralka w ASC kosztuje 12tyś. Ja jeżdze dalej, a te kilknaście sekund bez podwyższonych obrotów przy zimnym starcie...... mogę z tym żyć..... Jeśli znajdziesz rozwiązanie swojego problemu daj znać. Powodzenia i szczęśliwego Nowego Roku. |
ale dla mnie to dziwna sprawa,, bo wszystko bylo ok,,, po deinstalacji gazu tak sie stalo...(z instalacja byly problemy na cieplym silniku,, falowaly i byly wysokie ,ale nigdy nie gasl) czekam juz 2 tyg na odpowiedz od japaneze,, zamówilem czujnik temp , cewke jedna bo leciutko iskry przeskakuja,,, i komputer silnika juz jest w drodze z allegro,, zobaczymy co bedzie,,, |
|
|
|
 |
Wojciech
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:14
|
|
|
mam sekwencję na gazie i bęzynie jest to samo. Troszke mniejsze obroty na gazie ale to już chyba kwestia regulacji gazu. Przy temp -10 z rana muszę przytrzymać gas nogą do 1,5min jak tylko się nagrzeje trzyma swoje obroty i nie gaśnie. Jeżeli dojdziesz co to jest to się odezwij. Bo nawet najlepsze serwisy mogą się mylić powodzenia. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-01-2009, 15:45
|
|
|
Wojciech napisał/a: | Przy temp -10 z rana muszę przytrzymać gas nogą do 1,5min jak tylko się nagrzeje trzyma swoje obroty i nie gaśnie. Jeżeli dojdziesz co to jest to się odezwij. Bo nawet najlepsze serwisy mogą się mylić powodzenia. |
Wystarczy w kompie od gazu ustawić by przełączał się na na gaz przy wyższej temperaturze niż masz teraz. Pewnie nie masz tego wcale ustawionego albo że przy określonych obrotach sie przełącza. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Wojciech
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 11-01-2009, 12:00
|
|
|
Gaz ma ustawienia tip top (muszą być spełnione 3 warunki)
- prca na benzynie aż silnik ma odpowiednią temp. (i przełącza na GAZ)
- przełącza na gaz po przekroczeniu 1.5 tys obr/min (na opadających) jeśli temp. oki.
- wstępna praca silnika na U95 zawsze przez 30s.
Jeśli coś nie działa jak powinno sprawdzam od podstaw (objawy tekie same na gazie i U95). Dlatego nie czepiam się gazu kiady benzyna nie pracuje jak powinna. |
|
|
|
 |
|
|