 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Toyota Avensis - jaka tam jest skrzynka? |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:34 Toyota Avensis - jaka tam jest skrzynka?
|
|
|
Witam
Tytulem wstepu przejechalem sie dzisiaj kawalek Avensisem 2003 albo 2005 (sprzed liftu). Silnik 2.4 prosta czworka i 5 automat z tiptronikiem. 161kkm.
Ogolnie jestem w szoku jak bardzo na + jest to auto w stosunku do mojej galery (9 lat roznicy w technice). Pomijajac komfort gdzie na plytach nic a nic nie slychac pracy zawieszenia i niesamowite zegary (wciaz szukam HC dla siebie) najbardziej zaciekawila mnie skrzynka. I to jest wlasnie sedno sprawy. Siedze od ponad godziny na google i nie moge znalezc nawet modelu jaki tam wkladali (pietno dla mnie). Znalazlem jedynie review 2.4 5AT bez trybu manual, w ktorym pisza ze skrzynia jest niesamowita. Jest niesamowita bo po przejazdzce ta Toyota prawie rok temu zdecydowalem sie na automat w Galu. Tylko jaki do diabla to jest model i gdzie moge przeczytac cos technicznie o niej? Odnioslem wrazenie ze biegi zmienia jak zwykla skrzynka odpuszczajac miedzy zmianami gaz i tak jakby nie ma efektu gumy jakby bylo zwykle sprzeglo zamiast hydrokinetycznego.
No i generalnie autko przy spokojnej jezdzie sprawia wrazenie duzo bardziej zeskiego i skrzynka (byc moze dlatego ze ma 5 a nie 4 biegi) znacznie chetniej redukuje i kombinuje z biegami. Nie trzeba wdusic w podloge z WideopenSwitch zeby sie zdecydowanie szybciej zebral.
Anyone? Anything about that masterpiece? Skad taka przepasc jak silniki podobne?
Pozrawiam
zauroczony brodzky
ps. Galant na 4krpm jest glosniejszy
ps2. W Galancie lepiej zamykaja sie drzwi (dzwiek jest puuuf zamiast brzdek)
ps3. Galant 6A13 163KM@5750 223NM@4500, Tojka 2AZ-FSE 163@5800, 230@3800 -> tu chyba jest sedno dynamiki |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2009, 16:52
|
|
|
silnik DiD - rewelacja
i na tym się kończą zachwyty
pozycja za kierownicą - wygodna chyba tylko dla wyższych inaczej |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2009, 17:24
|
|
|
W Toyocie dzizle nazywają się D4-D lub C-Cat |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 17-01-2009, 19:58
|
|
|
Moze i diesle tez robia rewelacyjne ale to byla benzyna. W polaczeniu ze skrzynka, na temat krtorej prosze o jakies info jest rewelacja i duzo przyjemniejsze od gala z automatem. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 16:35
|
|
|
ten był zdecydowanie D4D
dzięki za poprawkę |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 17:15
|
|
|
Spoko. Na Toyotach się trochę orientuję |
|
|
|
 |
|
|