Montaz pompy wtryskowej w Pajero II |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 00:17 Montaz pompy wtryskowej w Pajero II
|
|
|
Czy ktos moze mi opisac jak zamontowac i ustawic pompe w pajero 2.8 ?
Mam jedynie materialy po angielsku z opisu silnika 4M40, moze ktos moglby mi opisac w ojczystym jezyku i podpowiedziec na co zwrocic uwage.
Pompe mam elektroniczna ale mysle ze zasada ustawiania jej jest jak w mechanicznej.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2009, 20:10
|
|
|
Kolego właśnie wczoraj wsadzałem pompę do 2,5 td. Jeśli moge Ci w czymś pomoc to pisz co konkretnie chcesz. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 19:56
|
|
|
Witam
Na pompe jeszcze czekam, bede ja mial chyba w przyszlym tygodniu.
Z tego co wyczytalem to musze zdjac pokrywe zaworow i ustawiac wg. jakis punktow.
Instrukcja jest po angielsku i w dodatku jezykiem technicznym nie bardzo rozumiem co z czym i jak ma byc ustawione. Moja wersja silnika jest z turbo.
Jesli mozna prosic o jakis opis co w jakiej kolejnosci i jak ustawic to byloby super.
kozystam z tego pdf'a (str. 97-102)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 17:55
|
|
|
Możesz próbować ustawić wg znaków. U mnie się jednak nie dało całkowicie wyregulować pompy i potrzebowałem zegarowy czujnik aby poprawnie ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nie wiem jak dokładnie zamocowana jest pompa w 4M40 ale w 4D56 jest ciężko dojść z kluczami i trzeba trochę gimnastyki. Spróbuj najpierw ustawić ja wg starych śladów na śrubach. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2009, 18:52
|
|
|
Poprzednia pompe naprawialem okolo roku temu i po naprawie auto mi jakos gorzej odpalalo (jak ktos odpisuje w innym watku), dlugo czasem musialem krecic, szczegolnie na zimnym silniku (po 8 miesiacach pompe szlak trafil).
Teraz kupilem pompe na allegro ktora byla bez kola zebatego. W katowicach mieli mi pompe sprawdzic, wyregulowac i przelozyc to co jej brakowalo z mojej starej.
Czy to kolo zebate wchodzi tylko w jednej pozycji na pompe i po przekladce znaki beda pasowaly ?
Czy jak zle ustawie moze sie cos spierniczyc czy najwyzej auto nie bedzie chcialo odpalic ? |
|
|
|
 |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 21:43
|
|
|
Na wałku pompy jest klin i raczej nie da sie inaczej ustawic kółka. Jesli źle złożysz, ustawisz pompe to po prostu nie bedzie palil i tyle, |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2009, 19:12
|
|
|
Juz mam dosc, wczoraj okazalo sie ze pompa ktora kupilem jest niesprawna, tzn auto by jechalo ale przyspieszalo kangurami.
Rozgladalem sie za nowa pompa.
W irlandii w serwisie chcia zaledwie 3300 euro.
Zadzwonilem do polski i okazalo sie ze w polsce w katowicach sobie cenia pompe na 27tys. zl.
Jest jeszcze na allegro druga za 1700zl
Zastanawiam sie czy nie daloby sie jednak przemontowac i zalozyc pompy zwyklej zamiast tej elektronicznej.
Znalazlem nawet cale pajero w cenie 2000euro. ....Link
Moznaby przelozyc pompe, ewentualnie jej oprzyzadowanie i zostaje jeszcze worek czesci
Tylko czy to dobry pomysl i czy napewno bedzie sie dalo ....?
Juz nie wiem co mam z tym autem robic |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-01-2009, 22:27
|
|
|
Faraonix napisał/a: | J
Moznaby przelozyc pompe, ewentualnie jej oprzyzadowanie i zostaje jeszcze worek czesci
Tylko czy to dobry pomysl i czy napewno bedzie sie dalo ....?
|
Dało by się, tylko musisz zmienić pedal gazu na zwykły i pociągnąć linkę, i to wszystko |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2009, 09:48
|
|
|
W moim linka jest podlaczona do potencjometru ktory znajduje sie nad ta elektroniczna pompa wtryskowa wiec mysle ze wystarczy ja przelozyc do mechanicznej. Tylko w tej zwyklej jest jakas kostka elektryczna ktora gdzies bede musial podlaczyc i wezyk podcisnienia.
W elektronicznej zamiast tego mam 3 inne kostki.
Czy w tej wersji z mechaniczna jest jakas elektronika do sterowania pompy (chodzi o ta kostke) i do silnika ? Czesci mialbym wszystkie z drugiego, ciekawe tylko ile tego okablowania trzeba bedzie przelozyc ... |
|
|
|
 |
|