[Cari 1.6] Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
repet
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 46 Skąd: KRK
|
Wysłany: 22-01-2009, 18:16 [Cari 1.6] Problem z obrotami
|
|
|
Witam
Otóż mam takie problem z obrotami gdy kupiłem samochód były trochę niskie obroty ~600 więc podciągnełem troszke linke tak na ~900 i pracował ok
Teraz jak jest zimno i odpale auto to jest ~2 tyś obrotów i po nagrzaniu spada do ~900 (5minut)i w miarę się utrzymuje lecz każde włączenie urządzenia elektrycznego (ogrzewanie, światła itp) i obroty albo spadają albo idą trochę w górę
Proszę o poradę najlepiej żeby coś można było sprawdzić domowym sposobem zanim znów udam się do mechanika
Pozdr |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 22-01-2009, 18:27
|
|
|
to że po odpaleniu ci obroty wskakują na ok 2000 i spadają to jest ok bo na początku ssanie działa, to że po włączeniu jakiegoś odbiornika ci obroty spadają lekko i sie normalizują to też jest u ciebie ok bo każde urządzenie po włączeniu obciąża silnik a pozniej wszystko wraca do normy więc się o nic nie bój bo wszystko u ciebie ok |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
repet
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 46 Skąd: KRK
|
Wysłany: 22-01-2009, 18:41
|
|
|
No tylko po włączeniu urządzeń obroty spadają dajmy na to jak przy ~900 jak obrotach włącze nawiew + ogrzewanie tylnej szyby to obroty schodza do 500 i tak sie utrzymuja do czasu aż ich nie wyłącze.. a przy 500 już trochę szarpie autem... |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:04
|
|
|
Na moje oko to musisz nauczyć silnika obrotów także przy max obciążeniu (załączonych odbiornikach prądu). Załącz co tam chcesz i jak obroty spadną do tych twoich 500 rpm to poczekaj chwilę, pojeździj przy włączonych odbiornikach i znowu daj trochę mu pochodzić na biegu jałowym.
Jeśli to nie przyniesie skutku, to odłącz na chwilę aku i zacznij programować obroty od początku (bez obciążenia i przy obciążeniu) po parę minut dla każdego stanu. Później tylko programowanie szyb i to by było na tyle. |
|
|
|
 |
repet
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 46 Skąd: KRK
|
Wysłany: 22-01-2009, 23:24
|
|
|
A mógłbyś napisać coś więcej na temat tego programowaniu po odłączeniu aku ?
Co to znaczy programować od poczatku ?i te szyby ...?
Pozdr |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
|
|
|
 |
ig_or
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 301 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2009, 09:57
|
|
|
A mne sie wydaje że jeżeli chodzi o regulacje wolnych obrotów, to tylko podciągnięcie linki to nie wszystko i chyba tak się tego nie robi.
Jeżeli chodzi o regulację obrotów (nie nauka) to dobry manual jest na stronie kolegi Krzyżaka:
http://mitsubishifan.webpark.pl/ |
_________________
" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto |
|
|
|
 |
|