 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Otwarty przez: Marcin-Krak 19-01-2009, 20:00 |
Koszt swapa |
Autor |
Wiadomość |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2009, 00:26 Koszt swapa
|
|
|
Witam moze mi ktos pomoc....
jaki jest koszt mniej wiecej swapa silnika z 1,3 na 1,6 do cjki ?
co oprocz samego silnika potrzebuje?
Skrzynia moze zostac? chlodnica? Prosze o pomoc!!
[ Dodano: 19-01-2009, 00:26 ]
aaa i co z klima , obecnie w 1,3 ja mam czy do 1,6 bedzie pasowala na przekladke moja obecna? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2009, 19:59
|
|
|
*Olek, jesteś nowy na Forum. Przeczytaj Zasady Forum. Dokładnie. A potem się zastosuj. Do 30 postów jesteś pod ochroną i dlatego nie będzie ostrzeżenia. londolut jesteś moderatorem powinieneś znać Zasady Forum. vtec masz rację.gregorbu może mi wyjaśnisz gdzie to łamanie Zasad.
Panowie - proszę poluzowac warkoczyki. Z tematu można w tej chwili wywalic wszystko poza pierwszym postem bo tylko ten jest na temat...
Forum ma byc przyjazne. Prosze o tym nie zapominać. Kolejna akcja jak powyższa w wykonaniu modów = paski i to podwójne. Od moderatorów wymaga się więcej.
Przy okazji vtec - zapytaj Rafal_szczecin - on ma temat opanowany dość dokładnie. I jeszcze coś - silnik 2.0 V6 6A11 lub 2.5 V6 6A12 nie są dużo cięższe od 4G92 a mają więcej mocy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-01-2009, 02:45
|
|
|
Hubeeert, wielkie dzieki za odpowiedz i pomoc.
Na forum oczywiscie szukalem wczesniej odpowiedzi ale wiekszosc z nich dotyczyla CAO stad moj post.
wlasciwie chodzi mi o jedna rzecz....i nie wiem czy dobrze mysle, wiec:
prawdopodobnie czeka mnie wymiana usczelki pod glowica+ cos buczy na wolnych obrotach i teraz nie wiem czy jest sens to naprawiac czy moze poki co jezdzic az zdechnie totalnie i wymienic silnik chocby na taki sam 1,3 - kosztowo to chyba wyjdzie tak samo? Dodam tylko ze auto poki co poza lekkim kopceniem + braniem oleju jezdzi bez najmniejszych zarzutow. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-2009, 21:11
|
|
|
Najlepiej będzie zrobić silnik ten co masz o ile nie jest to trup. Kupic kota w worku można bez problemu. Pytanie co dalej z silnikiem o niewiadomym przebiegu km i uzytkowania?
Wymiana uszczelki pod głowicą moim zdaniem nie jest aż tak kosztowna a to co burczy to pewnie wydech. Tak czy inaczej do zrobienia czy wymienisz silnik czy nie.
Kopcenie i branie oleju to oznaki końca pierścieni lub uszczewlniaczy zaworowych - uszczelniacze zrób profilaktycznie przy uszczelce jak juz głowica będzie zdjęta a pierścienie dla kumatego mechanika to żaden problem.
Co do SWAPu to nie jest tak wesoło.
Koszt silnika + osprzętu to jedno, ale do tego musisz doliczyć koszt przerobienia instalacji elektrycznej, montażu silnika, koszty nieprzewidziane, koszt hamulców (te z 1.3 się do niczego mocniejszego nie nadają, zawieszenia (podobnie jak hamulce). |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
coolB [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2009, 19:57
|
|
|
Panowie jeśli pozwolicie podłącze się do tematu. Tak się składa, że dosłownie parę dni temu (3 dni dokładnie) wymieniałem silnik w moim colcie.
Pare konkretów: cena silnika 1,3 12V czyli standardowy 4g13 waha sie miedzy 800zl a 2000zl. Generalnie do 1000zl są same szroty. Około 1500zl można już znaleźć dobry motor. Oczywiście pomijam tu allegro bo nie warto nawet próbować. Allegro to nie jest kot w worku tylko kot w dwóch workach.
Koszt robocizny czyli wymiany silnika, uszczelniaczy zaworowych, oleju, filtrów, rozrządu w poważnym warsztacie to ok 1000 zl. Można w necie trafić ogłoszenia, że zrobią ci swapa za 500 zl. ale wątpie w ich fachowość.
Ogólnie na rynku jest bardzo mało silników 1,3 dwunastozaworowych w dobrym stanie. Łatwiej trafić szesnastozaworowy (jest ich po prostu więcej).
Co do wymiany na inny silnik niż masz zamontowany (także 1,3 16V) musisz doliczyć koszty wymiany instalacji elektrycznej i ECU. Niestety istnieje ryzyko, że wymieniona instalacja nie będzie działać jak należy. Zwyczajnie dużo z tym roboty i zachodu.
Jak na razie silnik po wymianie działa mi wyśmienicie. Z warsztatu jestem baaaardzo zadowolony. Poza 30 dniową gwarancją na silnik od sprzedawcy dostałem jeszcze od warsztatu dodatkową gwarancję. Dodam, że mój silnik to była straszna padlina - nadawał się tylko do kapitalnego remontu.
Drogi są dwie: 1. robisz ten silnik co masz - opcja najlepsza bo wiesz co i jak masz zrobione, ale może sie okazać, że jest to opcja droższa; 2. wymiana silnika - niby kot w worku, ale dobry warsztat ryzyko może wyeliminować do minimum, a jak to sie cenowo przedstawia to wyżej napisałem.
Na koniec dodam, że warsztat sam szukał silnika, sami go przywieźli i włożyli. Ja dostałem umyty samochód gotowy do jazdy.
PS: oczywiście próbowałem wymienić silnik na 1,6, ale chłopaki mi odradzili mówiąc, że więcej byloby roboty (co oznacza większe koszty), a poza tym to zadanie wiele trudniejsze niż wsadzenie takie samego motoru (im więcej trudności tym łatwiej popełnić błąd)
PS2: jeśli chodzi o robienie samej góry silnika (głowicy) to koszt mniej więcej 600 - 800 z. |
|
|
|
 |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:55
|
|
|
no, to jest odpowiedz. Dziekuje bardzo - w najblizszym czasie zajme sie swoim silnikiem. Troche wody ucieka i oleju...mam nadzieje ze to nie bedzie nic powaznego i na uszczelce sie skonczy. Problemem jednak wydaje sie byc znalezienie odpowiedniego mechanika. |
|
|
|
 |
|
|