Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:18
Napęd w praktyce
Autor Wiadomość
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
Wysłany: 18-10-2008, 19:34   Napęd w praktyce

Witam
Jestem dość krótko właścicielem Outka dlatego mam pytanie do starych wyjadaczy
2wd,4wd,lock
w jakich warunkach kożystać z odpowiedniego trybu i czy są jakieś zastrzeżenia co do stosowania danego przeniesienia napędu? instrukcja traktuje temat po łebkach a praktyka to jest niewyczerpalne źródło wiedzy :)
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-10-2008, 13:13   

2WD - na suchą nawierzchnię
4WD - na mokrą/śliską nawierzchnię
Lock - do jazdy w trudniejszym terenie, gdzie potrzebujesz podziału mocy 50/50

Jeśli się pomyliłem niech starsi Panowie mnie poprawią. :oops:
_________________
 
 
Antyey 
Mitsumaniak


Auto: BMW x1 xdrive20d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 111
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-10-2008, 17:20   

KowaliK napisał/a:
2WD - na suchą nawierzchnię
4WD - na mokrą/śliską nawierzchnię
Lock - do jazdy w trudniejszym terenie, gdzie potrzebujesz podziału mocy 50/50

Jeśli się pomyliłem niech starsi Panowie mnie poprawią. :oops:

Tyle tylko, że w trybie 'Lock' nie masz stale 50/50. Zasdniczo w Outku działa to tak, że zarówno w trybie 4WD jak i Lock masz stale moment rodzielany na obie osie. Tyle tylko, że w pierwszym przypadku jest to 15%-40% na tylną oś, w zależności od 'decyzji' komputera pokładowego. Zaś w trybie Lock jest to około 2xwięcej niż w odpowiedniej sytuacji, w trybie 4WD, ale maksymalnie 60% na tylnią oś (przy gwałtownym przyśpieszaniu).

Tutaj masz trochę dokładniejsze dane:
http://www.worldcarfans.c...ander-in-detail
_________________
"... Nasz mały, chorobliwie duszny kraj... "

BMW X1 xdrive20d
Mitsubishi Outlander Instyle 2.4 CVT MY09 (poszedł ]:->)
Subaru Legacy 30th Anniversary Edition 2.2 MY99 (sprzedany :( )
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-10-2008, 19:23   

Cytat:
Generalnie ja używam:
2wd - na suchym czarnym (przy ekonomicznej jeździe)
4wd - na mokrym czarnym, na bocznych, szutrowych drogach oraz przy dynamicznej jeździe (spróbuj spod świateł ostro ruszyć na 2wd a spod następnych na 4wd ;) )
lock - sporadycznie, zima, lód na bocznej drodze ewentualnie trudna sytuacja wymagająca blokady (ostatnio zapadła się płyta betonowa po kołem, koło wpadło dość głęboko, a dzięki temu, że 3 pozostałe miały dobrą przyczepność samochód wyjechał bez problemu)

Hehe - napisałem ten post parę dni temu, ale w momencie próby wysłania okazało się, że padł serwer ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-10-2008, 14:25   

Po kilkumiesięcznym testowaniu włączyłem na stałe 4WD. PRzyczyna - przy gwałtownym przyspieszaniu w skręcie (skrzyżowanie, wyprzedzanie na małej prędkości) Outek jest w trybie 2WD mało stabilny - zwłaszcza jak ma niezbyt równą drogę - koleiny, dziury, itp. Włączenie 4WD praktycznie likwiduje te dolegliwości. Różnica w zużyciu paliwa u mnie niezauważalna.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Deluvian
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2008, 15:54   

4wd cały czas, podobne odczucia jak Rezon, stabilność ponad wszystko
 
 
mihoo 
Forumowicz

Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-11-2008, 15:08   

może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się, że w 4wd lock ma gorsze przyspieszenie,
podzielacie ?
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-11-2008, 16:11   

A kto sprawdza przyśpieszenie na 4WD lock :?:
Ja go używam bardzo rzadko, tylko w trudnym terenie (jak na Outka ;) ), przejazd przez bród, itp.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
mihoo 
Forumowicz

Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-11-2008, 14:13   

niepotrzebnie napisałem 'lock'
generalnie w 4WD czy auto czy lock - przyspiesza gorzej
takie odnoszę wrażenie
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-11-2008, 23:03   

Podejrzewam, że to tylko wrażenie ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2008, 14:32   

Ja w Pajero II SS na pozycji 4H też mam takie odczucie, na 2H trochę lepiej się zbiera, gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Chociaż jak jest w Outlanderze nie wiem...
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2008, 22:24   

bartek2800 napisał/a:
gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Niby jak to się dzieje?
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2008, 22:43   

tomekrvf napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Niby jak to się dzieje?

Tomek ;-) nie działaj na zasadzie wiem ale nie powiem tylko wytłumacz ;-)
Ładnie proszę :twisted:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-11-2008, 22:50   

Każdy wie, że samochody sportowe mają napęd na tylną oś. A to dlatego, że przy przyśpieszaniu tylna oś jest dociążana, a tym samym zwiększona jest przyczepność tych kół.
Przedni napęd jest stosowany przy silnikach do 200KM, więcej i tak nie jest w stanie przenieść napęd.
Od tylnego napędu efektywniejszy jest tylko napęd na 4 koła :D

bartek2800, nie za bardzo wiem co ma jedno do drugiego, bo nie sądzę, aby to były aż takie straty mocy, które można odczuć przy przyśpieszeniu.
Poza tym, o ile się nie mylę, Ty masz napęd na tył, a przód jest dołączany, a w Outlanderze jest zupełnie na odwrót. Zakładając, że oba miałyby tą samą wagę, ten sam silnik i takie same opony to Twoja "pojarka" powinna lepiej przyśpieszać na 2WD, ale na 4WD nie powinno być różnicy...

...moim zdaniem ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2008, 23:03   

Hubeeert napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Niby jak to się dzieje?

Tomek ;-) nie działaj na zasadzie wiem ale nie powiem tylko wytłumacz ;-)
Ładnie proszę :twisted:

Może zacznę od tego, że porównywanie SS4 z napędem w Outlanderze zupełnie nie ma sensu.
Kolega Bartek ma słuszne podejrzenia że po włączeniu 4H Pajero może baaardzo minimalnie gorzej się zbierać, gdyż dołączony jest przedni wał i przedni dyfer. Te dodatkowe mechanizmy, jak też i przekazanie mocy w transferze na przód, mogą zjadać część energii.
Zdziwiła mnie tylko wiskoza która przecież nie robi żadnych dodatkowych oporów w układzie napędowym i jej zadanie jest zupełnie inne - w momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowych między przodem a tyłem "skleja się" czyli następuje częściowe zblokowanie centralnego dyfra.
Co do Outlandera, to tutaj wał napędowy zawsze się kręci czyli nie mamy żadnych oszczędności na odłączeniu nieaktywnych mechanizmów na 2WD
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.