Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:18 |
Napęd w praktyce |
Autor |
Wiadomość |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 18-10-2008, 19:34 Napęd w praktyce
|
|
|
Witam
Jestem dość krótko właścicielem Outka dlatego mam pytanie do starych wyjadaczy
2wd,4wd,lock
w jakich warunkach kożystać z odpowiedniego trybu i czy są jakieś zastrzeżenia co do stosowania danego przeniesienia napędu? instrukcja traktuje temat po łebkach a praktyka to jest niewyczerpalne źródło wiedzy |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-10-2008, 13:13
|
|
|
2WD - na suchą nawierzchnię
4WD - na mokrą/śliską nawierzchnię
Lock - do jazdy w trudniejszym terenie, gdzie potrzebujesz podziału mocy 50/50
Jeśli się pomyliłem niech starsi Panowie mnie poprawią. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Antyey
Mitsumaniak

Auto: BMW x1 xdrive20d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 111 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2008, 17:20
|
|
|
KowaliK napisał/a: | 2WD - na suchą nawierzchnię
4WD - na mokrą/śliską nawierzchnię
Lock - do jazdy w trudniejszym terenie, gdzie potrzebujesz podziału mocy 50/50
Jeśli się pomyliłem niech starsi Panowie mnie poprawią. |
Tyle tylko, że w trybie 'Lock' nie masz stale 50/50. Zasdniczo w Outku działa to tak, że zarówno w trybie 4WD jak i Lock masz stale moment rodzielany na obie osie. Tyle tylko, że w pierwszym przypadku jest to 15%-40% na tylną oś, w zależności od 'decyzji' komputera pokładowego. Zaś w trybie Lock jest to około 2xwięcej niż w odpowiedniej sytuacji, w trybie 4WD, ale maksymalnie 60% na tylnią oś (przy gwałtownym przyśpieszaniu).
Tutaj masz trochę dokładniejsze dane:
http://www.worldcarfans.c...ander-in-detail |
_________________ "... Nasz mały, chorobliwie duszny kraj... "
BMW X1 xdrive20d
Mitsubishi Outlander Instyle 2.4 CVT MY09 (poszedł ]:->)
Subaru Legacy 30th Anniversary Edition 2.2 MY99 (sprzedany ) |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-10-2008, 19:23
|
|
|
Cytat: | Generalnie ja używam:
2wd - na suchym czarnym (przy ekonomicznej jeździe)
4wd - na mokrym czarnym, na bocznych, szutrowych drogach oraz przy dynamicznej jeździe (spróbuj spod świateł ostro ruszyć na 2wd a spod następnych na 4wd )
lock - sporadycznie, zima, lód na bocznej drodze ewentualnie trudna sytuacja wymagająca blokady (ostatnio zapadła się płyta betonowa po kołem, koło wpadło dość głęboko, a dzięki temu, że 3 pozostałe miały dobrą przyczepność samochód wyjechał bez problemu) |
Hehe - napisałem ten post parę dni temu, ale w momencie próby wysłania okazało się, że padł serwer |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-10-2008, 14:25
|
|
|
Po kilkumiesięcznym testowaniu włączyłem na stałe 4WD. PRzyczyna - przy gwałtownym przyspieszaniu w skręcie (skrzyżowanie, wyprzedzanie na małej prędkości) Outek jest w trybie 2WD mało stabilny - zwłaszcza jak ma niezbyt równą drogę - koleiny, dziury, itp. Włączenie 4WD praktycznie likwiduje te dolegliwości. Różnica w zużyciu paliwa u mnie niezauważalna. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Deluvian [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2008, 15:54
|
|
|
4wd cały czas, podobne odczucia jak Rezon, stabilność ponad wszystko |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-11-2008, 15:08
|
|
|
może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się, że w 4wd lock ma gorsze przyspieszenie,
podzielacie ? |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-11-2008, 16:11
|
|
|
A kto sprawdza przyśpieszenie na 4WD lock
Ja go używam bardzo rzadko, tylko w trudnym terenie (jak na Outka ), przejazd przez bród, itp. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-11-2008, 14:13
|
|
|
niepotrzebnie napisałem 'lock'
generalnie w 4WD czy auto czy lock - przyspiesza gorzej
takie odnoszę wrażenie |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-11-2008, 23:03
|
|
|
Podejrzewam, że to tylko wrażenie |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2008, 14:32
|
|
|
Ja w Pajero II SS na pozycji 4H też mam takie odczucie, na 2H trochę lepiej się zbiera, gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.
Chociaż jak jest w Outlanderze nie wiem... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2008, 22:24
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne. |
Niby jak to się dzieje? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2008, 22:43
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne. |
Niby jak to się dzieje? |
Tomek nie działaj na zasadzie wiem ale nie powiem tylko wytłumacz
Ładnie proszę |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-11-2008, 22:50
|
|
|
Każdy wie, że samochody sportowe mają napęd na tylną oś. A to dlatego, że przy przyśpieszaniu tylna oś jest dociążana, a tym samym zwiększona jest przyczepność tych kół.
Przedni napęd jest stosowany przy silnikach do 200KM, więcej i tak nie jest w stanie przenieść napęd.
Od tylnego napędu efektywniejszy jest tylko napęd na 4 koła
bartek2800, nie za bardzo wiem co ma jedno do drugiego, bo nie sądzę, aby to były aż takie straty mocy, które można odczuć przy przyśpieszeniu.
Poza tym, o ile się nie mylę, Ty masz napęd na tył, a przód jest dołączany, a w Outlanderze jest zupełnie na odwrót. Zakładając, że oba miałyby tą samą wagę, ten sam silnik i takie same opony to Twoja "pojarka" powinna lepiej przyśpieszać na 2WD, ale na 4WD nie powinno być różnicy...
...moim zdaniem |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2008, 23:03
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | tomekrvf napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne. |
Niby jak to się dzieje? |
Tomek nie działaj na zasadzie wiem ale nie powiem tylko wytłumacz
Ładnie proszę |
Może zacznę od tego, że porównywanie SS4 z napędem w Outlanderze zupełnie nie ma sensu.
Kolega Bartek ma słuszne podejrzenia że po włączeniu 4H Pajero może baaardzo minimalnie gorzej się zbierać, gdyż dołączony jest przedni wał i przedni dyfer. Te dodatkowe mechanizmy, jak też i przekazanie mocy w transferze na przód, mogą zjadać część energii.
Zdziwiła mnie tylko wiskoza która przecież nie robi żadnych dodatkowych oporów w układzie napędowym i jej zadanie jest zupełnie inne - w momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowych między przodem a tyłem "skleja się" czyli następuje częściowe zblokowanie centralnego dyfra.
Co do Outlandera, to tutaj wał napędowy zawsze się kręci czyli nie mamy żadnych oszczędności na odłączeniu nieaktywnych mechanizmów na 2WD |
_________________
 |
|
|
|
 |
|