brak mocy w carismie 1,9 TDi |
Autor |
Wiadomość |
misqqq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TDi
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: białystok
|
Wysłany: 07-03-2009, 18:33 brak mocy w carismie 1,9 TDi
|
|
|
Witam. mam problem z Carisma 1,9 TDi.ma przejechane 200 tys. nie cale.zmienilem rozrzad wszystkie uszczelki. pojezdzilem z tydz i samoichod stracil moc i starasznie dymi gdy chce przyspieszyc. kolega poradzil ze mkoze byc turbo. wstawilem turbo po regeneracjii i....... i nic sie nie zmienilo dalej to samo brak mocy i dymi........ n co robic bo juz pomyslow nie mam. jest jeszcze opcja ze intercooler dziurawy ale jeszcze tego tylko nie sprawdzilem prosze o podanie mozliwych usterek i jak je usunac?? z gory dziekuje:) |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 18:48
|
|
|
mozliwy dziurawy waz od turbo i ucieka cisnienie |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 07-03-2009, 23:07
|
|
|
Sprawdz podobny wątek parę tematów niżej. |
_________________ Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto" |
|
|
|
 |
misqqq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TDi
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: białystok
|
Wysłany: 08-03-2009, 07:33
|
|
|
kurde nie moge znalesc to o czym mowisz Radeon jak bys mogl to wstaw link tego tematu |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2009, 09:43
|
|
|
misqqq napisz jaką masz Cari bo TDi to nigdy nie było. Były TD do roku 2000 i potem DID. Wydaje mi się że dość pochopnie wymieniłeś turbo bez właściwej diagnozy. Jeśli silnik dymi na czarno to dostaje za mało powietrza. Powodem najczęściej jest nieszczelność w układzie dolotowym, musisz dokładnie sprawdzić wszystkie przewody począwszy od wyjścia z turbiny dalej cały intercoler aż do wejścia na kolektor dolotowy. W starszych egzemplarzach gdy coś pęknie to zwykle zaczyna w tym miejscu lać olejem.
Napisz czy regenerowałeś swoją turbinę czy kupiłeś używkę po regeneracji.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
misqqq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TDi
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: białystok
|
Wysłany: 08-03-2009, 13:58
|
|
|
TD jest ale ze ma intercooler to pisze TDi:P cari jest z 98. turbo jest te moje po regeneracji.sprawdze w poniedzialek i napisze co i jak jak cos dojde o co chodzi:P ale dziekuje ze odpisujecie:) |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
|
|
|
 |
misqqq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TDi
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: białystok
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:26
|
|
|
hmm..... juz jest ok.coz wiec zrobilem tak. od filtra powietrza od rury odchodzi taka kostaka/czujnik nie wime dokladnie i ja przecczyscilem oraz jest taki zawor nie wiem co dokladnie. on powoduje ze spaliny wracaja do filtra i dopiero potem na zew i pewna osoba mi poradzila zebym to zaslonil.czyli odkrecil i zrobil podkladke ktora zasloni caly wlot i znow zakrecil tak jak bylo. bo ten zawor mial na celu cos z ekologia.....nie wazne w kazdym razie samochod juz jest ok i smiga swietnie:)) a i mam pytanie ile moj misiek moze miec koni?? 1,9 TD z intercoolerem.wszedzie jest ze 90 a niektorzy mowia ze ponad 100 ktos wie ile ma dokladnie ??dziekuje wszystkim za rady:) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-03-2009, 02:31
|
|
|
misqqq napisał/a: | hmm..... juz jest ok.coz wiec zrobilem tak. od filtra powietrza od rury odchodzi taka kostaka/czujnik nie wime dokladnie i ja przecczyscilem oraz jest taki zawor nie wiem co dokladnie. on powoduje ze spaliny wracaja do filtra i dopiero potem na zew i pewna osoba mi poradzila zebym to zaslonil.czyli odkrecil i zrobil podkladke ktora zasloni caly wlot i znow zakrecil tak jak bylo. bo ten zawor mial na celu cos z ekologia..... |
Pierwsze grube to z opisu wygląda na przepływomierz - mierzy ile powietrza wleciało.
To drugie to EGR - zawór recylkulacji spalin - poprzez zawrócenie spalin do kolektora dolotowego obniża temperaturę spalania, dzięki czemu obniża sie ilość NO tlenku azotu w spalinach. Dobrze kombinujesz - ekologia to sprawiła.
A co do mocy to po zaślepieniu EGRa możesz mieć więcej niz fabryka obiecała |
|
|
|
 |
misqqq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TDi
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: białystok
|
Wysłany: 11-03-2009, 09:03
|
|
|
no mam nadzieje ze bedzie miec wiecej koni w stadzie bo 90 to troche dla mnie malo:P |
|
|
|
 |
|