[EA5W 2.5] cos stuka przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
mudzin
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 32 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 03-01-2009, 20:07 [EA5W 2.5] cos stuka przy hamowaniu
|
|
|
szukam pomocy. jakis 2000 km temu wymienilem w swoim galu caly pakiet hamulcowy tzn tarcze, klocki i zestaw montazowy klockow przednich.
jakis czas temu jadac w korku uslyszalem niepokojace stuki przy malym przychamowaniu dochodzace z przedniego, lewego kola. kiedy jedzie sie z pedalem hamulca lekko wcisnietym stuk powtarza sie co jakis czas. mechanik najpierw powiedzial ze to koncowka drazka kierowniczego wiec wymienilem je obie. pozniej powiedzial ze nowy klocek ma luz w "kopycie" i stad te stuki wiec nadlal mi czyms klocek. niestety to nic nie dalo.
mial ktos podobny problem??
mam nadzieje ze to nic powaznego |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 03-01-2009, 20:51
|
|
|
Kiedys, pare lat temu wymienialismy klocki w aucie kolegi - clio. po kilkuset km tez cos zaczelo stukac przy hamowaniu. Sciagamy kolo, a tam nie ma jednej sruby mocujacej jarzmo .
Jednak mowisz, ze mechanik tam zagladal wiec by to zauwazyl, ale mowisz tez, ze kazal Ci wymieniac koncowki drazkow, a potem "nadlewal" czyms klocek to ja nie wiem co o tym myslec.
PZDR |
_________________
 |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-01-2009, 20:59
|
|
|
kolego mudzin, powiedz jak zachowuje się pedał hamulca? czy to nie jest czasem stuk abs'u? |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 04-01-2009, 12:54
|
|
|
ABS raczej odpada chyba, że jest mocno uszkodzony i wariuje. Normalnie nie powinien łapać przy lekkim hamowaniu. Skoro słychać stuki to coś o coś uderza. Klocki pewnie o coś nawalają... |
|
|
|
 |
shinai
Mitsumaniak

Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 292 Skąd: Guildford
|
Wysłany: 04-01-2009, 13:37
|
|
|
Ja mialem podobne objawy okazalo się że (tu wybaczcie ale moja wiedza i nazewnictwo z mechaniki jest ubogie) w miejscu gdzie jest sensor abs ,miałem pękniecie na zębatce i czujnik podawał że koło jest zablokowane. Nawet przy delikatnym hamowaniu. Okazalo sie że wymiana przegóbu kosztuje prawie tyle co regenaracja całej półosi wiec kupiłem to drugie i teraz jest spokój. Wybaczcie to nie precyzyjne wyjaśnienie |
_________________ Wake up and drive - Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2009, 13:52
|
|
|
ja zauwazylem ze podczas dlugiej jazdy jesli czesto mocno hamuje to samochod podczas hamowania wpada w spore wibracje ale to ustaje samo z siebie. pewnie tarcze czy cos tam sie za bardzo rozgrzewa. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-01-2009, 14:05
|
|
|
M4mooT napisał/a: | ja zauwazylem ze podczas dlugiej jazdy jesli czesto mocno hamuje to samochod podczas hamowania wpada w spore wibracje ale to ustaje samo z siebie. pewnie tarcze czy cos tam sie za bardzo rozgrzewa. |
Dokładnie! jak zauważyłeś |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-01-2009, 14:11
|
|
|
Ja bym sprawdził mocowanie jarzma i zacisku. Może jest słabo dokręcony i stuka... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11136 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-01-2009, 15:14
|
|
|
A może tarcza ma bicie,i puka sobie w klocek |
_________________
 |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 04-01-2009, 19:31
|
|
|
a u mnie przy hamowaniu i po dziurach stuka wahacz
 |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 04-01-2009, 21:17
|
|
|
Skąd wiesz że akurat stuka wahacz? U mnie też może coś czasami stuka jak jadę po dziurach ale nie zawsze. |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-01-2009, 23:38
|
|
|
U mie też stukało po lewej stronie przy hamowaniu i delikatnie na krótkich nierównościach. Zawieszenie było sprawdzane przeze mnie i dodatkowo w dwóch warsztatch - zero luzów. Postanowiłem w ciemno wymienić wahacz wygięty i profilaktycznie prosty. Dwie godziny roboty i stuki zniknęły Niby sworzeń na bananie nie miał luzów ale można było go bardzo swobodnie obracać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 06-01-2009, 16:28
|
|
|
KamilR10, wiem stąd ze stuka wahacz bo odkrecilem to kolo co stuka(lewe) a druga osoba mi ruszala kierowniaca tak szybko prawo lewo a ja trzymalem za tem wahacz i slychac stuki |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 06-01-2009, 22:06
|
|
|
Na wahaczu dolnym prostym ciężko wyczuć luz tak jak i na "bananie". Jakiś czas temu byłem w kilku warsztatach i stwierdzono wahacze więc je wymieniłem ale nie stuki nie ustały więc zabrałem się za drążki i końcówki drążków po czym stuki ustały. I co stwierdzam że goście w tym warsztatach się nie znają..... trzeba użyć brechy (łomu) i dobrze poszarpać kołami. Sprawdźcie drążki bo lubią się szybko kończyć szczególnie przy felgach 17'. zasada (moja) jest taka: luzy poziome - układ kierowniczy, luzy pionowe - zawieszenie. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-01-2009, 23:03
|
|
|
MOze klocek stuka bo nie ma załozonej tej specjalnej blaszki sprżęzynującej - sorki ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale to moze być przyczyną stuków przy lekkim hamowaniu.
Pozdro |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|