[CA4A 1.6] regulacja zaworow - pytanie |
Autor |
Wiadomość |
venderx
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 12 Skąd: łódź
|
Wysłany: 21-08-2010, 12:17 [CA4A 1.6] regulacja zaworow - pytanie
|
|
|
Hej, mam colta CA4A i chce sie sam zabrac do regulacji zaworow. Generalnie wiem jak to powinno wygladac, tylko mam pewna watpliwosc:
Czy do ustawienia cylindra nr 1 w maksymalnym cyklu sprezania (TDC) wystarczy samo ustawienie znacznika na wałku rozrzadu tak by pokrywał sie ze znakiem na głowicy???
Wówczas ustawie wszystkie zawory 1 cylindra, zawory ssące 2 cylindra i zawory wydechowe 3 cylindra.
Następnie zapinam 5 bieg i przepycham autko, tak by wałek rozrządu wykonał pół obrotu ???
i wtedy ustawiam pozostale zawory
Dobrze mysle? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 23-08-2010, 00:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-08-2010, 13:16
|
|
|
venderx, ustaw na znaku i zobacz które zawory są 'sztywne'. Jeśli już się dowiesz to je ustaw wg danych z serwisówki. Zrób pełen obrót wału i sprawdź czy 'sztywne' są przeciwne pary zaworów niż przed chwilą i też je ustaw. Odpal na chwilę auto i po odpaleniu sprawdź czy się nic nie pozmieniało. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
venderx
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 12 Skąd: łódź
|
Wysłany: 21-08-2010, 13:41
|
|
|
londolut, piszesz zeby zrobic pełen obrót wału. Piszesz o wale korbowym ?
Bo chodzi mi generalnie o to, ze jeden obrot wału korbowego = pol obrotu koła od walku rozrzadu. I dlatego pomyslalem, ze latwiej, prościej bedzie wszystko kontrolowac tylko na podstawie walka rozrzadu, bo tam wystarczy zdjac tylko gorna obudowe rozrzadu. A w przypadku wału korbowego musze sciagnac dolna obudowe rozrzadu, a wczesniej paski klinowe. Tak? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-08-2010, 14:01
|
|
|
Tak piszę o wale korbowym, jest o wiele prościej i nic nie trzeba zdejmować. Znak na kole jest widoczny od razu. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 21-08-2010, 23:01
|
|
|
londolut napisał/a: | Zrób pełen obrót wału i sprawdź czy 'sztywne' są przeciwne pary zaworów niż przed chwilą i też je ustaw. |
Londolut coś Ci się nie pomyliło? Ustawia się zawory które maja luz, a nie są "sztywne":)
venderx napisał/a: | Czy do ustawienia cylindra nr 1 w maksymalnym cyklu sprezania (TDC) wystarczy samo ustawienie znacznika na wałku rozrzadu tak by pokrywał sie ze znakiem na głowicy??? |
Do pierwszego cylindra tak, ale aby ustawić czwarty to już będziesz miał kłopot patrząc tylko na znaczniki na głowicy. Przecież znacznik na kole pasowym doskonale widać...ja do regulacji nawet nie ściągam pokrywy rozrządu. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
venderx
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 12 Skąd: łódź
|
Wysłany: 22-08-2010, 16:04
|
|
|
oki, kapuje juz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-08-2010, 17:08
|
|
|
idas napisał/a: | Londolut coś Ci się nie pomyliło | Dobrze gadasz - na odwrót. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|