Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] regulacja zaworow - pytanie
Autor Wiadomość
venderx 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: łódź
  Wysłany: 21-08-2010, 12:17   [CA4A 1.6] regulacja zaworow - pytanie

Hej, mam colta CA4A i chce sie sam zabrac do regulacji zaworow. Generalnie wiem jak to powinno wygladac, tylko mam pewna watpliwosc:

Czy do ustawienia cylindra nr 1 w maksymalnym cyklu sprezania (TDC) wystarczy samo ustawienie znacznika na wałku rozrzadu tak by pokrywał sie ze znakiem na głowicy???

Wówczas ustawie wszystkie zawory 1 cylindra, zawory ssące 2 cylindra i zawory wydechowe 3 cylindra.

Następnie zapinam 5 bieg i przepycham autko, tak by wałek rozrządu wykonał pół obrotu ???

i wtedy ustawiam pozostale zawory

Dobrze mysle?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 23-08-2010, 00:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-08-2010, 13:16   

venderx, ustaw na znaku i zobacz które zawory są 'sztywne'. Jeśli już się dowiesz to je ustaw wg danych z serwisówki. Zrób pełen obrót wału i sprawdź czy 'sztywne' są przeciwne pary zaworów niż przed chwilą i też je ustaw. Odpal na chwilę auto i po odpaleniu sprawdź czy się nic nie pozmieniało.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
venderx 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: łódź
Wysłany: 21-08-2010, 13:41   

londolut, piszesz zeby zrobic pełen obrót wału. Piszesz o wale korbowym ?

Bo chodzi mi generalnie o to, ze jeden obrot wału korbowego = pol obrotu koła od walku rozrzadu. I dlatego pomyslalem, ze latwiej, prościej bedzie wszystko kontrolowac tylko na podstawie walka rozrzadu, bo tam wystarczy zdjac tylko gorna obudowe rozrzadu. A w przypadku wału korbowego musze sciagnac dolna obudowe rozrzadu, a wczesniej paski klinowe. Tak?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-08-2010, 14:01   

Tak piszę o wale korbowym, jest o wiele prościej i nic nie trzeba zdejmować. Znak na kole jest widoczny od razu.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 21-08-2010, 23:01   

londolut napisał/a:
Zrób pełen obrót wału i sprawdź czy 'sztywne' są przeciwne pary zaworów niż przed chwilą i też je ustaw.

Londolut coś Ci się nie pomyliło? Ustawia się zawory które maja luz, a nie są "sztywne":)
venderx napisał/a:
Czy do ustawienia cylindra nr 1 w maksymalnym cyklu sprezania (TDC) wystarczy samo ustawienie znacznika na wałku rozrzadu tak by pokrywał sie ze znakiem na głowicy???

Do pierwszego cylindra tak, ale aby ustawić czwarty to już będziesz miał kłopot patrząc tylko na znaczniki na głowicy. Przecież znacznik na kole pasowym doskonale widać...ja do regulacji nawet nie ściągam pokrywy rozrządu.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
venderx 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: łódź
Wysłany: 22-08-2010, 16:04   

oki, kapuje juz :wink:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-08-2010, 17:08   

idas napisał/a:
Londolut coś Ci się nie pomyliło
Dobrze gadasz - na odwrót.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.