 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma damiano |
Autor |
Wiadomość |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2008, 17:21 Carisma damiano
|
|
|
Dobry!
Na imię mam Damian i przyszedł teraz czas na moją historyjkę…
Jakieś 2,5 roku temu miałem zamiar kupić swój pierwszy samochód. Chciałem samochód duży, wygodny i z w miarę mocnym silnikiem. Nie miałem sprecyzowanej marki i może dlatego na początku trochę się "motałem" Z ogłoszenia znalazłem… Mitsubishi Galant’a z 1989 r., silnik 2.0 hatchback – dokładnej wersji już nie pamiętam. Niestety jak się później okazało, był już sprzedany… Następnie wybór padł na Opla Vectrę, też z 1989 r. Po obejrzeniu auta na żywca zrezygnowałem – auto było bardzo zaniedbane (brud wszędzie, lekko wgnieciony tylni błotnik i zżerała go rdza - ogólnie bleee... ). W tym czasie znalazłem nową pracę i postanowiłem wówczas dozbierać więcej kasy i kupić porządny samochód. W oko wpadła mi Mazda 323 F i jej sportowa sylwetka, lecz później zobaczyłem Mazdę Xedos 6 Jednak to jeszcze nie było to, jeszcze nie byłem zdecydowany na 100 %...
W tym czasie znajomy jeździł już Carismą GDI, więc zacząłem przyglądać się temu autku. Pogadałem, wypytałem, pomyślałem i postanowiłem… szukam Carismy GDI! No, teraz mam konkretny cel! Poszukiwania rozpocząłem od ogłoszeń w sieci. Wtedy to właśnie znalazłem forum MitsuManiaków W tym miejscu chciałbym też podziękować za udzielone wówczas odpowiedzi i porady, gdy byłem na etapie szukania
Ale wracając do historyjki: wypad na giełdę, a tam… może 4 Carismy się znalazły… w tym jedna po nieudolnych naprawach blacharskich (gdzie nawet taki "zielony" jak ja zauważył, że była puknięta... ), a pozostałe Carismy to nie były GDI i też były zaniedbane. Lekko zdołowany odwiedziłem jeszcze kilka komisów i jedynie co, to trafiła się lekko tuningowana optycznie Carisma 1.8 hatchback, sprowadzona ale już tylko do rejestracji. Stwierdziłem, że jeśli naprawdę nie znajdę Carismy z silnikiem GDI , to biorę tą…
Jednak nim podjąłem ostateczną decyzję, zadzwoniłem jeszcze do gościa zajmującego się sprowadzaniem aut z zagranicy. Wykonałem telefon, powiedziałem czego szukam, co ma mieć i nawet jakiego nie chcę koloru... Po kilku godzinach telefon: jest Carisma GDI! Granatowa na alusach, 4 poduchy, klima, elektryka, ’98 r., 148 kkm przejechane… Biorę! Jeszcze tego samego dnia spotkałem się z gościem w celu dogadania szczegółów, a 3 dni później odbierałem już Carismę! Ale radość: mój pierwszy samochód!!
Po prawie 2 tygodniach załatwiania wszystkich formalności związanych z zarejestrowaniem auta w Polsce, Carisma dostała polskie blachy. Od tamtej pory, czyli już od ponad roku, cieszę się Carismą!
Pozdrawiam, damiano.
Mitsubishi Carisma GDI LX ’98 r. 4G93 (sedan)
- wspomaganie kierownicy,
- 4 x elektryczne szyby,
- 4 x airbag SRS,
- ABS,
- klimatyzacja (manual),
- podgrzewane i elektryczne lusterka,
- centralny zamek z pilotem i autoalarmem,
- alufelgi Borbet 14’’,
- opony zimowe Kormoran SnowPro 175/70R14,
- opony letnie TOYO Proxes CF-1 185/65/R14,
Wyposażenie dodatkowe:
- oryginalny bagażnik dachowy Mitsubishi,
- radioodtwarzacz Pioneer DEH-4000UB,
- cb radio President Johnny II ASC + antena Sirio AS – 100,
- nawigacja GPS Becker Traffic Assist 7827
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2008, 18:27
|
|
|
Co tu dużo mówić, fajna historia. Miśka masz super, w niezłym stanie. Pozostaje życzyć szerokości. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
shinai
Mitsumaniak

Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 292 Skąd: Guildford
|
Wysłany: 21-12-2008, 19:58
|
|
|
Fajnie sie prazentuje twoja cari oby sie dobrze sprawowała |
_________________ Wake up and drive - Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2008, 00:55
|
|
|
Piwor, shinai, dzięki panowie! |
|
|
|
 |
marek85
Mitsumaniak -23°C i ciągle spada

Auto: CarismaGDI '98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 71 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-12-2008, 23:24
|
|
|
mam identyczną cari
chyba się w końcu muszę zebrać i pokazać ją światu
i też rozglądałem się za 323F |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 21:48
|
|
|
wprowadziłem kilka, małych, kosmetycznych zmian...
matowe aluminiowe "ringi" zegarów, gałka zmiany biegów - aluminium i skóra (samego drążka nie obcinałem). No i wymiana kierunkowskazów bocznych na białe
jakość zdjęć nie rzuca na kolana, bo robione były komórą i późnym popołudniem...
Wymienię także dysze spryskiwaczy - zamówiłem już dysze mgłowe Zobaczymy jaki dają efekt...
Z dalszej kosmetyki to chciałbym jeszcze wymienić grill, ale to w późniejszym terminie...
Podziękowania dla saphire'a za szczegółowe informacje odnośnie montażu ringów do zegarów. Dzięki! |
Ostatnio zmieniony przez damiano 11-02-2009, 22:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-02-2009, 22:27
|
|
|
Ładnie, nawet bardzo ładnie wyglądają te obwódki zegarów. Myślałem o tym, ale jak na razie jest mi to zbędne, muszę miśka doprowadzić do odpowiedniego stanu. Co do gałki - delikatna, to dobrze. Nie jest krzykliwa, co jest ogromnym plusem. Migacze, ciekawie to wygląda. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
crimi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 148 Skąd: lc
|
Wysłany: 09-02-2009, 23:12
|
|
|
damiano napisał/a: | wprowadziłem kilka, małych, kosmetycznych zmian...
matowe aluminiowe "ringi" zegarów, gałka zmiany biegów - aluminium i skóra (samego drążka nie obcinałem). No i wymiana kierunkowskazów bocznych na białe
Wymienię także dysze spryskiwaczy - zamówiłem już dysze mgłowe Zobaczymy jaki dają efekt...
Z dalszej kosmetyki to chciałbym jeszcze wymienić grill, ale to w późniejszym terminie... |
Heh, takie zmiany wlasnie i ja chce wprowadzic. Co do dysz, to napisz czy rzeczywiscie daja taki efekt jak to "reklamuja" na alledrogo. I z jakiego auta podebrales te dysze, i jak je zaadaptowales. Przydalaby sie foto relacja do tych spryskiwaczy.
P.S. Tylko SEDAN
Pozdro. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 10-02-2009, 17:21
|
|
|
zmiany małe, delikatne ale przyjemne
niech ci służy bezawaryjnością
pozdrawiam |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2009, 23:15
|
|
|
Dzięki panowie
Zmiany są delikatne, ale cieszą oko
Po zamontowaniu ringów do zegarów ma się wrażenie jakby zegary były głębiej osadzone - efekt mi się bardzo podoba Gałkę i ringi dobierałem, aby pasowały do siebie tzn. w obu przypadkach jest matowe aluminium
crimi napisał/a: | Co do dysz, to napisz czy rzeczywiscie daja taki efekt jak to "reklamuja" na alledrogo. I z jakiego auta podebrales te dysze, i jak je zaadaptowales. Przydalaby sie foto relacja do tych spryskiwaczy. |
Jak już zamontuję dysze spryskiwaczy to oczywiście napiszę jak się sprawują. Postaram się także umieścić fotorelację z montażu. Dysze pochodzą z fabryki Citroena z Francji i niby są uniwersalne - tak twierdzi gościu, u którego kupowałem. Jednak na pytanie czy będą pasowały do Carismy nie potrafił odpowiedzieć, gdyż nikt wcześniej nie kupował u Niego dysz do Carismy. Nastawiam się jednak na to, że będzie trzeba troszkę pogłówkować, aby je zamocować, bo wątpię aby pasowały idealnie... Ale coś wykombinuję
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2009, 23:08
|
|
|
A od kogo i za ile kupiłeś ringi do zegarów? Nie było problemów z wpasowaniem? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Lipek
Forumowicz Lipek

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 34 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 12-02-2009, 23:18
|
|
|
damiano napisał/a: | Dysze pochodzą z fabryki Citroena z Francji | o ile się nie myle to są dysze od C3 i większość hondziarzy je wykupuje od jakiegoś czasu z salonów citroena, poniewaz pasuja idealnie, doslownie plug&play, jesli pasuja rowniez do mitsubishi to bedzie trzeba zainwestowac ok 30zl w dobre spryski |
_________________ Moje GDI: http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#428414 |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2009, 22:49
|
|
|
Piwor napisał/a: | A od kogo i za ile kupiłeś ringi do zegarów? Nie było problemów z wpasowaniem? |
kupiłem tutaj --> DIDO-TUNING. Cena za 4 sztuki ringów: 70 zł + 6 zł przesyłka.
Posiadają też wersję ringów w połysku tzn. polerowane aluminium. Wersja matowa posiada wewnętrzną stronę ringu polerowaną, a na zewnątrz (od czoła) matową.
Problemów z montażem i wpasowaniem nie było żadnych. Wszystko dobrze wymierzone Mocowanie także bez kłopotu: wsadzasz ringi w otwory od przodu maskownicy zegarów; od tylnej strony maskownicy wystają na 1 lub 2 mm cieniutkie brzegi ringów; rozginasz je na zewnątrz tylnej ścianki maskownicy, tak aby ją obejmowały od tyłu. Do rozginania użyłem plastikowego długopisu Montaż ringów: ok. 10 minut! Więcej czasu zajęło mi wymontowanie i ponowne zamontowanie zegarów
Na necie widziałem też oferty aluminiowych ringów w wersji klejonej do maskownicy i były przy tym droższe. Wybrałem jednak wersję bez babrania się klejem: tańsza, szybsza i prostsza w montażu
Lipek napisał/a: | damiano napisał/a: | Dysze pochodzą z fabryki Citroena z Francji | o ile się nie myle to są dysze od C3 i większość hondziarzy je wykupuje od jakiegoś czasu z salonów citroena, poniewaz pasuja idealnie, doslownie plug&play, jesli pasuja rowniez do mitsubishi to bedzie trzeba zainwestowac ok 30zl w dobre spryski |
może pochodzą od C3... Dysze już otrzymałem - widać, że nówki sztuki. Są trochę większe niż oryginalne w Carismie, ale nie przeszkadza mi to. Jeszcze ich nie zamontowałem, bo na Śląsku zima wróciła i ciągle śniegiem sypie... Jak tylko pogoda sie poprawi biorę się za montaż |
|
|
|
 |
|
|