Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierze olej, dymi na biało
Autor Wiadomość
tunio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Białogard
  Wysłany: 06-01-2010, 16:20   Bierze olej, dymi na biało

Witam! Pisałem już wcześniej o tym, lecz nie wiedziałem, że bierze olej.Teraz już wiem;p Nie ma żadnych wycieków. Rano po odpaleniu dymi na biało i jeżeli ruszę natychmiast to po przejechaniu jakiś 4 minut zaczyna nim rzucać i gaśnie( nie zawsze), drugi raz zaskoczy i jest Ok. Mierzyłem mu ciśnienie na cylindrach na zimno to na 1 miał dobre, a na trzech pozostałych było o 4 mniejsze. Czy to są pierścienie, czy co?? Już mam tysiąc myśli i co minute nową. Może turbina, bo jakby takiej mocy tez nie miał. Samochód długo stał. Pomocy!!;)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-01-2010, 16:51   

bialy dym to m.in. opcją może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Uszkodzenie uszczelnienia pod głowica w takim wypadku moze skutkowac spadkiem stopnia sprezania, co latwo sprawdzic:
Odkręc korek wlewu płynu chłodzacego nastepnie wlacz silnik, zwiększaj obroty i obserwuj co dzieje się w zbiorniczku. Jesli pojawiają się pecherze powietrza to masz odpowiedz.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 06-01-2010, 17:08   Re: Bierze olej, dymi na biało

tunio napisał/a:
Witam! Pisałem już wcześniej o tym, lecz nie wiedziałem, że bierze olej.Teraz już wiem;p Nie ma żadnych wycieków. Rano po odpaleniu dymi na biało i jeżeli ruszę natychmiast to po przejechaniu jakiś 4 minut zaczyna nim rzucać i gaśnie( nie zawsze), drugi raz zaskoczy i jest Ok. Mierzyłem mu ciśnienie na cylindrach na zimno to na 1 miał dobre, a na trzech pozostałych było o 4 mniejsze. Czy to są pierścienie, czy co?? Już mam tysiąc myśli i co minute nową. Może turbina, bo jakby takiej mocy tez nie miał. Samochód długo stał. Pomocy!!;)


Tzn. ile dokładnie ma na tych cylindrach?
Ile na ile Ci bierze tego oleju?

[ Dodano: 06-01-2010, 17:12 ]
Robson86 napisał/a:
bialy dym to m.in. opcją może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.


Bzdura.

Robson86 napisał/a:
Uszkodzenie uszczelnienia pod głowica w takim wypadku moze skutkowac spadkiem stopnia sprezania, co latwo sprawdzic:
Odkręc korek wlewu płynu chłodzacego nastepnie wlacz silnik, zwiększaj obroty i obserwuj co dzieje się w zbiorniczku. Jesli pojawiają się pecherze powietrza to masz odpowiedz.
Pozdroo


Kolejna bzdura.

Jeżeli uszczelka to będzie miał co najwyżej olej w układzie chlodzenia i wode w silniku.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
tunio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Białogard
Wysłany: 06-01-2010, 17:21   

Sprawdziłem te pęcherzyki jak mówił Robson86 i rzeczywiście są takie pęcherzyki. Mam nadzieję, że to będzie to. W poniedziałek daje do mechanika ;) Przy okazji nie wiecie gdzie można kupić oryginalną uszczelkę?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 06-01-2010, 17:54   

A może to siimering na pompie wtryskowej...Biały dym to też oznaka zapowietrzonego układu paliwowego i wtedy gaśnie.A gdy simmering jest uszkodzony już poważnie to może Ci wyciągać olej,gdy paliwo się cofa w układzie.

[ Dodano: 06-01-2010, 17:58 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41779

przejżyj tego linka-u mnie mniej więcej tak to wyglądało
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 06-01-2010, 17:59   

gołąb napisał/a:
A może to siimering na pompie wtryskowej...Biały dym to też oznaka zapowietrzonego układu paliwowego i wtedy gaśnie.A gdy simmering jest uszkodzony już poważnie to może Ci wyciągać olej,gdy paliwo się cofa w układzie.


Mi te objawy właśnie pasują do niesprawnego układu paliwowego, uszczelka na pompie, zapowietrzony układ paliwowy, niesprawne wtryski. A co do oleju, to kolega nie raczyła napisać ile mu bierze... A może brać w "normie" lub olej wali przez turbo do dolotu powietrza.

Biały dym to paliwo.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 06-01-2010, 18:05   

U mnie simmering był praktycznie pęknięty i przez to wciągał mi olej.paliwo w baku było czarne :mrgreen:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 06-01-2010, 18:11   Re: Bierze olej, dymi na biało

tunio napisał/a:
Witam! Pisałem już wcześniej o tym, lecz nie wiedziałem, że bierze olej.Teraz już wiem;p Nie ma żadnych wycieków. Rano po odpaleniu dymi na biało i jeżeli ruszę natychmiast to po przejechaniu jakiś 4 minut zaczyna nim rzucać i gaśnie( nie zawsze), drugi raz zaskoczy i jest Ok. Mierzyłem mu ciśnienie na cylindrach na zimno to na 1 miał dobre, a na trzech pozostałych było o 4 mniejsze. Czy to są pierścienie, czy co?? Już mam tysiąc myśli i co minute nową. Może turbina, bo jakby takiej mocy tez nie miał. Samochód długo stał. Pomocy!!;)

A olej kolega kiedy mieniał...pytam bo może pierścienie są po zapiekane i stoją, a przecież to smoluch dodatkowo jeszcze doładowany . Możesz sprawdzić też luzy na zaworach czy nie są popodpierane.
To że pęcherzyki są w płynie to jeszcze nic nie znaczy, chyba że płyn po przy gazowaniu wywala w zbiornik wyrównawczy to by był problem. To ze dymi nic nie znaczy bo niby jak ma normalnie palić w sytuacji gdy nie ma odpowiedniego sprężania. Przy braku wymaganej ilości powietrza ropa się nie spala prawidłowo.
Na początek popraw to sprężanie i wtedy zobacz co się będzie działo
Powodzenia :wink:
Ostatnio zmieniony przez 1405 06-01-2010, 18:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-01-2010, 18:13   

tunio napisał/a:
Przy okazji nie wiecie gdzie można kupić oryginalną uszczelkę?

Pytaj zbyszekm2
Biały dym->> nie jeden z Nas już to przerabiał :mrgreen: zdecydowanie jest to układ paliwowy.
Cytat:
Sprawdziłem te pęcherzyki jak mówił Robson86 i rzeczywiście są takie pęcherzyki

Pęcherzyki pęcherzykami->>jeśli po dodaniu gazu przez otwarty korek będzie bardzo ostro sadziło do góry wtedy to coś z głowicą i jeśli z oleju zrobiła się śmietana. Jeśli nie ma śmietany to bardzo dokładnie sprawdź układ paliwowy. Czy po odpaleniu,nie wiem czy próbowałeś kręcić aż do skutku->równej pracy silnika poszedł czarny dym a potem już normalnie.Może cofać się paliwo->>załóż zaworki zwrotne.Zainstaluj przezroczyste przewody w okolicach filtra->>zobaczysz czy pęcherzyki powietrza są w nim.Od filtra pociągnij rurkę do innego zbiornika np. bańka 5L i zapal silnik->jeśli będzie na biało to: uszczelka pod pompką paliwową lub sławny simmering jeśli ok to łapie powietrze po drodze od zbiornika do filtra.Do zbiornika dostaniesz się podnosząc dywanik za tylnymi siedzeniami chyba 6 śrub odkręcasz dekiel i widzisz przewody paliwowe wychodzące z baku. Sprawdź najpierw to a potem dopiero szukaj uszczelki pod głowicę.Simmering też u zbyszekm2
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-01-2010, 18:42   

stegano napisał/a:
Robson86 napisał/a:
bialy dym to m.in. opcją może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.


Bzdura.

Robson86 napisał/a:
Uszkodzenie uszczelnienia pod głowica w takim wypadku moze skutkowac spadkiem stopnia sprezania, co latwo sprawdzic:
Odkręc korek wlewu płynu chłodzacego nastepnie wlacz silnik, zwiększaj obroty i obserwuj co dzieje się w zbiorniczku. Jesli pojawiają się pecherze powietrza to masz odpowiedz.
Pozdroo


Kolejna bzdura.

wcale nie zadna bzdura kolgo i to jest tylko i wylacznie twoja opinia na ten temat, ...a wiadomo opinie sa jak pewne dziury, kazdy ma swoja :wink: to sa jedne z mozliwych opcji :wink: :roll:
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tunio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Białogard
Wysłany: 06-01-2010, 20:05   

pajero pali na dotyk, nawet w mroz -22 stopnie. Olej wymieniałem 1800 km temu i wziął pół miarki:)
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 06-01-2010, 20:29   

Noo,mi też paliło na dotyk,a po 3 minutach gasł i wtedy kręconko. :mrgreen:

[ Dodano: 06-01-2010, 20:33 ]
tunio napisał/a:
Sprawdziłem te pęcherzyki jak mówił Robson86 i rzeczywiście są takie pęcherzyki. Mam nadzieję, że to będzie to


aJeśli już to.....to wcale bym się z tego nie cieszył,bo w 2.8 często lubią siadać głowice,a na uszczelce ani śladu...A te bombelki w zbiorniczku wyrównawczym,to faktycznie nie jest dobry znak.
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2010, 21:27   

Z autopsji, to niestety... głowica. Sama uszczelka dobra.
Dym siwy, że aż biały przy odpalaniu, to nic innego, jak para wodna. Po chwili od odpalenia znika i dalej w zasadzie nic nie widać. Bąble w chłodnicy to również symptom pękniętej głowicy. Gdy zwrasta wraz z obrotami ciśnienie, spaliny zaczynają być wypychane przez pęknięcia do układu chłodzenia.
U mnie występowało również wypieranie płynu chłodniczego z układu. Ciśnienie z silnika powodowało wzrost ciśnienia w układzie chłodniczym. Dolewałem płynu a kałuży pod silnikiem nie było. Tylko ciągle zbiorniczek wyrównawczy mokry. Właśnie bąble, po sprawdzeniu na otwartej chłodnicy, przesądziły o diagnozie.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 08-01-2010, 01:23   

Pozdrowienia dla kolegi co to twierdzi, że biały dym i uszczelka pod głowicą to bzdura. Życzę Ci by ta bzdura Cię dopadła. Wtedy zmienisz zdanie.
U mnie walnęło. Pierwsze objawy - latający wskaźnik temperatury, nadciśnienie w chłodnicy, znikająca woda w chłodnicy. Jakiś miesiąc to trwało. Potem biały dym z tyłu na zimnym. Mróz był spory więc - dobra, paruje, zimno itd. Ale kilka dni potem chmura pojechała taka, że zatrzymałem się bo to już niemożliwe było by mróz, para itd. Chmura biała z tyłu to był warkocz na 150 metrów. Temperatura skoczyła na 3/4 i zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik. Po chwili odkręciłem korek chłodnicy i wyrwało mi go z ręki a snop pary był na trzy metry w górę. Diagnoza - głowica albo daj Boże tylko uszczelka. Holowanie, zwalona głowica i widać rozlecianą uszczelkę. Głowica na sprawdzenie szczelności - na szczęście OK. Planowanie + kompletny remont przy okazji. Dzisiaj właśnie składają.
Morał - w zależności jak walnie uszczelka lub jak pęknie głowica objawy są różne. Jak pójdzie woda na cylindry - biały dym. Jak pójdzie woda na kanały olejowe - przybędzie oleju i zrobi się twaróg z oleju. Jak pójdzie wydech na wodę - zabulgocze w chłodnicy i zrobi mega ciśnienie w układzie chłodzenia. Jak przepcha olej do chłodzenia - będzie tłusty olejowy osad na korku chłodnicy. U mnie były jednocześnie pierwsze trzy objawy. Woda w oleju, spaliny w chłodnicy i woda w cylindrach (biały dym). Dlatego walnięcie uszczelki lub głowicy objawia się w różny sposób - zależy jak się rozleci. Każdy z tych objawów powinien dać do myślenia. Jak poskładałem wszystko w logiczną całość to okazało się, że uszczelka rozlatywała się już od miesiąca. A wóz palił na dotyk, nawet przy -25 stopniach. Nawet już na koniec też palił. Koszt - około 2,2k PLN (głowica 300, uszczelki 550, wałek rozrządu 350, oliwa x2 , robocizna, filtry 1000).
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 08-01-2010, 08:01   

A u mnie tylko ciśnienie w układzie chłodzenia z tych objawów(płyn czyściutki,olej również).A początkowo były tylko małe pęcherzyki powietrza opisywane z resztą już wcześniej i niestety była to głowica.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.