[Cari 1.8 GDI] Błąd przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
talar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-01-2009, 21:27 [Cari 1.8 GDI] Błąd przepustnicy
|
|
|
Witam,
Mam mały problem z przepustnicą. Auto po wkręceniu na wysokie obroty ok. 5 500 wywala błąd i zrzuca obroty do "bezpiecznych" lub blokuje przepustnice, po ponownym odpaleniu wszystko jest OK., po podpięciu kompa pokazuje ze jest to błąd przepustnicy. Kasowałem ten błąd i testując na postoju z podpiętym kompem dodają gazu nic nie odczytywał. dopiero z obciążonym silnikiem tak się dzieje. Z czego zauważyłem przy przepustnicy brakuje takiej szerokiej rurki gumowej znajdującej się zaraz przy niej, łączącej z kolektorem dolotowym. Wydaje mi się że ten otwór jest zaślepiony, próbowałem wcisnąć tam palca ale się nie dało Możliwe ze zawór ten przesuwa się na zewnątrz w stronę kolektora. A może czyszczenie przepustnicy?? Czekam na jakąś opinie.
Pozdrawiam
Talar |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-01-2009, 08:30
|
|
|
Do przepustnicy jedyne wężyki jakie idą to te od obiegu chłodząco/grzewczego po to by nie zamarzała. Proponuję najpierw ją wymontować i solidnie wyczyścić z obu stron. Sprawdź czy przesłona w przepustnicy swobodnie się całkowicie otwiera i zamyka i czy coś jej nie blokuje przy dochodzeniu do pełnego otwarcia. PS. Masz przepustnice na linkę czy z krokowcem? No i jaki konkretnie błąd jest zgłaszany? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
talar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-01-2009, 13:13
|
|
|
Przepustnice mam na silniczek krokowy, Macher po podpięciu kompa (jakieś ustrojstwo boscha) stwierdził że ma w pamięci błąd przepustnicy. Nie powiem jakie to są cyferki nie zwróciłem uwagi. A co do tej rurki, to widziałem tu na forum zdjęcia na których też jej nie ma, chodziło mi o rurkę która łączy się z wężem gumowym tuż prze przepustnicą. Więc to chyba normalka. Szukałem na forum kody błędów przepustnicy i nic na ten temat nie znalazłem, były do 1.9 DID itp.. ale nic konkretnego do mojej wersji 1.8. GDI z przepustnicą elektroniczną.
Z czyszczeniem mały problem, pada śnieg |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-01-2009, 13:22
|
|
|
W Workshop Manualu masz opisaną przepustnicę. Co do śniegu to nie problem bo 1. wyjmujesz (5-10 minut) 2. zabierasz ją do domu lub piwnicy 3. pucujesz na błysk (do godzinki) 4. montujesz (10-15 minut) |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-01-2009, 13:33
|
|
|
saphire, w przepustnicy na linkę jest krokowiec - brak linki = siłownik magnetyczny = brak krokowca
talar, książkowe objawy padaki siłownika, więc postępowanie podobne, do opisanego wyżej:
1. wyjmujesz (5-10 minut)
2. wysyłasz ją do mnie
mija 2-3 dni
3. odbierasz paczkę
4. montujesz (10-15 minut) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
talar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-01-2009, 14:39
|
|
|
No fakt nie ma linki , jak wymontuje to prześlę do Ciebie. Ile taka regeneracja kosztuje? |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 30-01-2009, 18:16
|
|
|
Cytat: | chodziło mi o rurkę która łączy się z wężem gumowym tuż prze przepustnicą |
Hmmm ja mam cos takiego tzn z tej "trąby słonia" odchodzi rurka gdzies taka calowa i wchodzi do kolektora dolotowego a takze druga mała rurka z trąby idzie do zaworu zaraz nad wlewem oleju |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-01-2009, 18:42
|
|
|
Bartek napisał/a: | saphire, w przepustnicy na linkę jest krokowiec - brak linki = siłownik magnetyczny = brak krokowca |
Wiem, wiem, upraszczam celowo bo z zewnątrz jak ktoś to pierwszy raz ogląda to tak to wygląda.
[ Dodano: 30-01-2009, 18:46 ]
demeone napisał/a: | mała rurka z trąby idzie do zaworu zaraz nad wlewem oleju |
To odma odprowadzająca opary z karteru i ewentualne przedmuchy ponownie na wlot by to przepalić a nie truć otoczenie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 30-01-2009, 19:11
|
|
|
Hmm to sporo wraca ponownie do przepustnicy: spaliny, opary oleju.
Jeszcze tylko zapytam jaki cel ma ta grubsza rurka ?? |
|
|
|
 |
talar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-02-2009, 12:08
|
|
|
demeone napisał/a: | Jeszcze tylko zapytam jaki cel ma ta grubsza rurka ?? |
No właśnie, też mi o nią chodzi. Jak mówiłem na zdjęciach widziałem różne wersje z rurką i bez. Czy jej brak może się dać jakoś odczuć ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|