Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Błąd przepustnicy
Autor Wiadomość
talar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 29-01-2009, 21:27   [Cari 1.8 GDI] Błąd przepustnicy

Witam,

Mam mały problem z przepustnicą. Auto po wkręceniu na wysokie obroty ok. 5 500 wywala błąd i zrzuca obroty do "bezpiecznych" lub blokuje przepustnice, po ponownym odpaleniu wszystko jest OK., po podpięciu kompa pokazuje ze jest to błąd przepustnicy. Kasowałem ten błąd i testując na postoju z podpiętym kompem dodają gazu nic nie odczytywał. dopiero z obciążonym silnikiem tak się dzieje. Z czego zauważyłem przy przepustnicy brakuje takiej szerokiej rurki gumowej znajdującej się zaraz przy niej, łączącej z kolektorem dolotowym. Wydaje mi się że ten otwór jest zaślepiony, próbowałem wcisnąć tam palca ale się nie dało Możliwe ze zawór ten przesuwa się na zewnątrz w stronę kolektora. A może czyszczenie przepustnicy?? Czekam na jakąś opinie.

Pozdrawiam
Talar
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-01-2009, 08:30   

Do przepustnicy jedyne wężyki jakie idą to te od obiegu chłodząco/grzewczego po to by nie zamarzała. Proponuję najpierw ją wymontować i solidnie wyczyścić z obu stron. Sprawdź czy przesłona w przepustnicy swobodnie się całkowicie otwiera i zamyka i czy coś jej nie blokuje przy dochodzeniu do pełnego otwarcia. PS. Masz przepustnice na linkę czy z krokowcem? No i jaki konkretnie błąd jest zgłaszany?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
talar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-01-2009, 13:13   

Przepustnice mam na silniczek krokowy, Macher po podpięciu kompa (jakieś ustrojstwo boscha) stwierdził że ma w pamięci błąd przepustnicy. Nie powiem jakie to są cyferki nie zwróciłem uwagi. A co do tej rurki, to widziałem tu na forum zdjęcia na których też jej nie ma, chodziło mi o rurkę która łączy się z wężem gumowym tuż prze przepustnicą. Więc to chyba normalka. Szukałem na forum kody błędów przepustnicy i nic na ten temat nie znalazłem, były do 1.9 DID itp.. ale nic konkretnego do mojej wersji 1.8. GDI z przepustnicą elektroniczną.
Z czyszczeniem mały problem, pada śnieg :D
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-01-2009, 13:22   

W Workshop Manualu masz opisaną przepustnicę. Co do śniegu to nie problem bo 1. wyjmujesz (5-10 minut) 2. zabierasz ją do domu lub piwnicy 3. pucujesz na błysk (do godzinki) 4. montujesz (10-15 minut)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-01-2009, 13:33   

saphire, w przepustnicy na linkę jest krokowiec ;) - brak linki = siłownik magnetyczny = brak krokowca

talar, książkowe objawy padaki siłownika, więc postępowanie podobne, do opisanego wyżej:

1. wyjmujesz (5-10 minut)
2. wysyłasz ją do mnie

mija 2-3 dni

3. odbierasz paczkę
4. montujesz (10-15 minut)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
talar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-01-2009, 14:39   

No fakt nie ma linki :D , jak wymontuje to prześlę do Ciebie. Ile taka regeneracja kosztuje?
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 30-01-2009, 18:16   

Cytat:
chodziło mi o rurkę która łączy się z wężem gumowym tuż prze przepustnicą


Hmmm ja mam cos takiego tzn z tej "trąby słonia" odchodzi rurka gdzies taka calowa i wchodzi do kolektora dolotowego a takze druga mała rurka z trąby idzie do zaworu zaraz nad wlewem oleju
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-01-2009, 18:42   

Bartek napisał/a:
saphire, w przepustnicy na linkę jest krokowiec ;) - brak linki = siłownik magnetyczny = brak krokowca


Wiem, wiem, upraszczam celowo bo z zewnątrz jak ktoś to pierwszy raz ogląda to tak to wygląda.

[ Dodano: 30-01-2009, 18:46 ]
demeone napisał/a:
mała rurka z trąby idzie do zaworu zaraz nad wlewem oleju


To odma odprowadzająca opary z karteru i ewentualne przedmuchy ponownie na wlot by to przepalić a nie truć otoczenie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 30-01-2009, 19:11   

Hmm to sporo wraca ponownie do przepustnicy: spaliny, opary oleju.
Jeszcze tylko zapytam jaki cel ma ta grubsza rurka ??
 
 
talar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-02-2009, 12:08   

demeone napisał/a:
Jeszcze tylko zapytam jaki cel ma ta grubsza rurka ??


No właśnie, też mi o nią chodzi. Jak mówiłem na zdjęciach widziałem różne wersje z rurką i bez. Czy jej brak może się dać jakoś odczuć ?
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.