Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] zredukowana moc, dławi silnik
Autor Wiadomość
bear007
[Usunięty]

  Wysłany: 24-09-2006, 01:00   [CA1A 1.3] zredukowana moc, dławi silnik

witajcie.na benzynie po dodaniu "gazu" silnik sie dławi, ma basowy glos z okolic ukł dolotowego i mniejsza moc niz wczesniej.nie wkreca sie na 5-6 tys obr-..ma slaby moment ogolnie...na pewno to nie wina paliwa..przy zimnym silniku jak zapalam ssanie wlacza sie po czym wylacza i wolne obr. sa tak male ze silnik skacze doslownie i ma ochote zgasnac..z kojei na gazie jest OK z obrotami, sa równe ale problem mocy pozostaje w przy tym zasilaniu równez ten sam.prosze o pomoc..jakies sugestie..
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 19:17   

ja mam podobny problem. Zaznaczam że nie mam gazu. W zimie to naprawiłem wymieniając uszczelki pod deklami zaworów pomogło. całe fajki i świece były wtedy w oleju...:( sprawdź fajki. Teraz objawy wróciły po zatankowaniu na shellu :evil:
Będe wymieniał filtr powietrza, paliwa wymieniłem w zimie póżniej kopółkę i na końcu kable, jak to nie pomoże to już nie wiem.

Napisz jeszcze czy jak dłużej go tak zdusisz dodając gazu czuć dziwny zapach w kabinie jakby coś się smędziło??
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 21:24   

Zadajacie bardzo trudne pytania... trudne w sensie udzielenia jednoznacznej odpowiedzi...

Może być baaardzo dużo przyczyn...

Pierwszy przypadek = 1,3 (niebieski Coltolot) BEAR007 - LPG itd... układ zapłonowy (świece,kable,kopułka,palec) do "remontu" LPG go zabił - dlaczego??? opisywałem to bardzo dokładnie... poszukaj - "jonizacja i te sprawy"
Jeśli zdaży sie cudem że to nie to... to przyczepiłbym sie zapieczonych wtryskiwaczy - dlaczego zapieczonych myslę że wiesz....

Drugi przypadek... kolega FICU - to co napisałeś że zrobisz powinno pomóc... spróbój kupic coś lepszego niż ostatnio powinno dłużej byc OK...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 22:55   

hmmm>>> swiece, przewody, kopułka, palec NOWE...qrde co do zapachu nic nie czuje..na gazie zrobilem ok 25000km wymieniajac co dyche swiece i kable..

wczesniej na 2 krecil sie do 80/h a teraz przy 60/h jakby kuniec zmula i zero przyspieszania..chlopaki to bylo tak:]>> ..mialem ciulowe wolne obroty zarowno na zimno jak i cieplo i dalem do "mechanika"-z bożej łaski ktory robiac coś tam i ustawiajac zaworki zadzwonil i pow ze gotowe...co wtedy?? zawory jeszcze bardziej sie tluką ale obroty git wiec 50% zadowolenia. wsiadam i muli go, delikatnie poszarpuje przy gazie w podloge..nie zaplacilem (zawory ustawil inny i ciszej teraz)..pierwszy odczyt komputera wykazal brak sygnalu z sondy ( na cieplym), 2 odczyt nic nie wykazal...

przed oddaniem miśka tej bestii nie mialem zastrzezen do przspieszania (bmw 106 konne zostawaly w tyle na swiatlach ;d)

wydaje mi sie ze ten typ cos z elektryka popierdzielil albo z zaplonem??

[ Dodano: 26-09-2006, 22:58 ]
fajki suche, zero przebić ;/ a ile na oko naprawa/regeneracja?? wtryskiwaczy??

[ Dodano: 27-09-2006, 20:33 ]
przeczyscilem dolot od filtra po przepustnice wlacznie...roznica taka ze czesciej szarpie przy przyspieszaniu...zapalam na zimnym, na obroty wchodzi dobrze-po kilku sekundach spadaja do ok 500-dodaje gazu trzymajac przez ok 5s, puszczam pedał i trzyma w miare dobre...na cieplym wolne sa OK, przy dojezdzaniu do swiatel tez OK...

fuck fuck fuck o co w tym chodzi???
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2007, 22:21   

... udało się znaleźć przyczynę :?:
ja z tym walczę już prawie trzy miesiące :(

Sprawdzone wszystko.. nawet ECU założyłem inne do testów.
Jest niewielka poprawa po wymania ECU (autko lepiej reaguje), ale ono nie jest do końca sprawne, bo co chwilę zapala się CE i przy próbie sczytania błędu nic nie pokazuje. Niby OK. Tak więc dziwne to ECU. Kto wie czy to nie przyczyna komputerków...

Możliwe że to jakaś awaria instalacji elektrycznej.

Najlepszym testem więc będzie zakup Palm'a z RS232 i sprawdzenie autka programem MMCD
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-07-2007, 21:01   

[quote="ROMEL"]
Jeśli zdaży sie cudem że to nie to... to przyczepiłbym sie zapieczonych wtryskiwaczy - dlaczego zapieczonych myslę że wiesz....

czy objawem zapieczonych wtryskiwaczy moze byc nierówna parca(szarpanie i zero mocy) silnika w zakresie do 2 tys obrotów wyżej nieco lepiej

świece i kable nowe NGK po 2 tys przebiegu

zapieczony wtryskiwacz - czy to sie naprawia czy do kosza? (koszt!!?)

pozdrawiam
_________________
Michał Kraków
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2007, 22:15   

Kokos napisał/a:
zapieczony wtryskiwacz - czy to sie naprawia czy do kosza? (koszt!!?)


Podobno można kupic same nowe końcówki... 100zł.
najważniejsze aby elektrycznie nie był uszkodzony.
inaczej ok. >500zł szt.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2007, 22:21   

Sądzę, że to katalizator zrobił papa i dlatego jest brak mocy, tym bardziej, że gaz wykańcza również katalizator :?
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-07-2007, 23:12   

Bastek napisał/a:
Sądzę, że to katalizator zrobił papa i dlatego jest brak mocy, tym bardziej, że gaz wykańcza również katalizator :?


ktalizator zrobil papa wraz z remontem wydechu (jakies 30 ys km temu) więc to nie to

moze ktos wymieniał wtryskiwacze i zna koszta

jak sie diagnozuje zapieczony wtryskiwacz?
_________________
Michał Kraków
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 12:26   

Wracając do tematu....

... aparat zapłonowy do sprawdzenia :!:
 
 
Badyl18 
Nowy Forumowicz

Auto: CAO 1.3 12V 93/95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: Łuków
Wysłany: 03-02-2009, 21:59   

panowie mam takie pytanko, jaką rezystancję mają wtryskiwacze w colcie 1.3 4G13 ? Mój ohm'omierz wskazuje na kazdym jednym 150 ohm. Czy to możliwe?
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2009, 22:15   

przyczyna-źle wyregulowany luz zaworowy i wyprzedzenie zapłonu o 1st. było za małe...

jeszcze dodam-- sprawdź kondensatorki w ecu

-ale refleks, pytanie padło w 2007-Anazar :P
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-02-2009, 12:04   

Witam,

sorki że się tak wtrącam w ten temat,

ale u mnie problem jest taki sam... zrobiłem z elektryką wszystko, świece, kable, kopułki i takie tam, wymieniłem, bez efektu... podczas dodawania gazu silnik ryczy ale zbiera się jak muł, to ryczenie jest jakby w okolicy filtra powietrza, oczywiscie filtr powietrza też był wymieniany,
kąt zapłonu wielokrotnie przestawiany, na różne eksperymentalne warianty i bez efektu...

Anazar napisał/a:
Wracając do tematu....

... aparat zapłonowy do sprawdzenia :!:


pytanie jest takie czy i co mogło się zepsuć w aparacie zapłonowym, może on np nie wyprzedzać zapłonu przy dodawaniu gazu?

Z tym ryczeniem jest tak, jak lekko dodaje gazu to auto spokojnie przyspiesza, ale jak go kopne gazem, żeby dynamicznie ruszył to zaczyna ryczeń, a jego dynamika jest taka sama jak przy spokojnej jeździe, czasami też szarpnie, efekt taki jakby przewody były do wymiany, ale gdzie tam.. dwa razy wymieniałem w krótkim czasie, myśląc że to jest przyczyną.

Jakiś mechanik coś mruczał, że to może czujnik hala (chala), albo coś innego co odpowiada za wyprzedzenie zapłonu. Pojęcia nie mam.



Ratujecie, please..
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-02-2009, 12:18   

atechip, nie żaden czujnik Halla ale cewka zapłonowa zdechła. oko_81 miał takie same objawy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-02-2009, 12:24   

londolut napisał/a:
, nie żaden czujnik Halla ale cewka zapłonowa zdechła. oko_81 miał takie same objawy.


hmm... takie myśli mi również chodziły po głowie.. pytanie czy cewka zapłonowa jest zintegrowana z aparatem?? jeśli tak to czy to znaczy, że musze wymienić cały aparat?

dzięki za info
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.