Problem z 6g72 |
Autor |
Wiadomość |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2009, 02:01 Problem z 6g72
|
|
|
Witam! Mam maly dylemat a zarazem problem z silnikiem. Gdy kupowalem autko silnik pracujac wydawal ciche cykanie, po zmianie rozrzadu i oleju to cykanie troche przycichlo. Mechanik mowil ,ze samoregulatory sa zapowietrzone, oraz zeby tego nie ruszac. W czasie ostatnich mrozow po odpaleniu zaczelo cos glosno stukac, a po rozrzganiu silnika cichlo tak ze ciezko bylo uslyszec to stukanie. Stukanie synchronicznie do obrotow silnika, z pewna amplituda glosnosci. Pojechalem do mechanika, stwierdzil ,ze sciagnie kolektor dolotowy i odpowietrzy samoregulatory. Okazalo sie ,ze 10 sztuk bylo uszkodzonych. Mialy ubytki w strukturze, na polokraglych koncowkach metalowych. Co dziwne wszystkie na wydechu. Po zmierzeniu kompresji okazalo sie , ze wszystkie gary maja ok 13-14 kG/cm2 a na jednym jest 5. O dziwo zaraz po zmianie rozrzadu na hamowni silnik wyplul 198KM wobec seryjnego 210. Pracowal rowno, do oddania samochodu nie czulem jakiegos spadku mocy . Aktualnie po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze zawory maja delikatne wzery na tym garze. Mechanik zasugerowal ,ze najtanszym kosztem bedzie wymienic zawory i zalozyc jedna uszczelke (oryginalna koniecznie) nie planujac glowicy.
Pytanie do Was: co powinienem zrobic? Czy takie rozwiazanie to nie "rzezba"? Czy powinno sie splanowac obie glowice, zalozyc nowe uszczelki (moga byc zamienniki?), do tego przeszlifowac wszystkie zawory? Co przy takiej robicie wypada jeszcze zrobic? Co moze byc przyczyna takiej usterki? Przebieg auta to ok 45 000mil, rocznik 2003. Olej bierze. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2009, 02:07
|
|
|
Bartek3g napisał/a: | Gdy kupowalem autko silnik pracujac wydawal ciche cykanie, po zmianie rozrzadu i oleju to cykanie troche przycichlo. |
Efekt bylejakiego oleju w silniku i Mitsu tak mają - to tak w skrócie. Zmiana oleju pomogła, ale wymiana była kwestią czasu.
Bartek3g napisał/a: | Co dziwne wszystkie na wydechu | Zapewne problemy z magistralą olejową. Może nagar? Dużo masz nagarów pod pokrywą zaworów?
Bartek3g napisał/a: | Aktualnie po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze zawory maja delikatne wzery na tym garze. | Spalanie stukowe? Hmm... Zawory do wymiany, gniazda zaworowe do dotarcia, głowica do zabielenia (0.02mm) i pomiarów, możesz od razu pomysleć (skoro głowice zdjęte) o lekkim tuningu czyli polerowaniu kanałów w głowicy i koelktorze dolotowym oraz usunięciu fabrycznych niedokładności.
Branie oleju przy jakim stylu jazdy i jak dużo? Czy dymi na zimnym (po odpaleniu) na niebiesko? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2009, 02:13
|
|
|
Cytat: | Dużo masz nagarów pod pokrywą zaworów? | Tj po sciagnieciu kolektora? Mechanik gadal ,ze czysto. Cytat: | Zapewne problemy z magistralą olejową. | Mozesz rozwinac bardziej temat? Cytat: | Zawory do wymiany, gniazda zaworowe do dotarcia, | Wszystkie czy na tym jednym garze? Bo na reszcie kompresja byla wporzadku. Cytat: | skoro głowice zdjęte | Narazie tylko jedna. Cytat: | o lekkim tuningu czyli polerowaniu kanałów w głowicy i koelktorze dolotowym oraz usunięciu fabrycznych niedokładności. | Jak to sie ma do kosztow naprawy? Cytat: | Branie oleju przy jakim stylu jazdy i jak dużo? | Zjadl mi ok 0,5 litra na 3000km. Raczej spokojny styl jazdy bo dopiero teraz zawieszenie zrobilem. Cytat: | Czy dymi na zimnym (po odpaleniu) na niebiesko? | Zero. Zlapalem dola |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2009, 02:19
|
|
|
Nie kolektora a pokrywy zaworów na głowicy. Zapewne nowy olej wypłukał syfy.
Zastanawiam się - 45000mil i już po samoregulatorach? Ktos musiał nie lubic samochodu. Gniazda zaworowe docierasz przy wymianie zaworów. Skoro tylko na jednym cylindrze to tylko tam.
Głowica do zabielenia i pomierzenia (czy nie zwichrowana - standardowa procedura) i załozyć na nowej uszczelce.
Nie wiem jak się ma obróbka głowicy o której pisałem do kosztów - nie wiem nawet ile to teraz kosztuje. W Kraku robi to chyba 2B i kisielisodd.
Bartek3g napisał/a: | Zjadl mi ok 0,5 litra na 3000km. Raczej spokojny styl jazdy bo dopiero teraz zawieszenie zrobilem. | To nie jest zuzycie oleju. Jeżdzisz na krótkich trasach i zikmnym silniku? No to jest to najzupełniej normalne. Bartek3g napisał/a: | Zlapalem dola | Niepotrzebnie |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2009, 02:30
|
|
|
Cytat: | Jeżdzisz na krótkich trasach i zikmnym silniku? | Raczej krotke, takie 8-10km, no i weekendy po 100km (razem 200 w obie strony). Zawsze czekam az silnik troche pochodzi zanim ruszam, a w zimie to nawet z 5 minut, zanim wskazowka temp nie podejdzie do tej normalnej pracy to nie przekraczam 2500obrotow.Tia
To ja opisze troche historie tego auta. Jak kupilem to pojechalo na ASO w celu sprawdzenia, wsio pieknie. Cena tez byla atrakcyjna. Kupilem. Pojechalem do mechanika pierdoly do zrobienia, drazki z koncowkami, lacznik stabilizatora, z tylu wachacz poprzeczny. Cos mnie tknelo jechac sprawdzic amory...na diagnostyce wyszlo roznica miedzy lewymi a prawymi 30%!! A wiec do wymiany, do tego diagnosta dopatrzyl sie sparcialych tulej i wybitego sworznia w przednich wachaczach i wywalonych tylnych drazkow reakcyjnych. Lekka zalamka bo czesci to 4000pln...czekalem dlugo az przyplynely, w miedzy czasie zrobilem ow rozrzad, wszystko na oryginalnych czesciach i pasku z rolkami gates. Wymieniona pompa, olej mobil 1 5w50...w grudniu pojechalem na przeglad techniczny ( z sercem na ramieniu bo przeciez zawieszenie jeszcze nie doplynelo i moze nie przejsc), okazalo sie ze amory w super stanie (wtf?!) po 81% kazdy (+/- 1%), do tego przednie wachacze wporzadku, sworzen wcale nie wybity a gumy ok...no to mnie tknelo i pojechalem na 2 inne stacje diagnostyczne (po 20-30zl przeglad to mozna to przezyc) i potwierdzenie diagnozy. Wiec przednie wachacze za 1000pln komplet i amory za 1500zl komplet zamowione nie potrzebnie...Zly humor diagnosty? Wkurzony bylem strasznie ale jednoczesnie happy bo jakby nie bylo 2500zl do przodu i jedynie 1500zl wsadzone w autko (nie licze rozrzadu bo to standardowa procedura). Amory juz sprzedane, poszly jak swieze buleczki, wachacze jeszcze nawet nie wystawione ale tez powinno pojsc szybko bo oryginalne mitsu. Teraz dochodzi ta sytuacja. Troche mi morale opadlo. Chce to zrobic porzadnie wiec prosze rowniez o porady co i jak, zeby nie robic rzezby i za rok robic od nowa. Chce autem pojezdzic z 4 lata co najmniej. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2009, 15:24
|
|
|
Bartek3g, nie ma znaczenia czekanie aż się rozgrzeje - znaczenie ma że dzieje się to często. W ruchu miejskim (uważanym za prace w trudnych warunkach dla silnika i samochodu jako całość) takie zużycie oleju jeszcze mieści się w granicach normy moim skromnym zdaniem.
Bartek3g napisał/a: | Teraz dochodzi ta sytuacja. Troche mi morale opadlo. Chce to zrobic porzadnie wiec prosze rowniez o porady co i jak, zeby nie robic rzezby i za rok robic od nowa. Chce autem pojezdzic z 4 lata co najmniej | Hmm. Poszukaj dobrego mechesa. Spróbuj zapytać na forum Eclipse o ProjectXs - może Oni? Co do głowicy/głowic. Tak długo jak nie będzie zrobionej próby szczelności - tzn zdjętej z bloku głowicy położonej na stanowisku testowym tak długo nie bardzo IMHO da się stwierdzić co jest nie tak z zaworami. No bo jak inaczej? Zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie to praktycznie koszt uszczelki i diagnozy.
Nie załamuj się - samochód fajny, naprawisz braki i bedziesz jeździł. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2009, 12:57
|
|
|
Sprawdzali nafta i puszczaja te zawory. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:09
|
|
|
No to wiesz co robić. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:29
|
|
|
Jak znalazlem w zawory ssace, a teraz szukam wydechowych :/ obym tylko nie musial brac z ASO bo tam sa jakies chore ceny. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:49
|
|
|
Zobacz tu Podobno wysyłają do PL |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2009, 01:32
|
|
|
Podejrzewam ,ze cena wyjdzie taka jak w ASO z wysylka. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2009, 01:46
|
|
|
Nie przesadzaj - 13 USD to chyba mniej niz chcą w ASO - a ilez może wynieść wysyłka? Zresztą nie muszą to być koniecznie zawory zapakowane w pudełko z napisem MMC. Ja mam zamienniki (tyle, że droższe niż ori ) |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2009, 09:47
|
|
|
Bartek3g, NO NIE MOGĘ - gośc z Krakowa i tu pisze chyba nowy jakiś brachu pogadaj z Adaho_Krak On ciągnął części z USA do swojej Eclipsy znajdziesz go na dziale Eclipsy -zna swój wózek jak mało kto więc śmiało pytaj o wszystko bo równy gośc to jest
Druga rzecz gdzie serwisujesz tą swoją błyskawice bo na zasadzie "wymian" to za chwilę będziesz miał wózek z 2009
ps. jak chcesz namiar na adaha to pisz pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2009, 14:33
|
|
|
Nom ale ja mam 3g a on ma 1g i tez ciagne czesci ze stanow, ale samych zaworow sie nie oplaca. |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
|