Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Automat dziwnie pracuje
Autor Wiadomość
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 01-09-2009, 11:02   [EAxx] Automat dziwnie pracuje

Witam
Mam taki problem.
Skrzynia automatyczna zaczęła mi głośno chodzić, wrzucam D przy 3tyś o/min bieg mi załancza, na R podobnie, co to może być.
Olej jest stan, ale jak by jakieś bąbelki powietrza jak sprawdzam na bagnecie były.
Wycieków żadnych nie ma.
Dzień wcześniej jechałem to szarpną mi przy redukcji z 4 na 3.

Galant 2000 2.0 Automat z TIPTRONIC
Co to może być ?
Wstawiłem do mechanika ma dzisiaj wieczorem rozbierać.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 01-09-2009, 13:18   

Cytat:
wrzucam D przy 3tyś o/min


czy dobrze czytam, ze zapinasz biegi (z N i P) przy "wkreconych "obrotach :?: Jak tak to skrzynia nie pojezdzi dlugo.
Chyba ze brakuje znakow interpunkcyjnych.

Cytat:
Olej jest stan


sprawdzany po trasie i zmienianiu wszystkich biegow :?: na pracujacym silniku :?:
Kiedy zmieniany filtr + olej :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 01-09-2009, 13:31   

Chcem ruszyć albo do przodu albo do tyłu,
Gdy wrzucam D lub R brak reakcji jak dodam gazu to dopiero przy około 3 tys obrotów mi zaskakuje czyli samochód zaczyna się poruszać

[ Dodano: 01-09-2009, 13:33 ]
Filtr w tej skrzyni jest wewnętrzny, stan na rozgrzanym oleju sprawdzany
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 01-09-2009, 20:15   

grzala61, nie chce być złym prorokiem ale wydaje mi się ze skończyły się tarczki w skrzyni,albo pompa zaczyna siadać,jeżeli twierdzisz ze masz stan oleju,jak masz gdzieś naprawdę dobry warsztat gdzie robią automatyczne skrzynie to zaprowadź tam auto niech to zdiagnozuje,którąś z moich opcji sadze ze zdiagnozują,
a jak się zachowuje skrzynia na na L,2,3???
 
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 02-09-2009, 07:04   

Później na następnym biegu przerzuca ale i tak głośno chodzi
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-09-2009, 08:16   

Sprecyzuj co rozumiesz pod słowem głośno chodzi,to jak wbija biegi na pozostałych normalnie to pompa i tarczki raczej odpadają,pozostaje sterowanie,możliwe ze nałapało jakiegoś syfu z oleju i na R i D nie chodzi tak jak powinno.
 
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 02-09-2009, 13:49   

Jak jade to słychać buczenie, czy szorowanie jakby jakieś element o siebie tarły.
Wcześniej nic takiego nie było bieg sie załanczał i cichuteńko podczas jazdy chodził.

[ Dodano: 02-09-2009, 13:51 ]
Facet mi powiedział, że może być konwerter do regeneracji albo sprzęgło do wymiany.
Generalnie jak rozbierze to mi powie. Tylko ciekawe ile mi wyjdzie zrobienie tego.
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-09-2009, 13:56   

grzala61, czy to buczenie jest podobne do dźwięku jakby się turbina załączała???
Jeżeli taki dźwięk to na bank jest to sprzęgło hydrokinetyczne zwane potocznie konwerterem tu masz jak to u mnie wyglądało http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#326775 po wyciągnięciu konwertera zobacz czy na wieloklinie tym na samym dole masz zęby,będzie ciężko zobaczyć do puki nie pozbędziesz się znacznej ilości oleju z niego,ja swój wysłałem do regeneracji www.midparts.pl koszt około 600-650 zl dla mitsumaniakow ale bynajmniej wiesz ze środek masz nowy i będziesz jeździł.
Ostatnio zmieniony przez Kmer 02-09-2009, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 02-09-2009, 14:22   

głośniej chodzi,
jak turbina się załancza to tak syczy można powiedzieć a tu głośniej chodzi

[ Dodano: 02-09-2009, 14:23 ]
wezme następnym razem nagram plik audio i wstawie :-)
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-09-2009, 14:30   

grzala61, mnie gwizdało w taki specyficzny sposób i w galu Juicemana tez.
Jak będziesz u mechanika to zwróć również uwagę jak zęby na walku wyglądają,w temacie w którym Ci podałem masz zdjęcia które umieścił Trawkins mojego konwertera i walka.
 
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 03-09-2009, 07:05   

Już wiem co to kosz forwardu poszedł,
mój majster mówi że do soboty będzie uzdrowiony, akurat ma taka samą skrzynie na części,
przy okazji wymieni mi filtr wewnętrzny i wymieni olej, ile wchodzi na suchą skrzynie oleju ?
2 litry mam trzeba by było jeszcze ze 3 chyba dokupić.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-09-2009, 07:13   

8 l potrzebujesz.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2010, 22:52   

Dzisiaj sprawdziłem poziom oleju w skrzyni biegów po 5 godzinnym postoju i wskazywał ok. 1 mm ponad kreskę HOT, jak na fotce:

(sorry za jakość, ale Ci co widzieli ten bagnet wiedzą, że dłuższa skala to COLD, a krótsza to HOT).
Moim zdaniem w temperaturze otoczenia ok. -2 st. C po 5 godzinach postoju poziom oleju na bagnecie powinien oscylować w okolicach kreski COLD. Auto stało na idealnie równym podłożu. Czy ja mam za dużo oleju w skrzyni. Dodam, że czasami (rzadko) skrzynia fiksuje w ten sposób, że jadąc na obrotach ok. 2000 po pewnym czasie nieco szarpnie zrzucając obroty o 200-300 w dół oraz ma coś takiego, że jadąc dłużej na obrotach poniżej 2000 i dodaniu gwałtowniejszym gazu szarpnie lekko po chwili od wciśnięcia pdału gazu (jakby zaspała i musiała się obudzić :) ). Co radzicie? Spuścić oleju do kreski COLD na zimnej skrzyni?

Aha zapomniałem dodać, że zauważyłem, że poci się ten odcinek gumowego wężyka na rurce biegnącej od skrzyni biegów do chłodnicy jednak nic nie kapie). "Spocony jest wężyk oraz rurka po obu stronach na odcinku ok. 2 cm. Pytanie czy ten wężyk jest jakiś specjalny (o większej wytrzymałości, czy panuje tam duże ciśnienie), a jeśli nie to czy mogę go zastąpić każdym innym pasującym? Czy poleci ostro olej jak go zdejmę?
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 01-02-2010, 23:56   

jak już to wymień na zbrojony:) bo pewnie takowy masz;) zbrojony sznurkiem w całym układzie chłodzenia jest takie samo ciśnienie:) z tego co wiem:)na ogół coś koło 1bara:)a i tylko żeby był odporny na temperature(spotkałem się z takimi co puchną pod wpływem ciepła)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2010, 00:02   

Hugo napisał/a:
zbrojony sznurkiem w całym układzie chłodzenia jest takie samo ciśnienie:)
Dzięki.

[ Dodano: 02-02-2010, 23:16 ]
Widzę, że nikt na forum nie posiada Galanta EA z automatyczną skrzynią biegów i nie potrafi się wypowiedzieć co do stanu oleju... :roll:
Przy okazji kupiłem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym (po wcześniejszej konsultacji z mechanikiem) 20 cm wężyka, o którym pisałem wyżej. Kosztował aż 3 zł :D Wkrótce wymiana.

[ Dodano: 06-02-2010, 19:50 ]
Wężyk wymieniony. Z malymi problmami, ale zrobione. Nawet niewiele oleju "uciekło". Zobaczymy czy będzie szczelnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.