 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant w porównaniu z Passatem i Leganzą |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2009, 15:17 Galant w porównaniu z Passatem i Leganzą
|
|
|
Mam nadzieję, że to się już nie przewinęło przez forum. Nie wiem czy wszsyscy wiedzą, ale galant wygrał porównanie do VW Passata
Link do oryginalnego artykułu Klik
Kod: | Używane
Rodzinne "okręty"
Używane: porównanie: Daewoo Leganzy, Mitsubishi Galanta i Volkswagena Passata autor: Dominik Wochautor: Dominik Woch
zdjęcia: D. Woch
Giełda Samochodowa, nr 63/2004 (922)
z dnia: 10 sierpnia 2004 roku
Obłe nadwozie Leganzy zaprojektowali styliści z Italdesign
Leganza ma chromowaną listwę ozdobną nad tablicą rejestracyjną
Masywny z wyglądu kokpit jest dobrze rozplanowany
Nowoczesny, atrakcyjny wizualnie samochód klasy średniej wyższej, z mocną jednostką napędową oraz przyzwoitym wyposażeniem zwiększającym bezpieczeństwo i komfort to motoryzacyjne marzenie wielu polskich rodzin. Żeby je spełnić i wejść w posiadanie np. używanego Daewoo Leganzy, Mitsubishi Galanta czy VW Passata obecnie wystarczy dysponować kwotą ok. 22-32 tys. zł.
Auta, które dziś porównujemy, w wersjach sedan mają długość ponad 4,6 m i dzięki pokaźnym rozstawom osi wynoszącym 267 cm w Leganzie, 263,5 cm w Galancie i 270,5 cm w Passacie są wygodnymi autami pięcioosobowymi. Nieco mniej imponujące są ich bagażniki: Leganza ma co prawda ustawny kufer, jednak jego poj. wynosi tylko 411 l. Konkurenci oferują więcej: Galant - 470 l, Passat - 475 l, ale i tak daleko im do klasowych liderów. Zaletą Mitsubishi i VW jest możliwość zakupu kombi z bagażnikami o poj. 420 i 495 l.
Biorąc pod uwagę fatalny stan polskich dróg, za optymalne można uznać zestrojenie zawieszenia Galanta, stanowiące kompromis pomiędzy komfortem jazdy, bezpiecznymi właściwościami jezdnymi i cichą pracą. Leganza jest pod tym względem nieco za miękka, niepewna podczas szybkiej jazdy po łukach czy w sytuacjach gwałtownego omijania przeszkody lub hamowania, natomiast Passat często krytykowany jest za zbytnią sztywność zawieszenia. Trudno mu jednak coś zarzucić pod względem własności jezdnych. Galant ma najlepiej wykończone i wyciszone wnętrze, czym wyraźnie góruje nad Leganzą, w której montaż poszczególnych elementów może być niedbały. Niemal wszystkie oferowane do sprzedaży Leganzy pochodzą z polskich salonów i często posiadają dokumentację serwisową. Inaczej wygląda sytuacja renomowanych konkurentów: Galanty i Passaty na rynku wtórnym pochodzą głównie z prywatnego importu, wśród których nie brakuje eksrozbitków w złym stanie technicznym. W takich pojazdach często pojawiają się problemy z korozją nadwozia, elektroniką, geometrią zawieszenia itd. Największy wybór egzemplarzy mają amatorzy Passatów, do których najłatwiej też kupić zamienniki i tanie części używane. Podaż Galantów jest znacznie mniejsza, proporcjonalnie trudniejsza jest też dostępność zamienników.
Atutem Leganzy są rozsądne ceny części zamiennych i usług w sieci ASO. Daewoo i Mitsubishi są mało popularne wśród złodziei samochodów, podczas gdy VW należy do "ulubionych" przez nich modeli.
Co się psuje?
Daewoo Leganza W autach z silnikami 2.0/133 KM zdarzają się awarie uszczelek pod pokrywą zaworów, defekty pomp paliwa oraz pęknięcia przewodów układu chłodzenia. Po przebiegu ponad 100 tys. km samoregulatory tylnego hamulca pomocniczego mogą się zapiekać.
Mitsubishi Galant
Defekty naciągu rozrządu w pojazdach z silnikiem 2.0 TD, relatywnie szybkie zużycie synchronizatorów pięciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów oraz drążków kierowniczych. Sporadycznie występują problemy z instalacją elektryczną.
Volkswagen Passat
Przyspieszone zużycie metalowo-gumowych elementów zawieszenia, końcówek drążków kierowniczych, wahaczy. Awarie centralnego zamka, elektrycznych podnośników szyb. W autach z turbodieslami zrywają się paski rozrządu i zdarzają się defekty turbosprężarek.
Daewoo Leganza (1997-2002)
Leganza zadebiutowała na polskim rynku jesienią 1997 r. razem z Nubirą i Lanosem. Atrakcyjna, obła sylwetka pojazdu jest dziełem włoskich stylistów z firmy Italdesign. Samochód oferowano wyłącznie jako długą na 467 cm czterodrzwiową limuzynę. Leganzy sprzedawane były w dwóch wersjach silnikowych. Czterocylindrowe, szesnastozaworowe benzyniaki o poj. 2,0 l i 2,2 l osiągają moc odpowiednio 133 KM i 136 KM. W ofercie nie było diesli. Standardowo pojazd wyposażany był w pięciostopniową, ręczną skrzynię biegów, a w opcji oferowano czterostopniowy automat. Napędzane na przednie koła samochody mają bogate wyposażenie nawet w standardowej konfiguracji obejmującej dwie poduszki powietrzne, ABS, ręczną klimatyzację, pełną elektrykę, barwione szyby czy centralny zamek. Na rynku często spotykane są również Leganzy w topowej wersji CDX De LUX z elektroniczną klimatyzacją, systemem zapobiegającym buksowaniu kół przy ruszaniu, skórzaną tapicerką i obręczami ze stopów lekkich. Podczas pięcioletniego okresu produkcji pojazd nie przechodził większych modernizacji. Bezpośrednim następcą Leganzy jest Daewoo Evanda, obecnie oferowana w Polsce pod marką Chevrolet.
Mitsubishi Galant (1996-2003)
Sprzedaż Galanta ósmej generacji w wersji sedan w Europie rozpoczęła się pod koniec 1996 r. Rok później na rynek trafiła wersja kombi seryjnie wyposażona w układ samopoziomowania nadwozia, niezależnie od masy przewożonego ładunku. Agresywnie wystylizowane nadwozie charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza Cx = 0,29. W Polsce model oferowany był z nowoczesnym, czterocylindrowym, benzynowym silnikiem 2.4 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 144-150 KM oraz z jednostką V6 o poj. 2,5 l i mocy 161-163 KM. Na zachodzie Europy w sprzedaży były też pojazdy z czterocylindrowym benzyniakiem 2.0 o mocy 133-136 KM oraz oszczędnym czterocylindrowym turbodieslem 2.0 (90 KM). Wszystkie europejskie wersje pojazdu mają napęd na przednie koła i ręczne lub automatyczne skrzynie biegów (o czterech lub pięciu przełożeniach). Większość aut ma bogate wyposażenie (pełna elektryka, klimatyzacja, ABS, cztery poduszki powietrzne, radio z CD, często skórzana tapicerka siedzeń i elektrycznie otwierany szyberdach). Rarytasem są usportowione wersje limitowane, np. Avance z obniżonym zawieszeniem i zestawem spoilerów. W 1999 r. Galant przeszedł kosmetyczny lifting.
Volkswagen Passat (1996-2000)
Okrągły, bardziej elegancki i przestronniejszy od poprzednika Passat B5 pojawił się w salonach Volkswagena w 1996 r., początkowo tylko w wersji sedan. W 1997 r. ofertę uzupełniło kombi, tradycyjnie nazywane Variantem. Podobnie jak poprzednika, nowy model oferowano z szerokim wyborem benzynowych i wysokoprężnych silników. Benzyniaki 1.6, 1.8, 1.8T (turbodoładowany), 2.0, 2.3 (VR5) i 2.8 (V6) osiągają moce odpowiednio 101-102, 125, 150, 115, 150 i 193 KM.
Dużą renomą cieszą się też czterocylindrowe turbodiesle o pojemności 1,9 l i mocy 90, 110 lub 115 KM (ostatni z pompowtryskiwaczami). Sporadycznie na rynku spotykane są auta z potężnym 2,5-litrowym turbodieslem V6 o mocy 150 KM.
Standardowo Passat ma napędzane przednie koła, natomiast wersje oznaczone symbolem 4motion mają napęd na cztery koła i sprzęgło wiskotyczne typu Haldex. Pojazd oferowany był z pięcio- lub sześciostopniowymi ręcznymi i automatycznymi ("4" lub "5") skrzyniami biegów. W przeciwieństwie do aut kupionych w kraju samochody z importu często mają bogate wyposażenie. Gruntownie odświeżony Passat B6 pojawił się w sprzedaży w 2000 r. i jest produkowany do dziś.
Ocena Daewoo Leganza Mitsubishi Galant VW Passat
Cena 6 pkt 5 pkt 2 pkt
Tu zwycięża Leganza, którą można kupić, dysponując najmniejszą kwotą. Nieco wyższe, ale również atrakcyjne są ceny używanych Galantów. W porównaniu do nich ceny Passatów wydają się przeszacowane.
Nowoczesność konstrukcji 4 pkt 6 pkt 5 pkt
Tutaj lepiej wypadają Galant i Passat, oferujące nieco wyższy standard bezpieczeństwa, możliwość wyboru turbodiesla lub prestiżowego silnika sześciocylindrowego. Plus dla Mitsubishi za oszczędny i mocny benzynowy motor GDI.
Wnętrze 4 pkt 6 pkt 6 pkt
Wszystkie samochody w wersji klasycznej limuzyny są przestronne, ale tylko Galanta i Passata można kupić jako bardziej uniwersalne kombi. Mitsubishi i Volkswagen mają też lepiej wykończone kabiny.
Awaryjność 4 pkt 6 pkt 3 pkt
Auta nie należą do liderów rankingów niezawodności. Najlepiej wypada Galant, nieco gorzej spisuje się Leganza. Najbardziej rozczarowuje jednak Passat.
Koszty eksploatacji 5 pkt 3 pkt 6 pkt
Utrata wartości 4 pkt 4 pkt 6 pkt
Najwolniej, niezależnie od wieku pojazdu, spada wartość Passata. Znacznie więcej tracą szczególnie pierwsi właściciele Leganz i Galantów.
Suma (maks. - 36 pkt) 27 pkt 30 pkt 28 pkt
Porównanie fabrycznych danych najpopularniejszych wersji aut
Model Daewoo Leganza 2.0 16V Mitsubishi Galant2.5 V6 VW Passat 1.9 TDI
Długość 4.671 mm 4.630 mm 4.675 mm
Szerokość 1.779 mm 1.740 mm 1.740 mm
Wysokość 1.437 mm 1.420 mm 1.459 mm
Pojemność silnika 1.998 ccm 2.498 ccm 1.896 ccm
Moc maksymalna 133 KM 163 KM 115 KM
Maks. moment obrotowy 185 Nm 223 Nm 285 Nm
przy obr./min 4.600 4.500 1.900
Prędkość maksymalna 206 km/h 225 km/h 200 km/h
Średnie zużycie paliwa na 100 km 9,3 l 9,6 l 5,3 l
Ceny detaliczne nowych części w autoryzowanych serwisach
Nazwa części Leganza 2.0 16V z 1999 r. Galant 2.5 V6 z 1999 r. Passat 1.9 TDI 1999 r.
Reflektor (przód) 590 zł 2.227 zł 785 zł
Chłodnica 923 zł 2.547 zł 922 zł
Zderzak przedni 1.652 zł 2.337 zł 1.735 zł
Atrapa chłodnicy 310 zł 755 zł 213 zł
Lampa tylna 148 zł 894 zł 405 zł
Filtr oleju 12 zł 88 zł 43 zł
Filtr powietrza 23 zł 89 zł 72 zł
Ceny detaliczne zamienników
Nazwa części Leganza 2.0 16V z 1999 r. Galant 2.5 V6 z 1999 r. Passat 1.9 TDI z 1999 r.
Reflektor (przód) brak 350 zł (Tajwan) 218 zł (Tyc)
Chłodnica brak brak 428 zł (Włochy)
Zderzak przedni 330 zł (poszycie, Tajwan) 745 zł (Tajwan) 506 zł (kompletny, Tajwan)
Atrapa chłodnicy 184 zł (Tajwan) brak 63 zł (Tajwan)
Lampa tylna brak 351 zł (Tajwan) 293 zł (oryginał)
Filtr oleju 10 zł (Filtron) 13 zł (JapanCars) 22 zł (Tajwan)
Filtr powietrza 31 zł (Filtron) 58 zł (JapanCars) 36 zł (Tajwan)
Ceny części używanych - giełda w Elizówce k. Lublina
Nazwa części Daewoo Leganza Mitsubishi Galant Volkswagen Passat
Reflektor (przód) 200 zł 300 zł 120 zł
Zderzak przedni 600 zł 800 zł 420 zł
Atrapa chłodnicy 110 zł - 50 zł
Lampa tylna 100 zł - 100 zł
Przykładowe oferty giełdowe (VII 2004 r.)
Model / Rok Daewoo Leganza silnik/przebieg (w tys. km) / cena (tys. zł) Mitsubishi Galant silnik/przebieg (w tys. km) cena (tys. zł) Volkswagen Passat silnik/przebieg (w tys. km) cena (tys. zł)
1997 2.0 / 180 / 20,5 2.0 / 221 / 26,7 1.6 / 159 / 31,9
1997 2.0 / 157 / 21,7 2.0 / 160 / 28,0 1.8 / 121 / 33,0
1998 2.0 / 129 / 24,3 2.0 / 133 / 31,0 1.9TD / 243 / 35,6
1998 2.0 / 134 / 24,9 2.5 / 118 / 32,0 1.9TD / 127 / 38,3
1999 2.0 / 99 / 28,3 2.5 / 103 / 40,3 1.9TD / 85 / 40,0
2000 2.0 / 105 / 30,5 2.4 / 100 / 42,7 1.6 / 66 / 49,5
Przykładowe oferty komisowe (VI 2004 r.)
Model / Rok Daewoo Leganza silnik/przebieg (w tys. km) /cena (tys. zł) Mitsubishi Galant silnik/przebieg (w tys. km) cena (tys. zł) Volkswagen Passat silnik/przebieg (w tys. km) cena (tys. zł)
1997 2.0 / 95 / 21,9 2.5 / 103 / 36,9 1.9TD / 232 / 33,9
1997 2.0 / 106 / 25,5 2.5 / 95 / 39,9 1.9TD / 116 / 41,9
1998 2.0 / 151 / 26,0 2.0 / 145 / 32,5 1.9TD / 115 / 38,9
1998 2.0 / 112 / 26,9 2.5 / 112 / 37,5 1.9TD / 205 / 41,0
1999 2.0 / 139 / 30,9 2.5 / 100 / 42,0 1.6 / 110 / 35,9
2000 2.0 / 105 / 35,8 2.5 / 121 / 44,5 1.9TD / 89 / 65,0
2001 2.0 / 62 / 39,9 2.4 / 153 / 43,0 -
|
|
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 04-02-2009, 15:35
|
|
|
"Ceny detaliczne nowych części w autoryzowanych serwisach"
hahaha najlepsze |
|
|
|
 |
kristoferson
Nowy Forumowicz
Auto: M
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 05-02-2009, 13:23
|
|
|
"... oszczędnym czterocylindrowym turbodieslem 2.0 (90 KM)..."
Takie to artykuły piszą, z przymrużeniem oka |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-02-2009, 14:36
|
|
|
kristoferson to Twój nie jest oszczędny? hehe |
|
|
|
 |
kristoferson
Nowy Forumowicz
Auto: M
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 00:09
|
|
|
Owczar napisał/a: | kristoferson to Twój nie jest oszczędny? hehe |
haha, to nie bylo smieszne
Z gamy silników Galanta to jest oszczedny , ale jesli w artykule pojawia sie Passat, który ma silnik 1,9 TDi ...... no to "nieuczciwa konkurencja". Autor zapomniał, że ten drugi silnik właśnie słynie z oszczędności. Dziwne, że to w tym zestawieniu, była podkreślona oszczędność naszego silnika 2.0TD, a nie bezp. wtrysku w 1,9TDi. I to miałem na myśli.
Jedni kupują żeby oszczędzać, a inni kupują żeby się wozić |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:21
|
|
|
kristoferson wiem, co miałeś na myśli, bo mój Galant też nie jest oszczędny. Ostatnio ponad 9l ON w cyklu miejskim |
|
|
|
 |
|
|