Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] STUKI LEWA STRONA
Autor Wiadomość
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 12-11-2014, 21:42   [Cari 1.6] STUKI LEWA STRONA

Witam z wielkim szacunkiem dla wszystkich Miśkowiczów , mam zapytanie odnośnie stuków dochodzących z lewej strony z przodu . Sprawdziłem nasze forum , lecz nie o wszystkim jest opisane . Proszę zacne forum o pomoc co mam sprawdzić w zawieszeni aby dojść do sedna mojej usterki , jak rozebrać krzyżaki w kolumnie kierowniczej ze względu na luzy kierownicy z góry dziękuję za podpowiedzi pozdrawiam z wrocka .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-11-2014, 21:57   

Podjedź na stację diagnostyczną, niech na szarpaku diagnosta dokładnie sprawdzi całe zawieszenie. Wtedy będzie wiedział, co i gdzie stuka. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 12-11-2014, 22:11   

Dzisiaj sprawdziłem na podnośniku wszystkie elementy zawieszenia , niby nic luzu nie ma wszystko stabilne , a mimo to bardzo stuka , tłucze .
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-11-2014, 22:19   

Zależy kiedy i jak stuka. Jeżeli na dołkach lub nierównościach to zapewne końcówki drążków kierowniczych albo drążki stabilizatora; jeżeli tylko przy skręcaniu w którąś stronę to przeguby zewnętrzne; jeżeli przy mocnym dodaniu gazu lub gwałtownym ruszeniu to półośki lub poduszki skrzyni/silnika; jeżeli stuka wszędzie to trzeba chyba sprzedać auto:)
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 12-11-2014, 22:33   

Stuka wyłącznie (mocno) jadąc po bruku lub nierównościach na drodze , skręcająć w prawo czy w lewo niema objawów trzasków czy luzów , auto przeszło wymianę częściowo zawieszenia w maju , nie wieżę że aby tak szybko się skączyło i mało jeżdżę nie wiem co już z tym zrobić .
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-11-2014, 23:05   

Zapewne łączniki stabilizatora do wymiany. Nawet jak były zmienione to mogły paść jak to był jakiś szit. Ewentualnie sprawdź hamulce, może luźne klocki hamulcowe się tłuką na nierównościach albo wyrobione tulejki bez smaru.
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 12-11-2014, 23:12   

Dzięki za podpowiedzi zobaczę jutro jeszcze raz to zawieszenie może uda się coś wypatrzyć serdeczne dzięki pozdrawiam .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-11-2014, 06:57   

tedi58 napisał/a:
Dzisiaj sprawdziłem na podnośniku wszystkie elementy zawieszenia , niby nic luzu nie ma wszystko stabilne , a mimo to bardzo stuka , tłucze .

Na podnośniku, to możesz sobie....podnieść auto do wymiany koła.
Wyraźnie przecież napisałem o szarpaku - a to chyba mała różnica w porównaniu z podnośnikiem i sprawdzaniem ręką ? Zresztą sam widzisz, co napisałeś - wszystko stabilne, nie ma luzu...a stuka dalej.
tedi58 napisał/a:
jutro jeszcze raz to zawieszenie może uda się coś wypatrzyć

Jak wczoraj nic nie wypatrzyłeś, to i dzisiaj nie wypatrzysz nic nowego.
Szczerze ? Dziwi mnie niechęć niektórych właścicieli aut do wizyt na stacji diagnostycznej. W mojej Cari jak sprawdzałem zawieszenie kosztowało mnie to 30 zł (w sumie 50 z ustawieniem świateł) - więc to chyba nie jest jakaś zabójcza kwota ? A szarpak to szarpak, ręką tak nie sprawdzisz. No ale jak tam sobie chcesz...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 13-11-2014, 07:47   

jak masz poliftową cari to najpewniej łożysko kolumny uległo dezintegracji i wybija w czasie stukania otwór w mocowaniu sprężyny ja długo szukałem przyczyny podobnych stuków-puków które występowały tylko przy specyficznym rodzaju nierówności, tak jak u ciebie luzów nie było geometria jakby auto wyjechało z fabryki a jak rozmontowałem górę i zobaczyłem co z łożyska i mocowania zostało to się za głowę złapałem
 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 13-11-2014, 18:11   

W przedliftowej carismie też sie wyrabiają te łożyska amortyzatora i objawia się to dokładnie tak jak pisałeś Tedi. Miałem to samo u siebie i na stacji diagnostycznej Ci tego nie wykryją!!!
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-11-2014, 18:27   

adrian3232 napisał/a:
W przedliftowej carismie też sie wyrabiają te łożyska amortyzatora i objawia się to dokładnie tak jak pisałeś Tedi. Miałem to samo u siebie i na stacji diagnostycznej Ci tego nie wykryją!!!

Zgadzam się w 100%. Ale sprawdzenie auta na SKP wyeliminuje inne uszkodzenia, lub o nich poinformuje.
Ale gdybym miał strzelać, to bym stawiał na łączniki stabilizatora (to jest w Carismach znana przypadłość), ewentualnie właśnie na górne łożyska amortyzatora.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 13-11-2014, 22:56   

Witam dzisiaj sprawdziłem co jest nie tak , łączniki stabilizatora wymiana , luz na krzyżaku pod kolumną kierowniczą wymiana (duży problem z wymianą tych krzyżaków) , sprawdzenie maglownicy jeżeli na listwie nie da się zniwelować luzu regeneracja lub kupno używki . Co do szarpaków nie wykrywają elementów w zawieszeniu takie jak amor , łożysko elementy sprężynujące pozdrawiam .
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15-11-2014, 18:56   

Czy te Wasze specyficzne stuki puki to takie chrumkanie - jakby świniaka zamknąć pod maską? Bo jeśli tak to mam to samo. Stacja diagnostyczna nic nie wykazała, geometria okej. Zaczęło to występować po tym jak kolega zmienił mi sprężyny na Jamexy.
Te dźwięki wydobywają się tylko podczas przejeżdżania przez "szybkie" i płytkie dziury/nierówności. Głębokie dziury, koleiny - nic.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 16-11-2014, 01:03   

Batmanikus napisał/a:
Czy te Wasze specyficzne stuki puki to takie chrumkanie - jakby świniaka zamknąć pod maską? Bo jeśli tak to mam to samo. Stacja diagnostyczna nic nie wykazała, geometria okej. Zaczęło to występować po tym jak kolega zmienił mi sprężyny na Jamexy.
Te dźwięki wydobywają się tylko podczas przejeżdżania przez "szybkie" i płytkie dziury/nierówności. Głębokie dziury, koleiny - nic.


Prawdopodobnie łączniki stabilizatorów bo one ujawniają się przy dynamicznych zmianach położenia.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-11-2014, 07:15   

nytsug napisał/a:
Batmanikus napisał/a:
Czy te Wasze specyficzne stuki puki to takie chrumkanie - jakby świniaka zamknąć pod maską? Bo jeśli tak to mam to samo. Stacja diagnostyczna nic nie wykazała, geometria okej. Zaczęło to występować po tym jak kolega zmienił mi sprężyny na Jamexy.
Te dźwięki wydobywają się tylko podczas przejeżdżania przez "szybkie" i płytkie dziury/nierówności. Głębokie dziury, koleiny - nic.


Prawdopodobnie łączniki stabilizatorów bo one ujawniają się przy dynamicznych zmianach położenia.

Łączniki stabilizatorów wyszły by na stacji diagnostycznej. Ja jednak bym stawiał na łożyska amortyzatorów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.