Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5]Tulejka dopasowująca konwerter
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-11-2008, 16:20   [EA5]Tulejka dopasowująca konwerter

Kilka osób pytało, nie mogłem znaleźć - teraz niepotrzebna, więc się znalazła (karteczka z wymiarami ;)

średnica zewnętrzna 33.9 mm
średnica wewnętrzna 27 mm
długość 23 mm

Dla łatwości montażu warto wykonać "fazki" na krawędziach
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2008, 14:52   

Dzięki, to chyba ja ostatnio dopytywałem, ale już sobie poradziłem ;)
Dostałem konwerter od MSW 2.4 GDI. Założony, wymienione oleum i śmiga (nawet lepiej niż przed awarią).
Pozdrawiam
Bartek
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 19-12-2008, 01:06   

jutro kupuję skrzynie od GDI (nie udało mi sie znaleźć samego konwertera).
Wymienić sprzęgło hydro czy jeszcze pompę oleju (nawet nie wiem jak wyglada).

W Midparts powiedzieli żeby wymienić wałek wychodzący ze skrzyni bo jeśli jest zuzyty to niszczy zeby konwertera - ktoś miał problem z usterką co 12-17tys km.
Jednak podobno ten wałek jest zawsze w stanie idealnym mieli się tylko konwerter.
Do tego mój mechanik stwierdził żebym sobie sam wyjął ten wałek bo o robota dla warsztatu od naprawy skrzyń.

Co do tulejki i wstawiania konwertera z GDI- czy ma znaczenie że skrzynia od GDI to tiptronic a moja nie?
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-12-2008, 09:11   

MisiekK napisał/a:
Jednak podobno ten wałek jest zawsze w stanie idealnym mieli się tylko konwerter.


nieprawda.... mój wałek po przemiale miał ok. 0.7 mm zjedzone zęby

MisiekK napisał/a:
żebym sobie sam wyjął ten wałek


kusząca propozycja ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 19-12-2008, 23:00   

no to co w końcu zrobiłes z tym wałkiem? Wyjąłeś? czy zmieniłeś tylko konwerter? I co z pompa oleju podobno zmieniłeś a ja dostanę cały komplet skrzynia GDI + konwerter.
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-12-2008, 22:36   

wymieniona pompa + konwerter.... by my self ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 21-12-2008, 19:37   

A mógłbyś przybliżyć temat? widziałem pompę i konwerter na zdjęciach ale nie wiem gdzie jest pompa. Czy muszę wyjąć ten wałek rozbierając obie skrzynie i ona się właśnie nim kończy? Czy może jest nasadzona gdzieś w innym miejscu?
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-12-2008, 10:03   

Tak - trzeba odkręcić tę część obudowy w której znajduje się konwerter - kilkanaście śrub, chirurgiczna czystość....niech rozbierze najpierw skrzynię GDi - jak nie podejmie się składania, niech odpuści, mnie się udało ;) ASB (Automatyczna Skrzynia Biegów), to nie Automagiczna Skrzynia Biegów, więc tam jest tylko mechanika, 0.00 magii ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 22-12-2008, 12:27   

Sorry że truje ale jestem elektronikiem i musisz mi wytłumaczyć jak łopatą:
1. konwerter znajduje się między kołem zamachowym a skrzynią - w kielichu (dzwonie).
dostane skrzynie łącznie z kołem zamachowym które chroni konwerter w czasie transportu.
2. ze skrzyni wystaje podwójny frezowany wałek - przeniesienie napędu i ??? napęd pompy, która znajduje się po wewnętrznej stronie skrzyni na drugiej stronie tego wałka?

Wtedy trzeba by rozebrać całą skrzynię i wyjąć ze środka pompę z tym wałkiem.
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-12-2008, 13:16   

1. W automacie nie ma koła zamachowego ;) , więc dostaniesz skrzynię z wsadzonym konwerterem ew, zabezpieczonym przed wypadnięciem kawałkiem blachy

2. dokładnie tak - w zasadzie z pompy wystaje ten podwójny wałek (a nawet potrójny, tylko trzecia część napędzana jest nacięciem na obudowie konwertera

Nie całą - tylko na połączeniu kielicha z resztą skrzyni - część śrub łączących jest w kielichu, część na zewnątrz - dostajesz gratis dostęp do dyferencjału ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 30-12-2008, 00:26   

po oględzinach widzę że to co wziąłem za koło zamachowe nim nie jest. Gdzieś był opis że konwerter jest do niego przykręcony moze to mnie zmyliło.

Znalazłem w sieci opisy budowy AT lecz nie dość dokładne aby umiejscowić pompę i dyfer, do tego wiedziec które części są od siebie oddzielone i jak przebiega olej.

Nie wiem np czy po rozwałce konwertera opiłki z zębów wleciały do skrzyni lub pompy?
Czy po wyjęciu konwertera lub pompy wyleje się większość oleju - podejrzewam że nie, ale dowiem się pewnie jutro jak będę się przygądał operacji z bliska.

[ Dodano: 30-12-2008, 00:32 ]
jakby co tak wygląda i miała być zabezpieczona jak twierdzi Bartek pewnie blachą przed wypadnięciem konwertera (;-))


_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-12-2008, 07:49   

Nio i jest zabezpieczony przed wypadnięciem - ta ruba z podkładką od belki przedniej pełni tę funkcję ;)

Dyfer jest jak najbardziej oddzielną częścią od pompy oleju - po otwarciu skrzyni dostajesz dostęp do niego - otwierasz na linii śrub (4 z nich widać na foto, chyba 7 jest pod konwerterem i ok. 7 na dole) - nie zagłębiając się w skrzynię dalej masz dostęp do pompy i dyfra....

Jak wyjmiesz konwerter wyleci z niego ok. 1,5 l oleju, jak położysz skrzynię dziurą po konwerterze w dół - wyleci jeszcze ok. 2 l. (zakładając, że masz spuszczony olej z miski olejowej i zdjęty filtr). Dostajesz w ten sposób prawie idealnie suchą skrzynię. Jak poszukasz na forum, opisałem procedurę jaką napełniałem swoją skrzynię po naprawie.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 30-12-2008, 22:51   

Ooo, to w ten sposób nie będę musiał stosowac procedury pompowania oleju z bagnetu przez chłodnicę? Pozbędę sie całego szlamu ze skrzyni?

Byłoby super bo zaczałem dzisiaj tłumaczyć mechaniokom na czym polega dynamiczna wymiana (;-))
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.