[EA5]Tulejka dopasowująca konwerter |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-11-2008, 16:20 [EA5]Tulejka dopasowująca konwerter
|
|
|
Kilka osób pytało, nie mogłem znaleźć - teraz niepotrzebna, więc się znalazła (karteczka z wymiarami
średnica zewnętrzna 33.9 mm
średnica wewnętrzna 27 mm
długość 23 mm
Dla łatwości montażu warto wykonać "fazki" na krawędziach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2008, 14:52
|
|
|
Dzięki, to chyba ja ostatnio dopytywałem, ale już sobie poradziłem
Dostałem konwerter od MSW 2.4 GDI. Założony, wymienione oleum i śmiga (nawet lepiej niż przed awarią).
Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 19-12-2008, 01:06
|
|
|
jutro kupuję skrzynie od GDI (nie udało mi sie znaleźć samego konwertera).
Wymienić sprzęgło hydro czy jeszcze pompę oleju (nawet nie wiem jak wyglada).
W Midparts powiedzieli żeby wymienić wałek wychodzący ze skrzyni bo jeśli jest zuzyty to niszczy zeby konwertera - ktoś miał problem z usterką co 12-17tys km.
Jednak podobno ten wałek jest zawsze w stanie idealnym mieli się tylko konwerter.
Do tego mój mechanik stwierdził żebym sobie sam wyjął ten wałek bo o robota dla warsztatu od naprawy skrzyń.
Co do tulejki i wstawiania konwertera z GDI- czy ma znaczenie że skrzynia od GDI to tiptronic a moja nie? |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-12-2008, 09:11
|
|
|
MisiekK napisał/a: | Jednak podobno ten wałek jest zawsze w stanie idealnym mieli się tylko konwerter. |
nieprawda.... mój wałek po przemiale miał ok. 0.7 mm zjedzone zęby
MisiekK napisał/a: | żebym sobie sam wyjął ten wałek |
kusząca propozycja |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 19-12-2008, 23:00
|
|
|
no to co w końcu zrobiłes z tym wałkiem? Wyjąłeś? czy zmieniłeś tylko konwerter? I co z pompa oleju podobno zmieniłeś a ja dostanę cały komplet skrzynia GDI + konwerter. |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-12-2008, 22:36
|
|
|
wymieniona pompa + konwerter.... by my self |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 21-12-2008, 19:37
|
|
|
A mógłbyś przybliżyć temat? widziałem pompę i konwerter na zdjęciach ale nie wiem gdzie jest pompa. Czy muszę wyjąć ten wałek rozbierając obie skrzynie i ona się właśnie nim kończy? Czy może jest nasadzona gdzieś w innym miejscu? |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-12-2008, 10:03
|
|
|
Tak - trzeba odkręcić tę część obudowy w której znajduje się konwerter - kilkanaście śrub, chirurgiczna czystość....niech rozbierze najpierw skrzynię GDi - jak nie podejmie się składania, niech odpuści, mnie się udało ASB (Automatyczna Skrzynia Biegów), to nie Automagiczna Skrzynia Biegów, więc tam jest tylko mechanika, 0.00 magii |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 22-12-2008, 12:27
|
|
|
Sorry że truje ale jestem elektronikiem i musisz mi wytłumaczyć jak łopatą:
1. konwerter znajduje się między kołem zamachowym a skrzynią - w kielichu (dzwonie).
dostane skrzynie łącznie z kołem zamachowym które chroni konwerter w czasie transportu.
2. ze skrzyni wystaje podwójny frezowany wałek - przeniesienie napędu i ??? napęd pompy, która znajduje się po wewnętrznej stronie skrzyni na drugiej stronie tego wałka?
Wtedy trzeba by rozebrać całą skrzynię i wyjąć ze środka pompę z tym wałkiem. |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-12-2008, 13:16
|
|
|
1. W automacie nie ma koła zamachowego , więc dostaniesz skrzynię z wsadzonym konwerterem ew, zabezpieczonym przed wypadnięciem kawałkiem blachy
2. dokładnie tak - w zasadzie z pompy wystaje ten podwójny wałek (a nawet potrójny, tylko trzecia część napędzana jest nacięciem na obudowie konwertera
Nie całą - tylko na połączeniu kielicha z resztą skrzyni - część śrub łączących jest w kielichu, część na zewnątrz - dostajesz gratis dostęp do dyferencjału |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 30-12-2008, 00:26
|
|
|
po oględzinach widzę że to co wziąłem za koło zamachowe nim nie jest. Gdzieś był opis że konwerter jest do niego przykręcony moze to mnie zmyliło.
Znalazłem w sieci opisy budowy AT lecz nie dość dokładne aby umiejscowić pompę i dyfer, do tego wiedziec które części są od siebie oddzielone i jak przebiega olej.
Nie wiem np czy po rozwałce konwertera opiłki z zębów wleciały do skrzyni lub pompy?
Czy po wyjęciu konwertera lub pompy wyleje się większość oleju - podejrzewam że nie, ale dowiem się pewnie jutro jak będę się przygądał operacji z bliska.
[ Dodano: 30-12-2008, 00:32 ]
jakby co tak wygląda i miała być zabezpieczona jak twierdzi Bartek pewnie blachą przed wypadnięciem konwertera (;-))
 |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-12-2008, 07:49
|
|
|
Nio i jest zabezpieczony przed wypadnięciem - ta ruba z podkładką od belki przedniej pełni tę funkcję
Dyfer jest jak najbardziej oddzielną częścią od pompy oleju - po otwarciu skrzyni dostajesz dostęp do niego - otwierasz na linii śrub (4 z nich widać na foto, chyba 7 jest pod konwerterem i ok. 7 na dole) - nie zagłębiając się w skrzynię dalej masz dostęp do pompy i dyfra....
Jak wyjmiesz konwerter wyleci z niego ok. 1,5 l oleju, jak położysz skrzynię dziurą po konwerterze w dół - wyleci jeszcze ok. 2 l. (zakładając, że masz spuszczony olej z miski olejowej i zdjęty filtr). Dostajesz w ten sposób prawie idealnie suchą skrzynię. Jak poszukasz na forum, opisałem procedurę jaką napełniałem swoją skrzynię po naprawie..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:51
|
|
|
Ooo, to w ten sposób nie będę musiał stosowac procedury pompowania oleju z bagnetu przez chłodnicę? Pozbędę sie całego szlamu ze skrzyni?
Byłoby super bo zaczałem dzisiaj tłumaczyć mechaniokom na czym polega dynamiczna wymiana (;-)) |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
|