[CAxA] kupilem tarcze nacinane speedmax czy to dobry wybor ? |
Autor |
Wiadomość |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2008, 15:26 [CAxA] kupilem tarcze nacinane speedmax czy to dobry wybor ?
|
|
|
witam
zakupilem dzisiaj tarcze na przod do colta nacinane firmy speedmax + klocki hamulcowe kashiyama . czy to dobry wybor bo jutro zamierzam montowac ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 16-10-2008, 00:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2008, 15:37 Re: kupilem tarcze nacinane speedmax czy to dobry wybor ?
|
|
|
Jak założysz i pojeździsz to zobaczysz u mnie te klocki się zupełnie nie sprawdziły i poszły do kosza po miesiącu |
|
|
|
 |
kjscolt
Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 15-10-2008, 16:03
|
|
|
Co do tego czy się sprawdzą to nie będę się wypowiadał bo po pierwsze nie znam tych tarcz i klocków, a poza tym nie mam chyba wystarczającej znajomości mechaniki...
ale chciałbym napisać o czym innym, czy nacinane tarcze to nie przerost formy nad treścią?? Nie wiem jak używasz swojego Miśka, ale takie tarcze mają sens tylko przy powtarzającym się częstym hamowaniu z dużych prędkości (albo jak często w zakręcie hamujesz lewą stopą to też się lubią grzać). Colcik chyba nie jest aż tak żwawy żeby wykorzystać ten potencjał. Przez większą część sezonu pilotowałem w kajtkach bardzo mocnego Swifta (ok 140koni, krótka skrzynia ze szperą, B12) i szczerze mówiąc gdy tam kolega zmienił tarcze na dobre nacinane brembo to wielkiej różnicy nie było. No ale to też może ze względu na specyfikę prób w tego typu ściganiu.
no ale oczywiście poza tym to zapasu siły hamowania nigdy za wiele |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-10-2008, 16:14
|
|
|
kjscolt, ale teraz tarcze nacinane i/lub nawiercane nie są wcale droższe od tych zwykłych.
P.S. Jak będę musiał wymienić tarcze w mojej Maździe to kupię właśnie nacinane i nawiercane Mikody. Ponoć są bardzo dobrej jakości i wiele osób jest z nich zadowolonych. Koszt to ok. 220 zł za 2 szt. Wygląd powalający. |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2008, 16:18 no wlasnie
|
|
|
mialem do wyboru te tarcze za 97 zl albo jc za 74 zl byly tez brendo za 170 ale dopiero jutro by byly a mi na jutro rano potrzebne , wiec kupilem te za 97 nacinane, tylko wlasnie pytanie czy dobrze wybralem :]
chcialem jeszcze zapytac o filtr oleju , bo na fakturze pisze filtr oleju mazda 626 ge,x , czy on bedzie dobry do colta czy moze sie pomylili ? i jeszcze czy zmieniajac zaciski hamulcowe+ tarcze i klocki trzeba bedzie odpowietrzac hamulce ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
kjscolt
Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 15-10-2008, 16:38
|
|
|
No jak tak wygląda sprawa cenowo to może faktycznie dobrze i takie kupić. Nie negowałem pomysłu na kupowanie takich, tylko stwierdziłem że w takim samochodzie zwykłe tarcze raczej wystarczą
Tak teraz mnie zaciekawiliście i poszukałem sobie. Znalazłem Brembo (nienacinane normalne wentylowane) za 120. To jest różnica 120 albo 170 jak kolega pisał Więc brał bym te zwykłe zamiast nacinanych |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-10-2008, 17:01
|
|
|
Tarcze może dużo droższe nie są, za to klocki są 2 razy droższe minimum..... (znaczy 2x szybciej się skończą) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 15-10-2008, 17:59
|
|
|
Ja kupiłem Lucasa za 120 zł 2 sztuki chyba... Bedą dobre???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2008, 18:38
|
|
|
naciecia na tarczy to nie po to zeby lepiej odprowadzac cieplo... choc tez w jakims tam ulamku % ten parametr sie polepsza... tutaj chodzi o usuwanie syfu, wody itp z powierzchni tarczy... tylko z reguly jest tak ze takie tarcze bardzo latwo sie krzywia/pekaja i ogolnie zanim sie skoncza to i tak trzeba je wywalic...
co do grzania sie hebli na kjsach... no prosze cie... jak sie maja zagrzac skoro jezdzi sie w okolicach 30-40kmh??? pozatym tutaj klocek ma wiecej do gadania niz tarcza
co do odpowietrzania... to w sumie nie trzeba ale na pewno warto... plyn powinno sie zmieniac co 2 lata czyli w wiekszosci przypadkow czesciej niz zmienia sie klocki/tarcze |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 15-10-2008, 19:03
|
|
|
nacinane i nawiercane tarcze Mikody .
wszystko made in poland, cena suuper ( 220 pln za komplet z przesylka ) stosunek cena/jakosc b.dobra . jestem mega zadowolony. tarcze bardzo wydajne.
w galancie rowniez mam zestaw mikody , lecz stage1. powyzej widac stage2.
roznica jest w tym, ze druga generacja nawiercanych i nacinanych tarcz mikody rozni sie od poprzednika tym, ze nawiercenia sa na wylot, natomiast w pierwszej wersji nawiercenia byly tylko do jakiejs okreslonej glebokosci ( nie na wylot )
kazdemu polece te tarcze pod warunkiem, ze nie zaoszczedzi na klockach, ja mam ATE , i zestaw spisuje sie wzorcowo . |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2008, 19:19
|
|
|
a kto np tym handluje??? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-10-2008, 19:31
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Ja kupiłem Lucasa za 120 zł 2 sztuki chyba... Bedą dobre???? | Bardzo dobre. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-10-2008, 19:32
|
|
|
mam już drugi raz założone kashiyamy i jestem zadowolony. Nie piszczą, nie brudzą, świetne hamowanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2008, 19:49
|
|
|
Wyglądają super, trzeba je przetestować. Cena przystępna.
W Ibizie ma BREMBO ORO + ferodo , zmieniłem tarcze na wieksze 256mm , do tego zaciski- hamowanie duzo lepsze, seryjnie w Ibizie byly beznadziejne.
W Colcie na wiosne zamontuje wlasnie Mikody + kolcek ferodo Premium, szybko sie sciera ale nie trzeba hebli rozgrzewac i hamula juz od pierwszego depnięcia. |
|
|
|
 |
|