 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 23-04-2007, 19:51 |
[C52A 1.5] Prośba o zdjęcia silnika krokowego silnika 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 08:34 [C52A 1.5] Prośba o zdjęcia silnika krokowego silnika 4G15
|
|
|
Witam wszystkich.
Miałbym do Was taką prośbę.
Mam colcika 1,5 8V 89r silnik 4G15 i mam problem z wolnymi obrotami tzn.pod wpływem obciążenia alternatora (np. zapalenie świateł i przyciśnięcie pedału hamulca) powoduje spadek obrotów tak że trochę trzęcie kierownicą.
Chcałem przesmarować silniczek krokowy ale nie wiem jak się do tego zabrać, bo na stronie Krzyżaka jest napisane że powinna być przy sil;niku krokowym wtyczka 6 pinowa a u mnie nie ma. Jest jeszcze jakaś blacha z góry przykręcona.
Może ktoś umieścić jakieś zdjęcia co gdzie i jak rozkręcić.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 19:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 08:48
|
|
|
To jest starsza wersja - w nowej przez tą 6 pin wtyczkę jest realizowany też IPS a tu IPS masz przez wtyczkę tego silniczka (dlatego jest - o ile pamiętam - 3 pinowa a nie 2).
Możesz spróbować odkręcić, bo silniczek jest dokładnie pod tą blachą, ale nie pamiętam, jak się to robi. Wiem, że Adams12 ma w Galancie też to starsze rozwiązanie - może jego zapytaj, jak ściągnąć. Ale takie smarowanie z reguły nie pomaga - fabrycznie posmarowana przekładnia wytrzyma wieki. Najczęściej problemem jest brudna przepustnica lub uszkodzenie silniczka. Ew. jeszcze źle wyregulowane obroty. Zakładam, że cała reszta układu zasilania jest sprawna. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-06-2006, 08:57
|
|
|
Musisz ściągnąć blachę pod którą jest silniczek, a potem od blachy go odkęcić.
Masz też w tej starszej wersji zawór EGR - pooglądaj na stronce Krzyżaka - warto go przeczyścić lub zaślepić |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 09:12
|
|
|
Dzięki koledzy.
Zastanawiam się nad przyczyną nie podwyższania obrotów przez silnik krokowy bo do pozycji startowej się ustawia (a jakby był uszkodzony to by się nie ustawiał wcale), a jak włącze obciążenie to nie widać żadnej reakcji. Możecie mi jeszcze powiedzić (najlepiej foto) na której wtyczce mogę sprawdzić cczy działa IPS.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 09:30
|
|
|
przy przepustnicy idzie kabel do tego silniczka, a potem jest czarna wtyczka, taka kwadratowa - 2 styki we wtyczce to silniczek, a 1 to IPS - możliwe, że źle działa
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-06-2006, 09:32
|
|
|
Wieczorem zajżę do silnika który stoi w piwnicy bo tam mam takie rozwiązanie to Ci napiszę.
O, Krzyżak mnie wyprzedził:)
Darek, skąd ten rysunek pochodzi? Zastanawiam się nad przełożeniem tej starszej wersji przepustnicy do mnie, bo wtyczka MPS wyziewa ducha - czyszczenie styków i podginanie nic nie daje - czasami wchodzi po odpaleniu na strasznie wysokie obroty, trzeba zgasić, i na stacyjce poruszać wtyczką aż się silniczek cofnie.
Albo może wiesz gdzie kupić jakąś wtyczkę co najmniej 5 pinową, która sprawdzi się pod maską? Taką łączącą dwie wiązki
A, wtyczka silniczka w modelu '89 jest trójkątna:) |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 10:14
|
|
|
Dzięki Krzyżak właśnie o to mi chodziło.
A jeszcze tak przy okazji jak byś miał zdjęcie gdzie zmieżyć (na których przewodach) na tym potencjometrze przy regulacji obrotów te 0,5V i jak sie reguluje te 0,5V.
U mnie jest to zamknięte szczelnie pudełko przykręcone do przepustnicy na dwie śruby.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 10:41
|
|
|
mówisz - masz
oto wtyczka od TPS
jakbyś nie mógł zlokalizawac, to na dole (prawy dolny róg) to jest właśnie blacha silniczka
a tu się bada te 0.5V - między 2 a 3 pinem
tylke, że tu jest na rysunku przejściówka a nam maluczkim pozostaje albo podłączenia się bezpośrednio do ECU przez Dataloger lub wbijanie igieł w kable - jak na rys. powyżej
ew. dataloger mam - służę pomoca w 3mieście |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 11:22
|
|
|
Krzyżak wielkie dzięki.
Napisz jeszcze tylko jak się reguluje te 0,5V. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 11:36
|
|
|
na 1 rysunku (ten z idle speed control motor connector) masz poniżej wtyczki silniczka właśnie TPS - jak sam pisałeś jest on na 2 śrubkach - musisz je poluźnić i delikatnie kręcić tym TPS aż do ustawienia napięcia |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 12:01
|
|
|
No to już wszystko jasne.
Jeszcze raz dzięki Krzyżak. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-06-2006, 13:20
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | a nam maluczkim pozostaje albo podłączenia się bezpośrednio do ECU przez Dataloger |
a jak to ustawić na MMCd, bo rozważaliśmy z Romelem, jakie powinny być wskazania na wolnych obrotach, bo tam nie ma voltów na TPS, tylko % |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 13:55
|
|
|
no fakt - moja pomyłka - miałem na myśli TMO.exe, gdzie można sobie włączyć widok z voltami;
ale w wolnej chwili chcę dorobić do MMCd info o voltach - tylko, że mam źródła od wersji 1.7 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-06-2006, 14:15
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ale w wolnej chwili chcę dorobić do MMCd info o voltach - tylko, że mam źródła od wersji 1.7 |
spróbuj napisać do C. Battersby: cbatters@users.sourceforge.net , S Poulson: spoulson2@users.sourceforge.net, Clint mi odpisał, może prześle źródła |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 14:39
|
|
|
mail poszedł - czekam na odpowiedź |
|
|
|
 |
|
|