[EA6A] 2.0 TD Warijące kontrolki i wskaznik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
kaklus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 04-02-2010, 12:42 [EA6A] 2.0 TD Warijące kontrolki i wskaznik temperatury
|
|
|
Witam
Poniewaz to moj pierwszy temat na forum to sorki jak zle cos napisze.
Posiadam Galanta z 1998r TD 2000cm3, EA6A.
Ostatnio mam problem ktory wyglada tak:
Podczas jazdy zapala sie kontrolka ABS (zolta na desce) i po sek. wskaznik temp leci do gory. I teraz jak puszcze gaz obroty spadna na min. kontrolka ABS gasnie i po chwili jest migniecie kontrolek (czerwona poziom oleju, zolta cisnienia oleju, i slabego ladowania) i temp w ciagu sek wraca do normy, i tak w kolko jak tylko doda sie gaz . Mozna wrocic do stanu zero wylaczajac i wlaczajac silnik. Wtedy tez jest ok. To co jeszcze zaobserwowalem to ze wzmacnia sie w momencie wariacji poziom podswietlenia zegarow na desce, a po mignieciu diod wraca do normy. Ostatnio mialem wymieniany stabilizator napiecia. Bylem tez po 1 takim wydazeniu u mechanika i mowi ze od strony mechanicznej wszystko jest ok i gdy nic sie nie dzieje poziom ladowania aku jest tez ok 14.2-3V. Czy macie jakies pomysly co to moze byc?? Jesli mialbym cos dospecyfikowac tez prosze o posty. |
_________________ Kaklus |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-02-2010, 13:45
|
|
|
kaklus napisał/a: | czerwona poziom oleju, zolta cisnienia oleju | Odwrotnie |
|
|
|
 |
kaklus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 04-02-2010, 14:28
|
|
|
no masz racje |
_________________ Kaklus |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 14:36
|
|
|
Według mnie, to jakby nadal był problem z regulatorem napięcia... Jesteś pewny, że w tej sprawie jest wszystko ok? Może jakiś wadliwy regulator masz założony... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kaklus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 04-02-2010, 14:45
|
|
|
Regulator byl kupiony nowy. I po zalozeniu wszystko bylo ok przez jakies 3 tygodnie napiecie ok zadnych jazd z kontrolkami. Jesli bym wiedzial jak zmiezylbym np napiecie zaraz przy alternatorze a nie przy aku. No i pytanie czy to moze nie problem z ukladem prostujacym. |
_________________ Kaklus |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 14:55
|
|
|
Na tych sprawach się zbytnio nie znam, ale wydaję mi się, że problem gdzieś leży od strony ładowania... Może podjedź do innego speca od takich spraw i posprawdzajcie wszystko dokładnie |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2010, 14:55
|
|
|
A czy silnik się grzeje, czy tylko wskaźnik wariuje? Zerknij na bagnet czy nie ma płynu w oleju. |
|
|
|
 |
kaklus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 04-02-2010, 15:03
|
|
|
Jesli chodzi o grzanie silnika to wentylatory sie nie wlaczaja a tak jak pisalem to raczej wskaznik wariuje bo po wylaczeniu silnika wszystko wraca do normy. Poziom plynu chlodzacego tez nie spada ale sprawdze na bagnecie czy tam czegos nie ma.
[ Dodano: 04-02-2010, 15:04 ]
Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20 tys km temu wiec nie podejzewam ze cos tam jest nie tak. i dlaczego wlacza sie kontrolka ABS |
_________________ Kaklus |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2010, 15:08
|
|
|
W takim razie ja bym obstawiał jakieś zwarcie w elektronice zegarów. Na Twoim miejscu wyjąłbym je i obejrzał czy nie ma wilgoci, a profilaktycznie zabrał do domu i wysuszył oraz przetarł styki. Oraz profilaktycznie sprawdził ładowanie na wolnych obrotach i po przegazowaniu. |
|
|
|
 |
kaklus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 04-02-2010, 17:52
|
|
|
sprawdzilem i przy przygazowaniu jest 16,5V i rosnie |
_________________ Kaklus |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2010, 17:58
|
|
|
kaklus, no to masz odpowiedź. Stanowczo za wysokie. Napraw to zanim coś się uszkodzi.
[ Dodano: 04-02-2010, 17:59 ]
kaklus, to wina regulatora napięcia. |
|
|
|
 |
kaklus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: 04-02-2010, 17:58
|
|
|
nawet nie chcialem dalej probowac wylaczylem silnik a lampka podswietlenia kabiny pol podworka oswietlila . Ale czy to mozliwe zeby nowy stabilizator napiecia padl ?? czy to wina diod prostujacych |
_________________ Kaklus |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 18:10
|
|
|
kaklus, jak chcesz autem dojechać do elektryka itp., ściągnij pasek od alternatora, żebyś sobie bigosu nie narobił. Mój kolega ostatnio mazdą jeździł kilka dni nieświadomy z uszkodzonym regulatorem, no i aku mu zagotowało, poza tym spaliło silniczek wycieraczek i przełącznik wycieraczek kaklus napisał/a: | Ale czy to mozliwe zeby nowy stabilizator napiecia padl ?? czy to wina diod prostujacych | to raczej wina regulatora napięcia, jak było pisane wcześniej... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2010, 18:12
|
|
|
andrew84, ma rację. Ja bym juz takim autem nie pojechał. Dobrze że do tej pory nic się nie uszkodziło... chyba..
Tylko ściągnąć ten pasek wcale nie jest łatwo :/ |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 18:19
|
|
|
Owczar napisał/a: | Tylko ściągnąć ten pasek wcale nie jest łatwo :/ | z tego co wiem, można odkręcić od alternatora przewód plusowy idący do aku i też nie będzie ładowania... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|