Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A] 2.0 TD Warijące kontrolki i wskaznik temperatury
Autor Wiadomość
kaklus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 04-02-2010, 12:42   [EA6A] 2.0 TD Warijące kontrolki i wskaznik temperatury

Witam
Poniewaz to moj pierwszy temat na forum to sorki jak zle cos napisze.

Posiadam Galanta z 1998r TD 2000cm3, EA6A.
Ostatnio mam problem ktory wyglada tak:
Podczas jazdy zapala sie kontrolka ABS (zolta na desce) i po sek. wskaznik temp leci do gory. I teraz jak puszcze gaz obroty spadna na min. kontrolka ABS gasnie i po chwili jest migniecie kontrolek (czerwona poziom oleju, zolta cisnienia oleju, i slabego ladowania) i temp w ciagu sek wraca do normy, i tak w kolko jak tylko doda sie gaz :) . Mozna wrocic do stanu zero wylaczajac i wlaczajac silnik. Wtedy tez jest ok. To co jeszcze zaobserwowalem to ze wzmacnia sie w momencie wariacji poziom podswietlenia zegarow na desce, a po mignieciu diod wraca do normy. Ostatnio mialem wymieniany stabilizator napiecia. Bylem tez po 1 takim wydazeniu u mechanika i mowi ze od strony mechanicznej wszystko jest ok i gdy nic sie nie dzieje poziom ladowania aku jest tez ok 14.2-3V. Czy macie jakies pomysly co to moze byc?? Jesli mialbym cos dospecyfikowac tez prosze o posty.
_________________
Kaklus
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-02-2010, 13:45   

kaklus napisał/a:
czerwona poziom oleju, zolta cisnienia oleju
Odwrotnie :wink:
 
 
kaklus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 04-02-2010, 14:28   

no masz racje :)
_________________
Kaklus
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 04-02-2010, 14:36   

Według mnie, to jakby nadal był problem z regulatorem napięcia... Jesteś pewny, że w tej sprawie jest wszystko ok? Może jakiś wadliwy regulator masz założony...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
kaklus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 04-02-2010, 14:45   

Regulator byl kupiony nowy. I po zalozeniu wszystko bylo ok przez jakies 3 tygodnie napiecie ok zadnych jazd z kontrolkami. Jesli bym wiedzial jak zmiezylbym np napiecie zaraz przy alternatorze a nie przy aku. No i pytanie czy to moze nie problem z ukladem prostujacym.
_________________
Kaklus
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 04-02-2010, 14:55   

Na tych sprawach się zbytnio nie znam, ale wydaję mi się, że problem gdzieś leży od strony ładowania... Może podjedź do innego speca od takich spraw i posprawdzajcie wszystko dokładnie :roll:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-02-2010, 14:55   

A czy silnik się grzeje, czy tylko wskaźnik wariuje? Zerknij na bagnet czy nie ma płynu w oleju.
 
 
kaklus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 04-02-2010, 15:03   

Jesli chodzi o grzanie silnika to wentylatory sie nie wlaczaja a tak jak pisalem to raczej wskaznik wariuje bo po wylaczeniu silnika wszystko wraca do normy. Poziom plynu chlodzacego tez nie spada ale sprawdze na bagnecie czy tam czegos nie ma.

[ Dodano: 04-02-2010, 15:04 ]
Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20 tys km temu wiec nie podejzewam ze cos tam jest nie tak. i dlaczego wlacza sie kontrolka ABS
_________________
Kaklus
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-02-2010, 15:08   

W takim razie ja bym obstawiał jakieś zwarcie w elektronice zegarów. Na Twoim miejscu wyjąłbym je i obejrzał czy nie ma wilgoci, a profilaktycznie zabrał do domu i wysuszył oraz przetarł styki. Oraz profilaktycznie sprawdził ładowanie na wolnych obrotach i po przegazowaniu.
 
 
kaklus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 04-02-2010, 17:52   

sprawdzilem i przy przygazowaniu jest 16,5V i rosnie
_________________
Kaklus
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-02-2010, 17:58   

kaklus, no to masz odpowiedź. Stanowczo za wysokie. Napraw to zanim coś się uszkodzi.

[ Dodano: 04-02-2010, 17:59 ]
kaklus, to wina regulatora napięcia.
 
 
kaklus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant sedan EA6A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 04-02-2010, 17:58   

nawet nie chcialem dalej probowac wylaczylem silnik a lampka podswietlenia kabiny pol podworka oswietlila :) . Ale czy to mozliwe zeby nowy stabilizator napiecia padl ?? czy to wina diod prostujacych
_________________
Kaklus
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 04-02-2010, 18:10   

kaklus, jak chcesz autem dojechać do elektryka itp., ściągnij pasek od alternatora, żebyś sobie bigosu nie narobił. Mój kolega ostatnio mazdą jeździł kilka dni nieświadomy z uszkodzonym regulatorem, no i aku mu zagotowało, poza tym spaliło silniczek wycieraczek i przełącznik wycieraczek :)
kaklus napisał/a:
Ale czy to mozliwe zeby nowy stabilizator napiecia padl ?? czy to wina diod prostujacych
to raczej wina regulatora napięcia, jak było pisane wcześniej...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-02-2010, 18:12   

andrew84, ma rację. Ja bym juz takim autem nie pojechał. Dobrze że do tej pory nic się nie uszkodziło... chyba..

Tylko ściągnąć ten pasek wcale nie jest łatwo :/
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 04-02-2010, 18:19   

Owczar napisał/a:
Tylko ściągnąć ten pasek wcale nie jest łatwo :/
z tego co wiem, można odkręcić od alternatora przewód plusowy idący do aku i też nie będzie ładowania...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.