Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Paski piszczą mimo wymiany. Problem i to chyba nie mały.
Autor Wiadomość
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 17-04-2009, 20:55   Paski piszczą mimo wymiany. Problem i to chyba nie mały.

Witam.

Po wymianie pasków, troszeczkę jeszcze piszczały. Myślałem, że to kwestia czasu.

Teraz za każdym odpaleniem auta pasek piszczy, a z czasem przestaje, niestety również piszczą coraz częściej po zmianie biegów (na początku tylko po odpaleniu, teraz nawet po kilkunastu kilometrach).

Raz po odpaleniu usłyszałem stuki. Otworzyłem maskę i okazało się, że jedno z kółek na których trzymają się paski lata (na rysunku - wybaczcie - bardzo schematycznie ale zielony jestem z tego, narysowałem to tak jak to wygląda patrząc od lewej strony silnika). Kółko lata oddalając się od silnika, a później wraca na swoje miejsce. Tak przez jakieś 30 sek. do 1 min. i później przestaje, jednak piszczenie nie (na początku również ustępowało).

Co to może być. Kurde jutro mam jechać w trasę i nie wiem czy mogę.

Fotka
 
 
Lisek 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: 18-04-2009, 00:04   

A nie jest już zużyte to koło i powinno być wymienione? Co do pasków to naciągnij je, może mają tylko luz a przy montażu zostały za słabo naciągnięte.
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 18-04-2009, 10:31   

Lisek napisał/a:
A nie jest już zużyte to koło i powinno być wymienione?

A można z tym jeździć czy nie bardzo?
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 18-04-2009, 10:56   

Swiezu napisał/a:
A można z tym jeździć czy nie bardzo?


Jak tobie i sąsiadom nie przeszkadza i jest to tylko od czasu do czasu to możesz,
ale jak zacznie się ślizgać pasek od alternatora już mocniej to będziesz miał problemy z ładowaniem.
Sprawdź koła pasowe i raczej usuń przyczynę, a co do naciągu paska to nie przesadź tak żebyś łożysk nie musiał wymienić :biggrin:
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11159
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-04-2009, 12:46   

Swiezu napisał/a:
Kółko lata oddalając się od silnika, a później wraca na swoje miejsce.


Co masz na myśli pisząc że się oddala?
Nie powinno się oddalać,a jeśli już,to w którą stronę się rusza?
_________________

 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 18-04-2009, 12:57   

Sprawdź, czy alternator (jeżeli dobrze zrozumiałem Twój rysunek, to on `lata`) jest dobrze podokręcany, czy przypadkiem nie jest zerwany gwint napinacza, albo któraś ze śrub mocujących koło pasowe do altka.
 
 
 
brzoza73 
Mitsumaniak


Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2009, 10:50   

Wymień rolki najlepjej jak najszybciej. Spadnięcie (rozwalenie się) rolki podczas pracy silnika grozi większymi konsekwencjami (możliwość uszkodzenia innych części autka)
 
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 19-04-2009, 11:43   

jacek11 napisał/a:
Co masz na myśli pisząc że się oddala?

No i tutaj znowu posłużę się obrazkiem

OBRAZEK

Po prostu kółko oddala się od silnika w stronę koła tak jakby jeździło po ośce, na której się trzyma. Jest to ruch "tam i z powrotem" i tak coraz wolniej, a po chwili ustaje.
 
 
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 19-04-2009, 13:05   

kolego sprawdz czy koło pasowe sie nie rozkleiło ,smiesznie to brzmi ale koło pasowe składa sie z 2 części połączonych gumą całość nazywaja (amortyzator drgań)ja miałem juz dwa takie przypadki w carismie i chryslerze po prostu po jakimś czasie guma sie odkleja i koło pasowe już nie jest jednym elementem efekt jest bardzo podobny do pisanych przez ciebie objawów aby to sprawdzic wez flamaster zrób kreske w jednej lini od środka aż na zewnątrz koła uruchom silnik po właczaj wszystko co masz tak zeby obciążyc silnik (światła klima pokręć kierownicą ) po prostu rób tak żeby zaczął piszczeć potem sprawdz kreske ,zakładam sie że nie będzie juz w jednej lini
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 20-04-2009, 10:01   

DAREX2006 napisał/a:
koło pasowe sie nie rozkleiło
w moim Galu miałem ten problem, w 2,5V6 koło pasowe składa się z 3-ch części połączonych ze sobą gumą, największy pierścień po któreym idzie pasek PK do Alternatora poszedł tzn. zerwał sie z gumy i spadł, dobrze że przy odpaleniu auta a nie podczas jazdy.
Moje koło pasowe wyglada tak : http://e88a.fotosik.pl/albumy/597266.html
Jeżeli żeczywiście rusza sie pierścień to Swierzu działaj szybko
 
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 23-04-2009, 17:55   

DAREX2006 napisał/a:
kolego sprawdz czy koło pasowe sie nie rozkleiło

Prawdopodobnie to to. Tylko teraz co mam kupić? Tzn. jakie to koło jest (najlepiej, jeżeli moglibyście, to podajcie linka allegro albo coś takiego)? Ile to może kosztować?

[ Dodano: 23-04-2009, 18:01 ]
I to jest koło pasowe wału? Sorka za pytania ale zielony jestem z tego.
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24-04-2009, 10:09   

Swiezu napisał/a:
I to jest koło pasowe wału
kto pyta nie błądzi :D
Koło pasowe jest tylko na wale, dobrze by było jakbyś je wykręcił lub pościągaj paski i ręką poruszaj kołem pasowym na boki, jeżeli poszedł pierścień na gumie to powinieneś to zauważyć.
Co do kupna, to ja robiłem u tokaża - koszt 340zł mojego
 
 
 
jacekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2 td
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2009, 21:37   paski

Wymieniaj , naprawiaj jak najszybciej. Jeżeli uszkodzisz końcówkę wału to poległeś. Wał nie do naprawy , nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Drugi silnik. Jeżeli to silnik 4D68 to potwierdzam. Dbaj o takie sprawy. Te wałki nie są do regeneracji. Wiem Polak potrafi. Koszt powalający.
Pozdrawiam
Jacek
Galanat 2 TD
Sory nie doczytałem do końca , nie wiem dokładnie jak z benzyną , ale myślę , że temat jest podobny.
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 29-04-2009, 19:10   

Witam, miałem podobny problem
Założyłem pasek JC piszczał od razu, poszedł na reklamacji na wymianę,
Założyłem pasek Contitech piszczał po tygodniu,
założyłem Bosh'a wyraźnie był cieńszy , "topił się" w kole pasowym,
teraz ( miesiąc temu ) założyłem Continental ( nie ContiTech )
Pasek wyraźnie grubszy idealnie leży w kole,
cisza i spokój, wszystkie trzy niby do tego samego silnika.
Sprawdź czy paski które założyłeś nie są "miękkie" w dotyku , dobry pasek
powinien trzymać rozmiar i sztywność nawet po rozgrzaniu.
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 02-05-2009, 11:38   

http://moto.allegro.pl/it..._dohc150km.html
Z tego by kółko pasowało?

[ Dodano: 02-05-2009, 11:38 ]
Mój silnik to 2.0 GLSi (Co to w ogóle znaczy :) )? 137 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.