Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Diamante'92] Olej w silniku i skrzyni
Autor Wiadomość
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 24-01-2009, 21:00   [Diamante'92] Olej w silniku i skrzyni

Panowie mam krótkie dwa pytania:

1. Ile oleju powinno wchodzić do silnika 6G72 DOHC (Diamante 92)? Mi weszło ok. 4 litrów i się zastanawiamy czy nie wymieniono kiedyś miarki .

2. Gdzie sprawdzić poziom oleju w skrzyni (automat), kiedy wiadomo że jest właściwy ? Kiedy wymienić olej i jaki jest najlepszy ?

Dodam, że renowacja mojego Diamancika dobiega powoli końca - jest na etapie wstępnego docierania po remoncie silnika.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-01-2009, 21:18   

Co do oleju silnikowego to wchodzi dokładnie 4 litry i około 0.3l do filtra więc powinno wejść około 4.3 litra
Odnośnie sprawdzenia oleju w skrzyni instrukcja podaje taką procedurę - rozgrzać skrzynię do temperatury roboczej czyli trzeba przejechać około 10 km, zatrzymać samochód i wrzucić na krótką chwilkę każda z pozycji na lewarku kończąc na N. Następnie sprawdzasz tak jak poziom oleju - wyciągasz bagnet, wycierasz, wkładasz i wyciągasz poziom oleju powinien być pomiędzy dolną a górną kreską przy napisie HOT. Bagnet jest po lewej stronie silnika, koło skrzynki z bezpiecznikami. U siebie zalałem HIPOL ATF IID i po 2 latach i 20 000 KM skrzynia żyje, nie ma niepokojących objawów więc chyba nie jest taki najgorszy :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-01-2009, 21:50   

tak jak łukasz napisał - silnik ok 4.3 litra tak podaje instrukcja - skrzynkę mam manualną ....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 24-01-2009, 22:58   

Dzięki Panowie, o to mi chodziło :)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-01-2009, 16:55   

dodam jeszcze e moj silniczek lubi jak oleju jest pod max a nie w połowie min/max - dlaczego? ciszej pracuje :idea:
a i jeszcze dodam ze jak mam miedzy min/max w połowie to potrafi mrygnac zolta lampka od stanu oleju .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-01-2009, 19:19   

Odgrzeję temat bo pojawił się problem. Skrzynia po założeniu pracowała na jednym biegu. Podłączyli komputer skrzyni pod diagnostykę i okazało się że jest kupę błędów, które usunęli. Skrzynia zaczęła pracować normalnie ale jednak....dzisiaj pojawiła się taka diagnoza:

"Jest tak, że gdy olej w skrzyni jest zimny, wtedy pracuje na jednym biegu, zdaje się, że na najwyższym. Po nagrzaniu się silnika i oleju w skrzyni zaczyna pracować prawidłowo."

Co o tym sądzicie koledzy i jeśli rzeczywiście diagnoza jest słuszna to moje pytanie brzmi - Jaka jest procedura wymiany oleju w skrzyni, ile tego oleju ma być etc.?

Olej pewnie bym zastosował taki jak zaproponował Lukasz czyli HIPOL ATF IID, lub lepszy (jaki?)

Jak zawsze będę wdzięczny za radę.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2009, 20:08   

Nie do końca rozumiem co maja przez to co podałeś na myśli. Na pewno NORMALNE jest że jak jest zimny olej to skrzynia trzyma 2gi bieg aż do przekroczenia około 3500 rpm, jednakże rusza z 1ki, i trzyma 2ke chyba ze próg to nawet na zimnym oleju skrzynia przełoży na 3.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-01-2009, 20:16   

Lukasz więc z tego co tłumaczyli chodzi o to, że dopóki silnik jest zimny to auto jedzie na jednym biegu (domniemują ze na najwyższym czyli co tam jest 4,5?) i dopiero jak się rozgrzeje to zaczyna pracować normalnie
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2009, 20:19   

BartekWu napisał/a:
Lukasz więc z tego co tłumaczyli chodzi o to, że dopóki silnik jest zimny to auto jedzie na jednym biegu (domniemują ze na najwyższym czyli co tam jest 4,5?) i dopiero jak się rozgrzeje to zaczyna pracować normalnie


To to nie jest normalne, błędów na komputerze na pewno nie ma?
Jeśli samochód rusza z wysokiego biegu (prawdopodobnie z 3ki) to coś jest nie tak ze sterowaniem (komputer, kable, czujniki)
Ten serwis to jakiś godny zaufania czy obliczony na wyciąganie kasy bo widzi że gość napalony na naprawę nietypowego auta?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-01-2009, 20:23   

Jak najbardziej wiarygodni, ale już na początku powiedzieli, że w automatach nie robią - to Ci co robią cały samochód więc to tylko ich domniemanie - sami kazali się dopytać czy t może być to co sądzą. Stąd pytam Was. Błędy w sterowaniu były ale usunęli. Na diagnostykę m. in. skrzyń automatycznych przyjeżdża do nich facet który robi w skrzyniach bo sam nie ma takiego sprzętu wypasionego.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2009, 20:25   

BartekWu napisał/a:
Jak najbardziej wiarygodni, ale już na początku powiedzieli, że w automatach nie robią - to Ci co robią cały samochód więc to tylko ich domniemanie - sami kazali się dopytać czy t może być to co sądzą. Stąd pytam Was. Błędy w sterowaniu były ale usunęli. Na diagnostykę m. in. skrzyń automatycznych przyjeżdża do nich facet który robi w skrzyniach bo sam nie ma takiego sprzętu wypasionego.


A czy samochód masz już na chodzie? Jeśli masz nagraj film jak sie zachowuje auto.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-01-2009, 20:27   

Oki. Ale to jak go odbiorę w tygodniu bo jeszcze nie odebrany a w ciągu dnia nie mam jak. Tylko chciałbym , żeby jeszcze tak czy inaczej ten olej wymienili, stąd pytanie o procedurę czyli jak to się robi :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2009, 20:29   

Mam przy sobie instrukcje więc zeskanuje i podeślę jak chcesz. Możesz się do mnie odezwać na gg.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-01-2009, 20:31   

ale nie widzę Twojego gg :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2009, 17:39   

z tego co wiem to olej powinien być valvoline 10w70 , mam taki i świetnie sie sprawuje , a do skrzyni ma być ATF 4+ . też jak narazie bez żadnych problemów :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.