| 
		Carisma 1.9TD-Problem z uruchomieniem gdy silnik jest ciepły | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pawel__  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.9TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2009, 19:40   Carisma 1.9TD-Problem z uruchomieniem gdy silnik jest ciepły
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Od ok. 2 tygodnii mam problem z Carismą. Chodzi o to, że samochód gdy jest dobrze rozgrzany (ok. godziny jazdy) po wyłączeniu i krótkiej przerwie nie chce odpalić. Pomaga tylko gdy podczas kręcenia kluczykiem wcisnę pedał gazu. Obroty przez ok minutę falują po czym wchodzą na ok 900 i można jechać. Dodam, że po długim postoju (np. noc), auto bez problemu odpala za pierwszym razem(obroty bez falowania wchodzą od razu na ok 900).
 
 
Prosiłbym o pomoc, sugestie. Byłem u mechanika, twierdzi, że to pompa. Sceptycznie podchodzę do tej odpowiedzi, ponieważ (jeżeli mylę się poprawcie mnie) gdyby pompa była uszkodzona to auto na zimnym silniku też by miało problem z uruchomieniem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2009, 20:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pawel__, ja bym sprawdzil na poczatku mase pomiedzy konstrukcja auta a silnikiem, jak mialem diesla tez mi sie tak dzialo i to byl powod luznej masy, co prawda glupota a moze uniknac wydatkow, z drugiej strony to takze moglaby byc wada pompy, ale bez pomiarow nic tutaj nie mozna okreslic. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelsonx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.9dci 
                  Zaproszone osoby: 103 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2009, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zczytaj błędy sposób podany w faq  http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
przyczyn jest kilka
 
 
1) diesel potrzebuje do zapłonu oprócz temperatury mocne sprężanie więc może luz na zaworach.
 
2)czujnik temperatury
 
3) jeżeli byłeś u specjalisty od vag to stwierdził że pompa bo w starych volkswagenach najczęściej takie objawy były związane z pompą (stary sposób który nie polecam jest taki że jak silnik jest rozgrzany i nie możesz go odpalić lejesz z butelki zimną wodę na pompę żeby ją wystudzić i próbujesz potem odpalic jak załapie to znaczy że pompa do regeneracji) 
 
4) kont wyprzedzenia wtrysku żle ustawiony (np przestawiony w czasie wymiany rozrządu lub pasek przeskoczył) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawel__  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.9TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2009, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Byłem dziś na wymianie opon, a że klientów nie było to z nudów kilku mechaników popatrzyło na mój samochód. Kilku mechaników i oczywiście kilka opinii. 
 
Proponują:
 
- Wymienić czujnik temperatury silnika
 
- Sprawdzić elektryke bo może gdzieś kabel pod wpływem ciepła przepuszcza
 
- jak powyższe czynności niepomogą to jechać na kontrole wtrysków. 
 
 
Mam pytanie do Was, gdzie można kupić przez Internet czujnik temeperatury silnika, ponieważ w moim mieście nawet autoryzowany serwis nie posiada go na stanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelsonx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.9dci 
                  Zaproszone osoby: 103 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2009, 12:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w manuale jest opis jak sprawdzać czujnik temperatury i jakie wartości powinien mieć jeżeli jest w normie to nie ma potrzeby go wymieniać. A  jakie błędy wymrugalęś ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawel__  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.9TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2009, 12:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gdzie mogę ściągnąć tego manuala? Google pokazuje mi linki, ale niestety tylko nieaktywne. Ewentualne błędy będę znał jutro, ponieważ znajomy podłączy auto pod komputer za piwko    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelsonx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.9dci 
                  Zaproszone osoby: 103 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2009, 13:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak zakladałeś wątek na forum na pewno przeczytałeś na samej górze w ważne tematy jest watek
 
 
 
 [Carisma] Koniecznie przeczytaj zanim załozysz nowy temat!!!
 
 
 
tam jest odnośnik gdzie te manuale się znajdują
 
 jak nie możesz znaleźć to http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37996 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawel__  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.9TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 4 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2009, 13:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oczywiście sprawdziłem ten temat, gdy próbuje pobrać manuala wyskakuje błąd:
 
Too many connections from your country.
 
Please try later
 
 
I tak od dłuższego czasu dlatego pytam o link. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelsonx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.9dci 
                  Zaproszone osoby: 103 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb. 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 carisma1 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Prrrecel  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 47 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2009, 21:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja mam taki sam problem w swoim GDI... Nie zawsze dodanie gazu pomaga i czasem trzeba się troche namęczyć zanim auto odpali, jest to dosyć uciążliwe. Ja podejrzewam zapchany filtr paliwa bo zaczęło mi sie tak dziać odkąd wyjeździłem prawie cały bak. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Carisma 1.8GDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszpl  		  
		 
         Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..
  
  
                  Auto: Carisma GDI LX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2009, 22:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To niech kolega wymieni filterek, jeżeli wymiana filterka nie pomoże to może to wskazywać na usterkę pompy wysokiego ciśnienia ... niestety. Jaki przebieg? | 
             
						
				_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
 
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelsonx  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.9dci 
                  Zaproszone osoby: 103 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2009, 22:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Prrrecel napisał/a: | 	 		  | Ja mam taki sam problem w swoim GDI... Nie zawsze dodanie gazu pomaga i czasem trzeba się troche namęczyć zanim auto odpali, jest to dosyć uciążliwe. Ja podejrzewam zapchany filtr paliwa bo zaczęło mi sie tak dziać odkąd wyjeździłem prawie cały bak. | 	  
 
 
jak dobrze pamiętam to pompka zawsze zasysa z dna baku paliwo a nie pływa po powierzchni. To skąd takie teorie  że jak paliwo wyjeździ się prawie do końca to zasysany jest syf.
 
 Jedynie można pompę zatrzeć bo pracuje na sucho | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2009, 17:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pawelsonx, tak jak pisales pompka zasysa paliwo z dna zbiornika, na dnie lezy wszystko co najgorsze, pyly, syfy, woda, etc., jak sie pompa zatrze to nie bedzie pracowac, a jak sie dostana syfy to zatkaja filterek na pompce i filter paliwa, dlatego istnieja takie mozliwosci jak trudnosc z odpaleniem, mulowatosc auta, kopcenie, szarpanie silnika, itp. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |