Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 16:39 |
[2.8 TD] Adaptacja pompy mechanicznej |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2009, 18:57 [2.8 TD] Adaptacja pompy mechanicznej
|
|
|
Witam
jak w temacie adaptacja pompy mechanicznej do pajero 2.8TD z elektroniczna pompa
Jesli ktos jest zainteresowany tutaj po krotce opisalem moje boje z ta pompa
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 16:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lisekexeter
Nowy Forumowicz lisekexeter
Auto: shogun 2.8 tdi long 94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: strzegowo
|
Wysłany: 27-02-2009, 12:45
|
|
|
masz glowe z tymi kabelkami)) ja sie ich boje hehe. mechaniki nie . ciekawe jaka ja mam pompe bo kupilem z bratem w Anglii shoguna 2.8tdi i w dok jest napisane ze to import z Japan.auto kupilismy dla ojca do lasu po drzewo bo niema czym jezdzic.jak cos w nim padnie jakis naped to sprzedam go na czesci wiec moze pompa bedzie ci pasowala.pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 02:46
|
|
|
Jezeli bedzie elektroniczna i o tych samych numerach co moja to chetnie kupie, poki co jezdze na mechanicznej. Po zalozeniu automatycznego wylaczenia nadbiegu calkiem znosnie sie jezdzi. Dzis jechalem bez bo auto rozgrzebalem i brakowalo tego przyspieszenia. Elektroniczna wersje latwo poznac, bo ma okragly filtr powietrza i zawory podcisnieniowe na dolocie czego w wersji mechanicznej nie ma.
Kupilem wczoraj na szrocie budziki. Troche modyfikuje podswietlenie bo tam jest tylko taka chamska zarowka swiecaca na zolto i bede musial poszukac termistorow zeby temperature wskazywalo. Nie wiem czy nie bede musial kupic w polsce bo sprawdzalem w katalogu Mapplina a tam od 4,7kom sie zaczynaja a podobno trzeba 1kom. W tej irlandii z elektroniki jest krucho, a ceny kosmiczne jak sie cos znajdzie
Gdzie w wersji angielskiej znajduja sie te czujniki i jak wygladaja? Moze jeszcze poszukam na szrocie. |
|
|
|
 |
lisekexeter
Nowy Forumowicz lisekexeter
Auto: shogun 2.8 tdi long 94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: strzegowo
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:29
|
|
|
patrzylem wlasnie na ta pompe ale numeru tam zabardzo niema jak odczytac.jednak kablami i kostkami jest oblepiona teraz itak niemam co patrzec bo auto smiga)) obudowa filtra jest jajowata)) pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 17:54
|
|
|
Popatrz na fotki na mojej stronce i porownaj ale pewnie masz mechaniczna zreszta masz rocznik 94. W japonskich widzialem elektroniczne pompy w modelach z 96 i 97 ale nie wiem w ktorym roku zaczeli. Tej pompy co ja mam nigdy nie wylo w europejskiej wersji.
Numer jest z boku od dolu.
Najlepiej wlazyc aparat pomiedzy pompe i akumulator i dol pompy sfotografowac
Troche trudno ale da sie, albo latarka i lusterko |
|
|
|
 |
lisekexeter
Nowy Forumowicz lisekexeter
Auto: shogun 2.8 tdi long 94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: strzegowo
|
Wysłany: 28-02-2009, 20:43
|
|
|
oki zerkne jutro. a powiedz bo masz pojecie widze gdzie jest czujka na kontrolkie czerwona cisnienia oleju? bo ja widzialem jak sie swieci tylko raz u poprzedniego wlasciciela gdy go odpalalem podczas kupna,i do tej pory nie zapalila sie juz nigdy,zarowka jest dobra bo sprawdzalem. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 20:49
|
|
|
u mnie nie ma kontrolki cisnienia oleju, chyba ze zarowka od poczatku byla spalona
nie przygladalem sie w sumie tak dokladnie.
podlaczalem alarm ze zdalnym odpalaniem silnika i tam wlasnie trzeba bylo podlaczyc przewod pod kontrolke oleju, ja jej nie mialem wiec ja zasymulowalem dla alrmu z kontrolki ladowania. Jak silnik odpali to kontrolka ladowania gasnie tak jak i oleju |
|
|
|
 |
lisekexeter
Nowy Forumowicz lisekexeter
Auto: shogun 2.8 tdi long 94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: strzegowo
|
Wysłany: 28-02-2009, 21:29
|
|
|
czyli tez niemasz cisnienia oleju? hehe dobre)). a nad tym zdalnym odpalaniem myslalem do mojej omegi ale jakos czasu nie znalazlem. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2009, 13:51
|
|
|
Przydaje sie szczegolnie zima, mozna dluzej pospac, w zeszlym roku wstawalem odpalalem auto i szlem spac dalej. Z 10 minutek drzemalem potem szybko sie ubieralem i szlem do cieplego autka. Wczesniej zrobilem wlasny modul i podlaczylem jako dodatkowy kanal do alarmu, teraz zmienilem na alarm z orginalna taka funkcja i radiopowiadomieniem. Nie musze nasluchiwac czy odpalil czy nie, poprostu pilot pika i sygnalizuje stan auta na wyswietlaczu. Super sprawa. Na montaz takiego alarmu trzeba liczyc taka doooobra dniowke. A jak sie jeszcze nie ma schematu do auta i szuka kabli to nawet dwie. Najlepiej do automata zainstalowac ale do manuala tez mozna tylko trzeba kupic taki z procedura przygotowujaca. Jak tego nie ma i sie zostawi na biegu mozna sie kiedys zdziwic ze auta nie ma pod domem, a jest w pobliskiej rzece albo zaparkowane w budynku na przeciwko
Gosc u ktorego kupowalem auto opowiadal mi jak sciagnal z japoni jakies auto z takim czyms i bawil sie pilotem nie wiedzac ze tam jest cos takiego. Przez okno zobaczyl jak auto wjezdza w ogrodzenie |
|
|
|
 |
szymekmoto
Nowy Forumowicz szymekmoto
Auto: Mitsbishi Pajero 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-03-2009, 08:28
|
|
|
witam mam pytanko czy można zamontować turbo do zwykłego diesla przy pajero proszę o szybką odpowiedz pozdrawiam |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 21:19
|
|
|
Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale wydaje mi sie ze powinno sie dac. Moze to wymagac dodatkowych przerobek.
W modelu 2.8 do turbosprezarki jest podlaczony wezyk z cisnieniem ktory idzie do pomy wtryskowej aby ta wiedziala ze turbo zaczelo pompowac, Jezeli masz model bez turbo to i pompa nie bedzie miala tego podlaczenia.
Turbo bedzie dawalo wiecej powietrza ale pompa nie poda w tym czasie dodatkowej ilosci paliwa. Moze mimo wszystko bedzie jakis dodatni skutek ale nie jestem pewien czy to bedzie w tym wypadku dobrze dzialac.
Najlepiej sciagnij sobie pdf'a i porownaj obie wersje lub jezeli masz silnik chocby zepsuty z turbo to mozesz porownac.
Ewentualnie spytaj w jakims dobrym warsztacie, najlepiej takim co zajmuje sie tuningiem |
|
|
|
 |
szymekmoto
Nowy Forumowicz szymekmoto
Auto: Mitsbishi Pajero 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-03-2009, 22:14
|
|
|
tak właśnie nie ma przy tej pompie tego czegoś żeby podłączyć ten wężyk ale np jak bym przełożył całą pompę od tego co miał to turbo to był silnik 2.5 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 00:20
|
|
|
Jezeli wszystko przelozysz to wydaje mi sie ze powinno dzialac. Sproboj skonsultowac to z jakims mechanikiem. Najwyzej jak nie bedzie dzialalo tak jak bys sobie tego zyczyl to przywrocisz stan poprzedni.
Ja tak kombinowalem w pompa mechaniczna. Nie znalazlem nikogo kto by podal jakies konrety, poprostu eksperymentowalem. Nawet w Mitsubishi Poland nie maja zadnych danych odnosnie wersji elektronicznej. W europie takiej wersji nie bylo, a z japoni sciagniecie schematow graniczy z cudem jak mi powiedzieli. Ostatecznie sie udalo i auto calkiem przyzwoicie jezdzi. Dzis tankowalem i na 600 ostatnich km spalilo mi 13.5l/100km.
Teraz mysle o instalacji gazowej zeby podniesc moc silnika, bo o ekonomi raczej nie. W irlandii gaz jest poprostu za drogi w stosunku do ropy.
Poszukam instalacji na szrocie albo scagne z polski. Mozna kupic kpl. bez rurek za okolo 200zl
gaz do diesla
w anglii zakladaja gaz do diesli -> www.ilovesponge.com
a tutaj Diesel Kit www.tinleytech.co.uk 581 funtow |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-03-2009, 08:18
|
|
|
szymekmoto napisał/a: | witam mam pytanko czy można zamontować turbo do zwykłego diesla przy pajero proszę o szybką odpowiedz pozdrawiam |
Można, najlepiej od razu zamontować interccoler. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
szymekmoto
Nowy Forumowicz szymekmoto
Auto: Mitsbishi Pajero 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:52
|
|
|
no właśnie interccoler też założę. Dzięki za rady pozdro
[ Dodano: 06-03-2009, 21:55 ]
a jeszcze jedno pytanko mam alufelgi 15 od Pajero i mam dylemat jakie by były dobre opony żeby on dobrze wyglądał a zarazem był ekonomiczny. Z góry dzięki za podpowiedzi |
|
|
|
 |
|