 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 18:27 |
[2.5 TD] Różnice w mocy |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 17-02-2009, 18:12 [2.5 TD] Różnice w mocy
|
|
|
Witam.
Co może być przyczyną różnic w mocy silnika (tzn. czuć różnice na tym samym tankowaniu - raz ciągnie "normalnie" a nieraz czuć, że jest wyraźnie silniejszy)?
Dla mnie normalnie w przypadku mojego Pajero znaczy trochę mułowato (100 kucyków na 2 tony masy to niewiele), czuć oczywiście jak turbina wkręca, ale czasami to jakby dostał dodatkowego kopa i mnie zastanawia czy to nie jest właśnie moc, która powinna być cały czas.
Wiem, że spadek mocy może być spowodowany usterką:
- turbiny,
- zaworu EGR,
- pompy,
- wtrysków,
ale czy jest możliwe, że czasami wadliwy element zadziała właściwie i wtedy ma "normalnego" kopa?
P.S.
W pierwszej kolejności podejrzewam któryś wtrysk bo ostatnio gwałtownie podniósł mi się poziom oleju a teraz poziom oleju jest w normie - czyli jakby się naprawił wtrysk (kilka tysięcy km temu miałem też raz taki przypadek).
Wtryski miałem sprawdzane pół roku temu - niby były dobre bo pompiarz powiedział, że kilkadziesiąt tys. km jeszcze wytrzymają. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 18:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Stach [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2009, 21:21 Re: Co może być przyczyną różnic w mocy?
|
|
|
altmarcin napisał/a: |
Wiem, że spadek mocy może być spowodowany usterką:
- turbiny,
- zaworu EGR,
- pompy,
- wtrysków,
ale czy jest możliwe, że czasami wadliwy element zadziała właściwie i wtedy ma "normalnego" kopa?
|
Może być, jak piszesz. Bardzo często jakaś część przed dokonaniem żywota sygnalizuje "kończenie się". Ale może to być również zapchany filtr paliwa, raz ciągnie lepiej, a raz gorzej. Elektryki nie podejrzewałby, gdyż przy jakimś luźnym kablu albo coś działa prawidłowo, albo wcale. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2009, 23:14
|
|
|
Altmarcin a sprawdzales ustawienia "dodatkow" w Pojarze? Moze to klima lub inne obciazenie elektryczne silnika. Tak czesto bywa, jak cos zabiera sporo energi to auto gorzej sie zbiera. Czasami sie smieje jak zaczynam wylaczac elektryczne bajery i auto dostaje wyczuwalnego kopa. Teraz jest zima, nawiewy na maksa, grzanie na maksa i juz mamy wystarczajace obciazenie silnika.
Pamietam, pani Pawlikowska opisywala podobne zabiegi. Kierowcy na Rainforest Challenge przy ostrych zjazdach oporowo wlaczli cala elektryke aby jak najbardziej oslabic moc samochodu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:13
|
|
|
Teraz się zastanawiam czy wtrysk mógł lać przez jakiś czas a teraz się naprawił? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-02-2009, 12:54
|
|
|
altmarcin napisał/a: | Teraz się zastanawiam czy wtrysk mógł lać przez jakiś czas a teraz się naprawił? |
Raczej nie jest to mozliwe, zeby przez wtrysk tyle naleciało do oleju, gdyby wtrysk lał, kopcił by na czarno, a jakby mocno lal to tłok nie miał by ruchu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
hellangel77
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD Long 92r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: 23-02-2009, 12:40
|
|
|
A ja miałam zabawę ze sprzęgłem, które wczoraj spaliłam przy zabawach w terenie Wracałam ulicą już grzecznie tylko na reduktorze, bo nie było żadnego innego jechania. Objawy: samochód nie ma mocy i na każdym biegu robi co chce pomimo wysokich obrotów, a w konsekwencji nie jedzie = sprawdź sprzegło. Pozdrawiam |
_________________ Niech MOCZ będzie z Wami... |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 26-02-2009, 21:36
|
|
|
u mnie sprzęgło ciągnie, nie ślizga się i potrafię to stwierdzić od kiedy ślizgało mi się w komarku w 1992 r.
|
|
|
|
 |
|
|