Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-05-2009, 18:27
[2.5 TD] Różnice w mocy
Autor Wiadomość
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 17-02-2009, 18:12   [2.5 TD] Różnice w mocy

Witam.
Co może być przyczyną różnic w mocy silnika (tzn. czuć różnice na tym samym tankowaniu - raz ciągnie "normalnie" a nieraz czuć, że jest wyraźnie silniejszy)?
Dla mnie normalnie w przypadku mojego Pajero znaczy trochę mułowato (100 kucyków na 2 tony masy to niewiele), czuć oczywiście jak turbina wkręca, ale czasami to jakby dostał dodatkowego kopa i mnie zastanawia czy to nie jest właśnie moc, która powinna być cały czas.

Wiem, że spadek mocy może być spowodowany usterką:
- turbiny,
- zaworu EGR,
- pompy,
- wtrysków,
ale czy jest możliwe, że czasami wadliwy element zadziała właściwie i wtedy ma "normalnego" kopa?

P.S.
W pierwszej kolejności podejrzewam któryś wtrysk bo ostatnio gwałtownie podniósł mi się poziom oleju a teraz poziom oleju jest w normie - czyli jakby się naprawił wtrysk (kilka tysięcy km temu miałem też raz taki przypadek).
Wtryski miałem sprawdzane pół roku temu - niby były dobre bo pompiarz powiedział, że kilkadziesiąt tys. km jeszcze wytrzymają.
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 21:21   Re: Co może być przyczyną różnic w mocy?

altmarcin napisał/a:

Wiem, że spadek mocy może być spowodowany usterką:
- turbiny,
- zaworu EGR,
- pompy,
- wtrysków,
ale czy jest możliwe, że czasami wadliwy element zadziała właściwie i wtedy ma "normalnego" kopa?

Może być, jak piszesz. Bardzo często jakaś część przed dokonaniem żywota sygnalizuje "kończenie się". Ale może to być również zapchany filtr paliwa, raz ciągnie lepiej, a raz gorzej. Elektryki nie podejrzewałby, gdyż przy jakimś luźnym kablu albo coś działa prawidłowo, albo wcale.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2009, 23:14   

Altmarcin a sprawdzales ustawienia "dodatkow" w Pojarze? Moze to klima lub inne obciazenie elektryczne silnika. Tak czesto bywa, jak cos zabiera sporo energi to auto gorzej sie zbiera. Czasami sie smieje jak zaczynam wylaczac elektryczne bajery i auto dostaje wyczuwalnego kopa. Teraz jest zima, nawiewy na maksa, grzanie na maksa i juz mamy wystarczajace obciazenie silnika.
Pamietam, pani Pawlikowska opisywala podobne zabiegi. Kierowcy na Rainforest Challenge przy ostrych zjazdach oporowo wlaczli cala elektryke aby jak najbardziej oslabic moc samochodu. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 18-02-2009, 11:13   

Teraz się zastanawiam czy wtrysk mógł lać przez jakiś czas a teraz się naprawił?
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-02-2009, 12:54   

altmarcin napisał/a:
Teraz się zastanawiam czy wtrysk mógł lać przez jakiś czas a teraz się naprawił?

Raczej nie jest to mozliwe, zeby przez wtrysk tyle naleciało do oleju, gdyby wtrysk lał, kopcił by na czarno, a jakby mocno lal to tłok nie miał by ruchu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
hellangel77 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 2,5TD Long 92r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: z kątowni
Wysłany: 23-02-2009, 12:40   

A ja miałam zabawę ze sprzęgłem, które wczoraj spaliłam przy zabawach w terenie ;) Wracałam ulicą już grzecznie tylko na reduktorze, bo nie było żadnego innego jechania. Objawy: samochód nie ma mocy i na każdym biegu robi co chce pomimo wysokich obrotów, a w konsekwencji nie jedzie = sprawdź sprzegło. Pozdrawiam :)
_________________
Niech MOCZ będzie z Wami...
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 26-02-2009, 21:36   

u mnie sprzęgło ciągnie, nie ślizga się i potrafię to stwierdzić od kiedy ślizgało mi się w komarku w 1992 r.
:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.