 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
tabek
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 01-03-2009, 07:46 sonda lambda
|
|
|
czy ktos sie moze orientuje ile sond lambda ma wersja wolnossaca?
pytam bo u mnie znalazlem jedna, cztero przewodowa przed katalizatorem
Natomiast podczas szukania w necie informacji odnosnie sond po wpisaniu nr VIN wyskoczylo mi ze powinienem miec cztery sondy w kolektorach wydechowych.
ja tam u siebie nie widzialem nic co by mi przypominalo korpusy sondy wkrecone w kolektor
Z sondy przed katalizatorem wychodza cztery przewody dwa czarne zólty i zielony i tak tylko zeby sie upewnic czy dobrze zweryfikowalem wiedze z netu a moze ktos juz to praktykowal, to te 2 czarne to grzalka i wszystko jedno jak podlaczane, zielony uziemienie, zolty sygnal? pytam bo musze u siebie wymienic sonde |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 02-03-2009, 15:47
|
|
|
Ostatnio miałem tą samą rozkminkę, z manuala wynika, że sonda jest jedna w SL za kolektorem wydechowym (przynajmniej ja tak mam). Dwa kable wychodzą do ECU (pin 56 i 72), jeden do masy, a jeden to nie jestem pewien, najlepiej zerknij do manuala, wszystko jest opisane na stronie 200 dla SL. |
|
|
|
 |
tabek
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 03-03-2009, 02:40
|
|
|
z tego co wyszukalem w necie i po przetlumaczeniu na nasze, wynika ze w sondach uniwersalnych przy kolorystyce przewodow biale czarny i szary jest nastepujaco
Dwa białe - grzałka; szary - masa; czarny - sygnał +
u mnie natomiast wynika ze jest:
1 Czarny jest + dla grzałki
2 Czarny jest uziemieniem dla grzałki
Zielony (moźe być białym przewodem w nowszych modelach) jest uziemieniem dla sygnału czujnika
Żółty (moze byc w nowszych modelach czerwony albo niebieski) jest przewodem sygnałowym (~ 0-1 v)
moze sie komus przyda |
|
|
|
 |
|
|