[Cari 1.8 GDI] Cewka WN & Power Transistor |
Autor |
Wiadomość |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2007, 12:19 [Cari 1.8 GDI] Cewka WN & Power Transistor
|
|
|
Chciałbym rozważyć testowanie urządzeń wysokiego napiecia w carismach z układem 2 cewkowym.
Jak się testuje cewkę: cewka ma 2 wyjścia na świece oraz jedno gniazdo 3 pin,
Miernikiem należy podpiąć się pod oba wyjścia świec jak na rysunku i zmierzyć oporność, jeżeli nie mieści sie w przedziale 17-25k ohm, cewka do wymiany.
Co do testowania Power Trasistora:
Przy podpiętej baterii 1.5V nalezy miernikiem analogowym sprawdzic czy obwód na pinach 1 i 2 się zamyka i odpowiednio otwiera (zależnie czy przez 2 i 3 płynie prąd).
Jeżeli gdzieś sie pomyliłem proszę o sprostowanie.
edit:
wcięło fotki z serwera
są one dostępne w Workshop manual
dział Engine Electrical 16-30 / 16-31... |
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 12:05, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 13-01-2008, 16:16
|
|
|
Jak to się ma do fajkocewki w cari 1.8 GDI. W fajkocewce jest złącze 3 pin i fajka na świecę (nie ma jak na rysunku drugiego wyjścia na świecę). Interesuje mnie możliwość sprawdzenia, pomierzenia takiej fajkoceki. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-01-2008, 16:41
|
|
|
Analogiczny opis do Carismy masz w Workshop Manualu w rozdziale ,,Engine electrical'' - ściągnij z downloadu i poczytaj. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 13-01-2008, 16:44
|
|
|
Dzięki saphire będę szukał |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
marcinmijagi
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 25 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 13-02-2009, 07:32
|
|
|
witam właśnie dokonalem pomiaru cewki według powyzszych instrukcji i oporność wynosi 16.4- czy to kwalifikuje cewke do wymiany czy moze to tylko bład miernika? |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-02-2009, 18:40
|
|
|
W zależności jaki miałeś miernik i jaki błąd bezwzględny on przewiduje. czym mniejsza skal tym dokładniejszy pomiar. Na twoim miejscu spróbował bym dla pewności sprawdzić innym.
Błąd bezwzględny pomiaru oblicza się klasa razy zakres przez sto
więc zależnie jakiej klasy miernik miałeś i na jakiej skali możesz sie zmieścić albo i nie
Dokładność pomiaru zależy również od temperatury |
|
|
|
 |
|