Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło pasowe na wale
Autor Wiadomość
kalion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-11-2010, 13:50   Koło pasowe na wale

Witam.
Jest to kopia mojego tematu z innego działu, wklejam tutaj bo może coś takiego występuję w innych modelach również.

Witam.

Mam problem z kołem pasowy na wale, zostało uszkodzone i nie obraca się jak jak powinno, przez co nie mam wspomagania,ładowania no i nie działa pompa wody. Mechanik stwierdził, że nadaję się do wymiany. Niestety jest ich jak na lekarstwo.
Czy koło pasowe będzie pasowało od innej wersji silnikowej bądź innego modelu mitsubishi ?
Colt CJ0 1.3 96 - bez klimatyzacji.
Pozdrawiam.

Dzisiaj auto odebrałem od mechanika, bo na razie i tak nie mam koła pasowego- i postanowiłem się przyjrzeć co tam się dzieje:
otóż koło pasowe się nie kręci i jest straszny hałas gdy uruchomi się silnik, widać opiłki metalu, które leciały z pod obudowy rozrządu. Najlepsze jest to , że gdy silnik jest wyłączony mogę swobodnie obracać kołem, ale śruba która jest na kole jest w miejscu- nie obraca się razem z kołem. Coś nie bardzo chce mi się wierzyć że to wina koła pasowego, raczej ukręconej śruby? albo jakiegoś klina, które trzyma to koło?? Spotkał się ktoś z czymś takim? Na razie nie zamierzam już odpalać silnika, bo z tego co wiem to na tej samej śrubie jest zamocowane jedno z kółek rozrządu.

Pozdrawiam
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 25-11-2010, 15:09   

Proponowałbym zdjęcie koła i przyjrzenie się klinowi.
Na pewno będzie zcięty i teraz są trzy opcje:
- klin zintegrowany z wałem - dwa razy takie coś spotkałem ale nie w samochodzie - wał do wymiany , ta opcja raczej odpada chyba tak nie będzie.
- klin zintegrowany z kołem - wtedy bez wymiany koła się nie obejdzie - po prostu nie zrobisz na nim normalnego klina.
- klin jako osobna część i tu pole manewru jest spore bo albo dobierzesz jakiś standardowy ( wymiary są zestandaryzowane zazwyczaj) jeśli nie w jakiejś narzędziowni albo podobnym zakładzie Ci dorobią tyle że będziesz musiał wziąć tam koło i wymierzyć dokładnie wpust w wałku.

Opisane przez Ciebie objawy jednoznacznie wskazują na zcięcie klina - teraz tylko pytanie jak to jest rozwiązane tu już nie pomogę bo nie widziałem . Mogę Ci jedynie powiedzieć że zazwyczaj klin jest osobną częścią , a na przykład w moim MSS na pasku napędu wałka rozrządu klin jest zintegrowany z kołem i musiałem wymieniać koło jak go ubiło.

Silnika nie odpalaj - zjedziesz gładź na wałku albo na kole i będzie coś do wymiany.

http://japancars.ru/cat/m...L6&mg=11&bg=210 według tego katalogu jednak nie obejdzie się bez wymiany koła pasowego , klin wygląda na umieszczony na kole, chociaż ja tam nie widzę żeby jakiekolwiek kółko rozrządu było tam przykręcone.

Ew jest jeszcze jeden sposób naprawy ale to już chałupnictwo , mimo że będzie działać dobrze i bezproblemowo i prawdopodobnie latami traktuj to jak ostateczność jak nie będziesz mógł zdobyć koła ( jest to już przeróbka samego koła i mogą być problemy z jego wyważeniem co może się odbić po dłuższym czasie na łożyskach wału ) :
trzeba przebić na kole kanał pod klina na wymiar taki jaki jest w kanale na wale i dopasować do tego klina ze standardów - w jakiejś narzędziowni powinni Ci to zrobić raczej bez problemów ale nie mam pojęcia ile mogą krzyknąć.

O ile w ogóle o tym samym kole mówimy.

Według tego co jest napisane w tym katalogu części to z Lancera też będzie pasować.
Ma numery :
MD331249 , MD356151 , MN149765.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
kalion 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2010, 15:19   

Serdeczne dzięki za pomoc :thumbleft:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.