Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Błąd P0170 a normalna praca silnika
Autor Wiadomość
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2015, 14:49   [EA2A/W 2.0] Błąd P0170 a normalna praca silnika

Jakiś czas temu pisałem w sprawie błędu. Dzisiaj podłączyłem interfejs ELM 327 który pokazal mi błąd P0170 - Fuel Trim (Bank 1). Silnik chodzi tak samo jak przed wyskoczeniem błędu, tj. czuć lekkie wibracje mimo że obroty są stabilne. Gdzie szukać usterki?
No i jeszcze mam pytanie czy ktoś z was korzystał może z wtyczki MUT for Torqe V2? Bo jakoś nie jestem w stanie jej uruchomić a zapewnia dużo więcej opcji niż sam Torque pro.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-02-2015, 14:54   

Podejrzyj pracę sondy na wolnych obrotach i przy wyższych czy cały czas faluje. Ja taki błąd i sondę na ubogo miałem na wolnych obrotach przy nieszczelnym podciśnieniu. Silnik ssał lewe powietrze przez co mieszanka była za uboga na tyle, że komputer nie potrafił tego wyrównać korektą więc wywalił ten błąd.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2015, 21:22   

bielak930 napisał/a:
Dzisiaj podłączyłem interfejs ELM 327 który pokazal mi błąd P0170 - Fuel Trim (Bank 1).
Błedna interpretacja bo to silnik rzędowy a nie w układzie V, bład związany z nienormatywną sytuacją w układzie paliwowym, mozliwości jest naprawde bardzo dużo.
Pytanie podstawowe czy w aucie jest LPG :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2015, 21:57   

W samochodzie jest sekwencja na Stagu 4 Plus z wtryskiwaczami Hana(chyba czerwone).
W linku są logi z kilku minutowej pracy na rozgrzanym silniku. Nie zwracajcie uwagi na obroty ( nie wiem czemu tak skaczą)

http://www74.zippyshare.com/v/YvsI5WCD/file.html
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2015, 22:03   

Skasuj bład i zrób runde na benzynie, jezeli bład nie powróci to trzeba zmienić stacje LPG albo jechac do gazownika na regulacje.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2015, 22:10   

Póki co skasowałem. Jutro będę musiał zrobić 20km z czego większość w trasie. Może zrobić jakieś logi z jazdy na benznie/gazie ? Może udałoby się w końcu znaleźć tego winowajce od lekkich wibracji silnika.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-02-2015, 22:16   

Pojeżdzij na benzynie, rejest robić najlepiej wraz z parametrem obciązenia silnika, AFR, pozycja gazu, napisz jakim programem nagrywasz.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2015, 22:18   

Mam Torque Pro (z dodatkiem MUT for Torque v2 którego nie umiem używać :? ) i PCMScan na laptopa. Laptop niestety ma słabą baterię, więc na dłuższe trasy zostaje tylko Torque.

Edit:
Wrzucam logi z dzisiaj, niestety zczytywanie AFR nie jest możliwe (czujnik nie obsługiwany przez Torque, lub ja nie umiem ustawić :D ). Ewentualnie przez odczyt jakich innych parametrów można będzie wyznaczyć AFR?
http://www64.zippyshare.com/v/1J7gxM2x/file.html


Jutro postaram się wrzucić logi z jednakakowymi parametrami. Może jeszcze dołączyć napięcia na sondach ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-02-2015, 20:41   

Podstawowe pytanie czy jeżdżac na benzynie pojawia sie bład.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2015, 20:59   

Wczoraj skasowałem błąd. Dzisiaj zrobiłem 20km na benzynie i 20 na gazie. Błąd nie wyskoczył.
Ogólnie to pierwszy raz odkąd jeżdżę Galantem wyskoczył mi check, i stało się to po kilku dniach stania w garażu bez odpalania. Dodam, że w garażu jest dość duża wilgoć.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-02-2015, 06:42   

Jak napisał robertdg, przyczyn może być sporo, u mnie akurat ten błąd spowodowało lewe powietrze. Ten błąd wyskakuje wtedy, kiedy komputer nie może sobie poradzić z regulacją właściwej dawki paliwowo-powietrznej z powodu jakiejś awarii układu paliwowego lub dolotowego kiedy korekty paliwowe przekraczają graniczną wartość chyba 25%, kiedy taka korekcja nie wystarcza to pojawia się ten błąd. Oczywiście źle działająca instalacja LPG też może spowodować wyskoczenia tego błędu kiedy mieszanka paliwowa w dużym stopniu odbiega od właściwej.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 05-02-2015, 06:57   

No to może kable zawilgły, nie było iskry na którejś świecy i w wydech szło nie przepalone paliwo. Komputer chciał zmniejszyć dawkę, ale zanim kable wyschły i świeca ruszyła -zarejestrował błąd? Kable i świece oraz fajki ok? Nie utopione w oleju?
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-02-2015, 07:07   

Przerabiałem to u siebie z instalacją LPG - błąd pojawiał się tylko na LPG - w wolnym tłumaczeniu oznacza nieprawidłową korektę czasu wtrysku. Może mieć związek z tym, że na LPG jest nieco za niski mnożnik przy niskich czasach wtrysku, silnik sobie wydłuża czas wtrysku benzyny, ale jeśli przez dłuższy czas korekta przekracza 25% (względem czasu zapisanego w mapie) to wyrzuca ten błąd. Nie skutkuje on nieprawidłową pracą silnika. Sprawdź przez OBD korekty po resecie komputera (krótko i długo terminową) na benzynie i LPG, jeśli są znacząco różne to trzeba sprawdzić czy ciśnienie na reduktorze LPG się nie zmieniło i ewentualnie nieco dostroić gazolinę :) Jeśli nie masz interfejsu do STAGa to podjedź do najbliższego gazownika, zrobi co trzeba :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2015, 07:26   

Te logi z pracy na benzynie i gazie to nie ma ich jak do siebie porównac bo inne tabele są dla benzyny i dla gazu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-02-2015, 08:17   

Jeśli masz kabel od Staga, to nagraj też w Stagu z pracy na benzynie i LPG i tu wrzuć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.