Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy jadac na luzie samochod powinien delikatnie zwalniac?
Autor Wiadomość
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 23-02-2009, 17:30   czy jadac na luzie samochod powinien delikatnie zwalniac?

Przepraszam za głupie pytanie, ale nie mam pojęcia. Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać? I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)? Koła normalnie się kręcą ale słychać jak ocierają o tarcze hamulcową. Ile obrotów powinno wykonać koło, po "zakręceniu"rękami??
Z góry dziękuję za odpowiedz :)
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 23-02-2009, 18:04   

1. TAK
2. TAK ale delikatnie
3. nie mam pojęcia
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-02-2009, 18:12   Re: czy jadac na luzie samochod powinien delikatnie zwalniac

marcin007 napisał/a:
Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać?

tak, ze względu na tarcie opon o nawierzchnie i opory wiatru .... jeśli chodzi o kwestie mechaniczne auta - to nie

marcin007 napisał/a:
I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?

nie

marcin007 napisał/a:
Ile obrotów powinno wykonać koło, po "zakręceniu"rękami??

zalezy ile masz sily :) oraz czy krecimy kola przednie czy tylne ...ale tak na oko 10-20 razy
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2009, 19:15   

marcin007 napisał/a:
czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?
siwek napisał/a:
2. TAK ale delikatnie
akbi napisał/a:
nie
A ja powiem tak, że to zależy od tego, czy klocki są świeże funkiel nówki czy już parę km mają najechane, u mnie nic nie trze.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 23-02-2009, 19:23   

@akbi 1 napewno nie? A czy nie zamyka sie przepustnica i to nie powoduje hamowania?
Cofam - bo chodzilo o luz a nie o to ze jest na biegu;)
Ostatnio zmieniony przez loki7777 01-03-2009, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 23-02-2009, 19:33   

Cytat:
A ja powiem tak, że to zależy od tego, czy klocki są świeże funkiel nówki czy już parę km mają najechane, u mnie nic nie trze.
tzn u mnie też nic nie trze ale delikatnie ma prawo :P

jeżeli ci bardzo trze i koło szybko sie zatrzymuje to znaczy ze coś jest nie tak i lepiej sprawdz klocki i cylinderek
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2009, 19:47   

siwek napisał/a:
jeżeli ci bardzo trze i koło szybko sie zatrzymuje to znaczy ze coś jest nie tak i lepiej sprawdz klocki i cylinderek
I tarczę, czy nie jest zwichrowana.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-02-2009, 19:50   

marcin007 napisał/a:
Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać?

Jak najbardziej opory toczenia, aerodynamiczne i mechaniczne w układzie.
marcin007 napisał/a:
I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?

Tak, delikatne mogą być. A ile razy koło się ma obrócić? Parę razy, na pewno nie będzie się kręcić "w nieskończoność" jak w rowerze.
akbi napisał/a:
marcin007 napisał/a:
Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać?


tak, ze względu na tarcie opon o nawierzchnie i opory wiatru .... jeśli chodzi o kwestie mechaniczne auta - to nie

Dlaczego nie? Przecież nie ma idealnych łożysk, opory w skrzyni też są :)
akbi napisał/a:
marcin007 napisał/a:
I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?

nie

A właśnie że tak. Pytanie na myslenie: Na jakiej zasadzie klocki są oddalane od tarcz hamulcowych?
loki7777 napisał/a:
@akbi 1 napewno nie? A czy nie zamyka sie przepustnica i to nie powoduje hamowania?

Na luzie silnik jest odłączony od kół i jego opory nie maja znaczenia...
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-03-2009, 19:30   

marcin007 napisał/a:
Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać?

ciezko to powiedziec tak dokladnie, bo auto powinno zwalniac ale w takim tempie jak "na biegu" tylko duzo slabiej :)
marcin007 napisał/a:
I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?

tez mi sie wydaje ze powinno, bo takze jak w przypadku jaca71, slyszalem ze klocki "wracaja na swoja pozycje" dzieki tarczy hamulcowej (temu otarciu)
marcin007 napisał/a:
Koła normalnie się kręcą ale słychać jak ocierają o tarcze hamulcową. Ile obrotów powinno wykonać koło, po "zakręceniu"rękami??

heh jeli masz duzo sily to na pewno z 2 obroty jesli masz mniej sily to i nie caly obrot :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 01-03-2009, 19:36   

akbi napisał/a:
zalezy ile masz sily oraz czy krecimy kola przednie czy tylne ...ale tak na oko 10-20 razy

wkładając średnia siśe przednie 1obrot , tylne 2 obroty...
londolut napisał/a:
A ja powiem tak, że to zależy od tego, czy klocki są świeże funkiel nówki czy już parę km mają najechane, u mnie nic nie trze.

tarcze i klocki nówki sztuki, jeżdzone 1000km może...
londolut napisał/a:
I tarczę, czy nie jest zwichrowana.

właśnie nówka sztuka jest więc wątpie :?
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-03-2009, 00:38   

marcin007 napisał/a:
wkładając średnia siśe przednie 1obrot , tylne 2 obroty...


uuu ... no to chyba kolega ma zapieczone łożyska albo klocki
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
ratajeq 
Mitsumaniak


Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 183
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-03-2009, 23:28   

akbi napisał/a:
uuu ... no to chyba kolega ma zapieczone łożyska albo klocki


bez obrazy ale czy łożysko albo klocki mogą się zapiec ?? ;)

łożysko zużyć ...
a zapieka się najczęściej szpilka w zacisku i chodzi tylko na pozostałych - chodzi pół zacisku (wtedy z reguły jest ściąganie przy mocnym hamowaniu bo różnica sił często przekracza 40%)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.