czy jadac na luzie samochod powinien delikatnie zwalniac? |
Autor |
Wiadomość |
marcin007
Forumowicz
Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: z krainy Oz (KR)
|
Wysłany: 23-02-2009, 17:30 czy jadac na luzie samochod powinien delikatnie zwalniac?
|
|
|
Przepraszam za głupie pytanie, ale nie mam pojęcia. Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać? I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)? Koła normalnie się kręcą ale słychać jak ocierają o tarcze hamulcową. Ile obrotów powinno wykonać koło, po "zakręceniu"rękami??
Z góry dziękuję za odpowiedz |
_________________ Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 23-02-2009, 18:04
|
|
|
1. TAK
2. TAK ale delikatnie
3. nie mam pojęcia |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2009, 18:12 Re: czy jadac na luzie samochod powinien delikatnie zwalniac
|
|
|
marcin007 napisał/a: | Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać?
|
tak, ze względu na tarcie opon o nawierzchnie i opory wiatru .... jeśli chodzi o kwestie mechaniczne auta - to nie
marcin007 napisał/a: | I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?
|
nie
marcin007 napisał/a: | Ile obrotów powinno wykonać koło, po "zakręceniu"rękami??
|
zalezy ile masz sily oraz czy krecimy kola przednie czy tylne ...ale tak na oko 10-20 razy |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:15
|
|
|
marcin007 napisał/a: | czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)? |
siwek napisał/a: | 2. TAK ale delikatnie | A ja powiem tak, że to zależy od tego, czy klocki są świeże funkiel nówki czy już parę km mają najechane, u mnie nic nie trze. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:23
|
|
|
@akbi 1 napewno nie? A czy nie zamyka sie przepustnica i to nie powoduje hamowania?
Cofam - bo chodzilo o luz a nie o to ze jest na biegu;) |
Ostatnio zmieniony przez loki7777 01-03-2009, 19:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:33
|
|
|
Cytat: | A ja powiem tak, że to zależy od tego, czy klocki są świeże funkiel nówki czy już parę km mają najechane, u mnie nic nie trze. | tzn u mnie też nic nie trze ale delikatnie ma prawo
jeżeli ci bardzo trze i koło szybko sie zatrzymuje to znaczy ze coś jest nie tak i lepiej sprawdz klocki i cylinderek |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:47
|
|
|
siwek napisał/a: | jeżeli ci bardzo trze i koło szybko sie zatrzymuje to znaczy ze coś jest nie tak i lepiej sprawdz klocki i cylinderek | I tarczę, czy nie jest zwichrowana. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:50
|
|
|
marcin007 napisał/a: | Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać? |
Jak najbardziej opory toczenia, aerodynamiczne i mechaniczne w układzie. marcin007 napisał/a: | I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)? |
Tak, delikatne mogą być. A ile razy koło się ma obrócić? Parę razy, na pewno nie będzie się kręcić "w nieskończoność" jak w rowerze.
akbi napisał/a: | marcin007 napisał/a:
Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać?
tak, ze względu na tarcie opon o nawierzchnie i opory wiatru .... jeśli chodzi o kwestie mechaniczne auta - to nie |
Dlaczego nie? Przecież nie ma idealnych łożysk, opory w skrzyni też są
akbi napisał/a: | marcin007 napisał/a:
I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)?
nie |
A właśnie że tak. Pytanie na myslenie: Na jakiej zasadzie klocki są oddalane od tarcz hamulcowych? loki7777 napisał/a: | @akbi 1 napewno nie? A czy nie zamyka sie przepustnica i to nie powoduje hamowania? |
Na luzie silnik jest odłączony od kół i jego opory nie maja znaczenia... |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-03-2009, 19:30
|
|
|
marcin007 napisał/a: | Czy jadąc określoną prędkością i wrzucając "luz" samochod samoistnie powinien zacząc delikatnie zwalniać? |
ciezko to powiedziec tak dokladnie, bo auto powinno zwalniac ale w takim tempie jak "na biegu" tylko duzo slabiej
marcin007 napisał/a: | I jeszcze jedno, czy po podniesieniu koła i zakręceniu kołem powinno być słychać szuranie tarcz hamulcowych (delikatne)? |
tez mi sie wydaje ze powinno, bo takze jak w przypadku jaca71, slyszalem ze klocki "wracaja na swoja pozycje" dzieki tarczy hamulcowej (temu otarciu)
marcin007 napisał/a: | Koła normalnie się kręcą ale słychać jak ocierają o tarcze hamulcową. Ile obrotów powinno wykonać koło, po "zakręceniu"rękami?? |
heh jeli masz duzo sily to na pewno z 2 obroty jesli masz mniej sily to i nie caly obrot
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
marcin007
Forumowicz
Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: z krainy Oz (KR)
|
Wysłany: 01-03-2009, 19:36
|
|
|
akbi napisał/a: | zalezy ile masz sily oraz czy krecimy kola przednie czy tylne ...ale tak na oko 10-20 razy |
wkładając średnia siśe przednie 1obrot , tylne 2 obroty...
londolut napisał/a: | A ja powiem tak, że to zależy od tego, czy klocki są świeże funkiel nówki czy już parę km mają najechane, u mnie nic nie trze. |
tarcze i klocki nówki sztuki, jeżdzone 1000km może...
londolut napisał/a: | I tarczę, czy nie jest zwichrowana. |
właśnie nówka sztuka jest więc wątpie |
_________________ Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
ratajeq
Mitsumaniak

Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 183 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-03-2009, 23:28
|
|
|
akbi napisał/a: | uuu ... no to chyba kolega ma zapieczone łożyska albo klocki |
bez obrazy ale czy łożysko albo klocki mogą się zapiec ??
łożysko zużyć ...
a zapieka się najczęściej szpilka w zacisku i chodzi tylko na pozostałych - chodzi pół zacisku (wtedy z reguły jest ściąganie przy mocnym hamowaniu bo różnica sił często przekracza 40%) |
|
|
|
 |
|