Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?
Autor Wiadomość
dvl 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: kraków
Wysłany: 08-12-2008, 21:37   [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?

Witam.
Ostatnio jest cos duzo o wałku balansowym. Widze ze odpowiada za dosc duzo rzeczy. W zwiazku z tym mam pytanko.. Ostatnio jak jechalem nagle w silniku cos zaczelo brzeczec..brzeczalo tak 2 dni po czym na postoju gdy zamierzałem namierzyc zrudło dzwięku coś grzmotneło w silniku i sie uspokoiło.. tylko ze na wolnych obrotach ok 1000 troche wkurzająco wszszytko drży.. słychać plastiki.. troche kierownica chodzi i zagłówki foteli . czy to moze być tego przyczyna? Za co tak naprawde odpowiada ten wałek ???
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-12-2008, 21:42   

Ściągnij szybko obudowy od rozrządu , i zerknij co się narobiło :wink: stawiam na ......
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 09-12-2008, 14:18   

Wałki balansowe, jak nazwa wskazuje, odpowiadają za równą pracę silnika, a właściwie, za to aby nie drgał on za mocno podczas paracy na wolnych obrotach (jedni zwą to też kulturą parcy) Zwróć uwagę jak np. w niemieckich albo francuskich autach starszej konstrukcji (jak np. gal E3..) silniki chodzą na wolnych obrotach, to czuć to na budzie, mitsubishi starało się to wyeliminować stosując właśnie tzw. "balanse" przez co czasem musze patrzeć na obrotomierz żeby upewnić się czy silnik pracuje ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 18:25   Re: [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?

dvl napisał/a:
Witam.
... nagle w silniku cos zaczelo brzeczec..brzeczalo tak 2 dni po czym na postoju gdy zamierzałem namierzyc zrudło dzwięku coś grzmotneło w silniku i sie uspokoiło.. tylko ze na wolnych obrotach ok 1000 troche wkurzająco wszszytko drży..
Za co tak naprawde odpowiada ten wałek ???


Brzęczenie było głośne czy ciche? Gdy w moim silniku wyleciała panewka od wałka balansowego napędzanego pompą oleju to głośno brzęczało. Dźwięk jakby obijającej się blachy, albo jakby coś się obijało o blachę. Panewka to blaszany pierścień i gdy wypadnie z gniazda to kręci się na wałku balansowym i obija o blok silnika. Sam wałek bez panewki kręci się po większym promieniu, jest przekrzywiony i wyrabia się jego drugie łożysko czyli pompa oleju.
Jeśli później walnęło i jest cisza to możliwe że ta panewka już się zupełnie rozleciała i zerwało ją z wałka. Ja swoim silnikiem dojechałem tylko 2km do domu i wyłączyłem, a mimo to miałem już wybite gniazdo tej panewki i uszkodzony czop wałka balansowego. Jeśli ty jeździsz dwa dni to możesz mieć pompę oleju do wyrzucenia, kto wie w jakim stanie masz panewki. Opiłki z panewki krążą teraz z olejem, a ciśnienie oleju ucieka przez wałek balansowy. Obym sie mylił.
 
 
dvl 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: kraków
Wysłany: 10-12-2008, 18:29   

Oj kolego chyba sie nie mylisz... znajduje coraz wieksze kałuze oleju pod silnikiem... a jezdze tak juz... miesiąc... :( pozatym na wolnych czasem zapala mi sie lampka od oleju a stan jest non-stop.....niedobrze
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 18:43   

Trzeba zdjąć miskę olejową i wszystko będzie widać.
 
 
dvl 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: kraków
Wysłany: 11-12-2008, 18:31   

zna ktos moze dobrego mechanika w krakowie? co sie orientuje w temacie? bo moich dotychczasowych to najchętniej wysłalbym do przedszkola.....
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 12-12-2008, 21:01   

dvl,

wejdz na regionalne małopolski, tam jest namiar na klubowego mechanika , polecam sam korzystałem
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 01-03-2009, 16:15   

W moim Miśku (89r silnik 4g63 2,0)również trzęsie na wolnych obrotach.Mam w związku z tym pytanie - czy w tych silnikach też są wałki balansowe,gdzie one są i jak się do nich dostać aby sprawdzić ich stan?
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.