[e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada? |
Autor |
Wiadomość |
dvl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:37 [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?
|
|
|
Witam.
Ostatnio jest cos duzo o wałku balansowym. Widze ze odpowiada za dosc duzo rzeczy. W zwiazku z tym mam pytanko.. Ostatnio jak jechalem nagle w silniku cos zaczelo brzeczec..brzeczalo tak 2 dni po czym na postoju gdy zamierzałem namierzyc zrudło dzwięku coś grzmotneło w silniku i sie uspokoiło.. tylko ze na wolnych obrotach ok 1000 troche wkurzająco wszszytko drży.. słychać plastiki.. troche kierownica chodzi i zagłówki foteli . czy to moze być tego przyczyna? Za co tak naprawde odpowiada ten wałek ??? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:42
|
|
|
Ściągnij szybko obudowy od rozrządu , i zerknij co się narobiło stawiam na ...... |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 09-12-2008, 14:18
|
|
|
Wałki balansowe, jak nazwa wskazuje, odpowiadają za równą pracę silnika, a właściwie, za to aby nie drgał on za mocno podczas paracy na wolnych obrotach (jedni zwą to też kulturą parcy) Zwróć uwagę jak np. w niemieckich albo francuskich autach starszej konstrukcji (jak np. gal E3..) silniki chodzą na wolnych obrotach, to czuć to na budzie, mitsubishi starało się to wyeliminować stosując właśnie tzw. "balanse" przez co czasem musze patrzeć na obrotomierz żeby upewnić się czy silnik pracuje |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:25 Re: [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?
|
|
|
dvl napisał/a: | Witam.
... nagle w silniku cos zaczelo brzeczec..brzeczalo tak 2 dni po czym na postoju gdy zamierzałem namierzyc zrudło dzwięku coś grzmotneło w silniku i sie uspokoiło.. tylko ze na wolnych obrotach ok 1000 troche wkurzająco wszszytko drży..
Za co tak naprawde odpowiada ten wałek ??? |
Brzęczenie było głośne czy ciche? Gdy w moim silniku wyleciała panewka od wałka balansowego napędzanego pompą oleju to głośno brzęczało. Dźwięk jakby obijającej się blachy, albo jakby coś się obijało o blachę. Panewka to blaszany pierścień i gdy wypadnie z gniazda to kręci się na wałku balansowym i obija o blok silnika. Sam wałek bez panewki kręci się po większym promieniu, jest przekrzywiony i wyrabia się jego drugie łożysko czyli pompa oleju.
Jeśli później walnęło i jest cisza to możliwe że ta panewka już się zupełnie rozleciała i zerwało ją z wałka. Ja swoim silnikiem dojechałem tylko 2km do domu i wyłączyłem, a mimo to miałem już wybite gniazdo tej panewki i uszkodzony czop wałka balansowego. Jeśli ty jeździsz dwa dni to możesz mieć pompę oleju do wyrzucenia, kto wie w jakim stanie masz panewki. Opiłki z panewki krążą teraz z olejem, a ciśnienie oleju ucieka przez wałek balansowy. Obym sie mylił. |
|
|
|
 |
dvl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: kraków
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:29
|
|
|
Oj kolego chyba sie nie mylisz... znajduje coraz wieksze kałuze oleju pod silnikiem... a jezdze tak juz... miesiąc... pozatym na wolnych czasem zapala mi sie lampka od oleju a stan jest non-stop.....niedobrze |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:43
|
|
|
Trzeba zdjąć miskę olejową i wszystko będzie widać. |
|
|
|
 |
dvl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11-12-2008, 18:31
|
|
|
zna ktos moze dobrego mechanika w krakowie? co sie orientuje w temacie? bo moich dotychczasowych to najchętniej wysłalbym do przedszkola..... |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2009, 16:15
|
|
|
W moim Miśku (89r silnik 4g63 2,0)również trzęsie na wolnych obrotach.Mam w związku z tym pytanie - czy w tych silnikach też są wałki balansowe,gdzie one są i jak się do nich dostać aby sprawdzić ich stan? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
|