Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] Tył z jednej strony "siedzi"
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-03-2009, 21:47   [CB4 1.6] Tył z jednej strony "siedzi"

Dzisiaj zauważyłem iż po stronie kierowcy tylne koło jest bardziej schowane w nadkolu niż z drugiej strony. Amortyzator pracuje super, tłumi od razu drgania (mam gazowe Koni), sprężyna nie ma widocznych pęknięć... Auto jest generalnie obniżone tylko nie wiem jakimi sprężynami. Co dziwniejsze po podniesieniu tego koła lewarkiem i opuszczeniu siada na normalnej wysokości, jak się naciśnie z tej strony nadwozie lub ruszy i przejedzie po dziurce to słychać i czuć, że lekko siada:/ Co to może być? Mam nadzieję iż nic poważnego, ale jak by co to na jakie koszty się nastawiać?:) Dzięki wszystkim specom za wszelkie rady:) Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-03-2009, 22:13   

Hmmm moga byc sprężyny... Z jednej strony bardziej zużyta... Moze byc autko krzywe.
Albo choc to mało prawdopodobne z jednej strony cieższe :wink: Napewno nie amorek bo to nie za to odpowiada...
Ile wynosi róznica pomiedzy oboma stronami???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-03-2009, 22:22   

nie mierzyłem (jutro to zrobię) ale na oko jakieś 1-2 cm. Krzywe? Raczej nie...bo tak jak pisałem po podniesieniu na lewarku opada na normalną wysokość dopiero później się "opuszcza":/
 
 
 
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 15-03-2009, 10:15   

Siemanko.. 100% wina sprezyny..
Albo tak jak pisza wyzej ze masz jedna zuzyta bardziej jak druga (u mnie tak bylo) albo ktos obnizal samochod po przez przyciecie sprezyn i ciachna jedna za duzo

Pozdrawiam
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-03-2009, 16:17   

A więc dzisiaj najprawdopodobniej znalazłem winowajcę oto on:

W sprężynie wygląda tak:


Gumy te są ostro zużyte z jednej strony wyżłobienia tak więc spadają ze sprężyny:) Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale czy można takie gumy kupić? Z naciągnięciem tego na sprężynę nie ma najmniejszych problemów-trzeba wsadzić w miejscu gdzie zwoje są rzadsze i wkręcać w górę. Jestem na 90 procent pewien, że to to bo w prawej sprężynie jest to nieco mniej zużyte, ale po podniesieniu obu kół i opuszczeniu samochód stoi równiutko i obie strony nieco wyżej niż zwykle. Po wjechaniu na dziury lewy tył się nieco bardziej opuszcza, ale prawy również to robi (w mniejszym stopniu). Tak więc chyba problem rozwiązany, pytanie teraz czy są to jakieś uniwersalne gumy czy też trzeba szukać do konkretnego modelu sprężyny/auta... Dzięki za sugestie:)
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 15-03-2009, 17:06   

hmmm ciekawe...u mnie takich gum nie ma wcale...i auto jest "równo" nad ziemią z przodu i z tyłu :roll: :?:
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-03-2009, 17:10   

Już znalazłem na allegro jest tego pełno:) cena od 3.5. Są to gumy usztywniające zawieszenie. Czyli niekonieczna sprawa i mogę to powyciągać:) tyle tylko że nie wiem czy wtedy auto nie będzie za nisko:/
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 15-03-2009, 17:50   

idas, powyciagaj i zobaczyc czy wtedy auto jest równo... Takie gumy podwyża Ci autko max o 1cm.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-03-2009, 17:59   

Właśnie powyciągałem gumy i... niestety auto jest niżej o 0.5cm z lewej strony. Albo faktycznie poprzednik obcinał sprężyny, albo dobierał jedną gdyż poprzednia pękła. W każdym razie jeździć się z tym da :D (w końcu jeździłem tak pół roku i dopiero teraz ojciec mi zwrócił uwagę, że tył z jednej strony jest nieco niżej:) - czasami niewiedza jest lepsza, teraz muszę zbierać na dwie sprężyny tylne coby równiuteńko siedział lancerek bo mnie takie detale denerwują:))
 
 
 
h4
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2009, 19:41   

idas, mam to samo
to na 100% nie są sprężyny. wiem bo je wymieniłem ale w innym celu (bo mi felgi 15 ocierały o nadkole) i nic to nie dało.
amortyzatory mam sprawność ponad 70%.
ogólnie robiłem zbieżność i geometrię i wszystko jest OK. auto nie ściąga więc nie wiem dlaczego tak jest. może to wina konstrukcji uchwytu amortyzatora który z jednej strony może łapać go wyżej.

te gumy też zapewne nie są przyczyną. właśnie je się zakłada jak są już słabe sprężyny aby utwardzić zawieszenie, ale gdybyś miał coś nie tak to te gumy już by były w strzępach. :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-03-2009, 20:40   

idas wklej fotkę całej sprężyny to postaram się Ci napisać czy masz nieseryjne sprężynki czy seryjne obcinane.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-03-2009, 22:54   

Hugo może być problem ponieważ wulkanizator tak mi dokręcił nakrętki kluczem pneumatycznym, że za cho... nie mogę ich odkręcić:/ a bez ściągnięcia koła sprężyny nie pokażę:/. Mam nadzieję iż nie chodziło Ci o wyciąganie sprężyny:) bo na takie hocki klocki to za słaby ze mnie majsterklepka:)
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 15-03-2009, 23:40   

idas napisał/a:
Hugo może być problem ponieważ wulkanizator tak mi dokręcił nakrętki kluczem pneumatycznym, że za cho... nie mogę ich odkręcić:/ a bez ściągnięcia koła sprężyny nie pokażę:/. Mam nadzieję iż nie chodziło Ci o wyciąganie sprężyny:) bo na takie hocki klocki to za słaby ze mnie majsterklepka:)

Jedz do niego niech teraz odkręca... Predzej czy pózniej bedziesz musiał odkręcić...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-03-2009, 17:13   

rosomak1983 napisał/a:
Jedz do niego niech teraz odkręca... Predzej czy pózniej bedziesz musiał odkręcić...
Właśnie. Co zrobisz jak złapiesz "panę" w środku lasu?
idas napisał/a:
Mam nadzieję iż nie chodziło Ci o wyciąganie sprężyny:)
Nie.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-03-2009, 18:19   

Hugo oto sprężyna od strony która niżej siedzi

Mam nadzieję, że uda Ci się coś wywnioskować.
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.