E16A Ciśnienie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-02-2009, 20:34 E16A Ciśnienie paliwa
|
|
|
Witam.
Czy może ktoś z Was wie jakie powinno byc ciśnienie paliwa w silniku G64B? Mam wrażenie, że moja pompa paliwa już przestaje podawać tyle ile trzeba. Tylko jest pytanie, ile powinna podawać?
Dzięki za odpowiedź. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:23
|
|
|
nie moge znaleźć do galanta ale w sapporo 4G64 wg danych regulacyjnych powinno mieć 3.2 bara |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2009, 14:37
|
|
|
ale wtrysk czy gaznik?
wtrysk to ok. 2.5-2.7 bara (3.2 bara jest pod odpieciu podcisnienia regulatora cisnienia paliwa) |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-02-2009, 17:27
|
|
|
Ew. zamiast mierzyć ciśnienie, można zdjąć wężyk odpływu paliwa z regulatora ciśnienia - pompa powinna dawać trochę większe ciśnienie, niż potrzebne, więc tym wężykiem powinien uciekać nadmiar paliwa. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-02-2009, 20:08
|
|
|
Oczywiście, że wtrysk. Dzięki za info, sprawdzę jakie jest i odpiszę. To, że nadmiar ucieka tym węzykiem to ja wiem.
Może ja napiszę jakie są objawy, otóż:
na wolnych obrotach jest oki, nawet jak się na postoju "przygazuje" tez jest oki, ale jak sie juz jedzie to jest lipa. Jadąc spokojnie jest dobrze ale chcą wyprzedzić czy pokonac jakis stromy podjazd to już jest gorzej, szarpie przerywa i nawet zgasł dwa razy. No więc wymieniłem filtr paliwa, nic się nie polepszyło. Filtr powietrza jest ok, iskra jest ok, przepustnica czysta, obroty ustawione, więc stawiam na pompe, ewentualnie regulator, no ale najpierw sprawdzę ciśnienie na listwie. Sprawdzałem, wszystkie wężyki drożne i podłączone, wszystkie wtyczki są na swoich miejscach, styki na wtryskiwaczach poprawiłem, żadnych przedmuchów czy też fałszywego powietrza nie ma. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-02-2009, 20:33
|
|
|
Spójrz, jaki fajny temat znalazłem: klik
Tutaj też na postoju auto wkręcało się na obroty, a podczas jazdy lipa... |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2009, 21:13
|
|
|
Przypomniałem sobie, że mam manuala do miśka. Znalazłem tam dział jak sprawdzić ciśnienie paliwa. Piszą tam, że ciśnienie powinno wynosić 38,4psi. Więc dzisiaj z rana zrobiłem taki jakby trójnik, wkręciłem manometr i... kicha. Ciśnienie z podpiętym regulatorem wynosi 26psi a po odpięciu regulatora wzrasta do 39psi. Zrobiłem wszystko tak jak tam pisali i z tego wychodzi, że mam regulator ciśnienie do wymiany |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2009, 21:34
|
|
|
wychodzi, ze wszystko masz ok - 26 psi, to chyba 2.6 bara i 260 kPa - czyli miesci sie dokladnie w zakresie (250-270 kPa) podawanym przez manual |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2009, 21:59
|
|
|
26psi = 1,79bara = 179kPa
39psi = 2.68bara = 268kPa
Pominąłem zaokrąglenia. Więc jeśli normą jest 250-270kPa, to moja pompa właśnie tyle wytwarza ale już regulator wcześniej puszcza. 1,79bara wystarcza na jazdę do 2500rpm i nic poza tym. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2009, 09:04
|
|
|
250-270 kPa z podlaczony wezykiem podcisnienia
340 kPa z odlaczaonym
(odlaczonym od kolektora ssacego) |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:54
|
|
|
No więc czas na odświeżenie tematu.
Otóż kupiłem drugi regulator ciśnienia, bo było kiepsko. Założyłem nowy, sprawdziłem ciśnienie, było większe. Już nie pamiętam dokładnie jakie. Jazda próbna też wypadła lepiej, ale jednak dalej coś było nie tak. Objawy występowały takie same tylko nie przy 3tys a przy 4tys rpm. No więc na weekend wracałem do domu, 74km jechałem 1godz. 40min. Samochód był trochę załadowany więc pomyślałem, że jak będę wracał bez obciążenia powinno byc lepiej. No i tu sie myliłem. Ta sama trasa i jechałem 2godz. 30min. Z każym kilometrem jest coraz gorzej. Silnik zgasł chyba 20razy, nawet maluch mnie wyprzedził
Czekam teraz na nową pompę paliwa, to juz chyba wszysko co mogę wymienic w układzie zasilania silnika, jeżeli to nie pomoże to wymiękam. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 10-03-2009, 15:21
|
|
|
filtr paliwa wymieniłeś??? to może być również przyczyną takiego zachowania... |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-03-2009, 15:39
|
|
|
Filtr to była pierwsza rzecz, którą wymieniłem. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 10-03-2009, 18:31
|
|
|
i teraz kolejne pytanie...
jak wymieniłeś filtr to była jakaś poprawa (nawet na kilka km)??? czy nic???
bo jak była to jest możliwość, że masz zbiornik do czyszczenia (wymiany)...
przychodzi mi jeszcze jedna myśl na chwile obecną... przewody i wszystkie łącza pompy... jak zaśniedziały to może też być powodem, że pompa pracuje ale nie tak jak należy...
nie wiem jak wygląda u Ciebie ale w moich galantach (obu) wyciągnięcie pompy ze zbiornika (chyba, że masz zewnętrzną ale wątpię) przysporzyło sporo problemu (korozja rurek, nakrętek) w 1 musiałem rozwiercać wszystkie śruby a w 2 skończyło się tyko na ukręconej rurce przy pompie... poskutkowało to tym, że potem dorabiałem króćce i wężyki żeby to poskładać i żeby to było szczelne...
nie chce być w tym przypadku czarnowidzem ale pewnie jak ruszysz pompę to skutki będą podobne jak u mnie
więc zanim zaczniesz ją wyciągać postaraj się sprawdzić inne elementy...
finalnie poskładać udało się to wszystko z tego co miałem pod ręką w garażu ale nerwów troszkę na to straciłem |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-03-2009, 18:53
|
|
|
No więc po wymianie filtra różnicy nie było. Zbiornik paliwa miałem wyjęty dokładnie rok temu, wymieniłem wszystkie przewody gumowe i uszczelki. Został dokładnie wyczyszczony w środku jak i na zewnątrz. Pompa i pływak były wyjęte, filtr przy pompie był czyściutki. Pomimo, że to jest pełnoletni samochód tankuje tylko paliwo dobrej jakości, przynajmniej tak mi się wydaje. Śruby przy pompie były wtedy odkręcone, więc teraz raczej nie powinno być problemu. Przewody metalowe mogę sprawdzić czy są drożne. Pompa jutro powinna być zobaczymy czy to rozwiąże problem.
[ Dodano: 16-03-2009, 22:01 ]
No i wkońcu pompa dotarła do mnie. Lepiej późno niż wcale. Pojechałem do kolegi na podnośnik i tak jak pisałem wcześniej, nie było problemów z odkręceniem śrub. Pompa jest identyczna, wszystko pasuje, nowy filtr przy pompie był w komplecie z pompą. Wszystko poskładałem i zrobiłem jazdę próbną. No i nareszcie misiek jechał jak należy. Żadnych problemów z osiągnięciem wyższych obrotów, dobrze reaguje na 'gaz'. Działa jak działał kiedyś . I w ten sposób mam wszystko z układu zailania paliwa nowe, koszt 330zł, jakbym od razu wymienił pompe to zaoszczędził bym 100zł, ale nie żałuję. Jestem pewny, że na długi czas wystarczy. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
|