Prosiłbym o opinie fachowców... |
Autor |
Wiadomość |
marcinx85
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:35 Prosiłbym o opinie fachowców...
|
|
|
Witam mam taki problem z moim autkiem gdyz na wolnych obrotach faluja obroty,jak wysprzegle to spadaja i zaraz wzrastaja...rowniez zauwazylem ze delikatnie nieraz szarpie przy stałej predkosci...Czy to wina zabrudzonej przepustnicy?Oddaje teraz do mechanika na wymiane rozrzadu i niewiem co mam mu powiedziec zeby to czyscił czy nie...i jeszcze to EGR lepiej odetkac jesli byłoby zatkane?Z gory dzieki za podpowiedzi... |
_________________ MARCINX85 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:43
|
|
|
Jeśli był zatkany to lepiej odetkać. Czyszczenie przepustnicy też nikomu nie zaszkodziło a może akurat tobie pomoże. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:45
|
|
|
Szarpanie przy stałej prędkości to prawdopodobnie przechodzenie w tryb ECO, a za falujące obroty odpowiada najczęściej brudna przepustnica. |
|
|
|
 |
marcinx85
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:46
|
|
|
No dokladnie bo takto autko sie wkreca na obroty bez problemow kopa ma chyba jak powinno...A spalanie poki co mi srednie na tym komputerku wychodzi 9,2L/100km |
_________________ MARCINX85 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2009, 20:54
|
|
|
Przy czyszczeniu przepustnicy zajmij się też silniczkiem krokowym. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 19-01-2009, 06:29
|
|
|
normalne mi się wydaje spalanie jak na miasto a obroty nawet jak masz klinicznie czysta przepustnice będą czasami podskakiwać taki urok tego silnika, odpowiedzialny za to jest układ elektroniczny, który podbija czasami obroty żeby alternator "wkręcić" |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 06-03-2009, 23:17
|
|
|
Przymierzam się do wyczyszczenia przepustnicy i przeczytałem wiele postów dotyczących tego tematu. Wszystko rozumiem, jednak nie daje mi spokoju temat zaworu EGR - zatkać czy nie. Pojawiły się sprzeczne opinie userów i każda poparta jakąś tam teoretyczną lub praktyczną wiedzą, fachowców i pseudofachowców W końcu znalazłem coś co może zainteresować kilka osób walczących z tym tematem. Ameryki nie odkryłem ale może komuś się przyda:
http://mitsubishifan.webpark.pl/ podstronka o EGR
Co prawda nie chodzi tam o silnik GDI - jednak zasada działania taka sama, a jak dla mnie prościej i zwięźlej nie da się tego opisać. |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 07-03-2009, 14:09
|
|
|
emfranc napisał/a: | Przymierzam się do wyczyszczenia przepustnicy i przeczytałem wiele postów dotyczących tego tematu. Wszystko rozumiem, jednak nie daje mi spokoju temat zaworu EGR - zatkać czy nie. Pojawiły się sprzeczne opinie userów i każda poparta jakąś tam teoretyczną lub praktyczną wiedzą, fachowców i pseudofachowców W końcu znalazłem coś co może zainteresować kilka osób walczących z tym tematem. Ameryki nie odkryłem ale może komuś się przyda:
http://mitsubishifan.webpark.pl/ podstronka o EGR
Co prawda nie chodzi tam o silnik GDI - jednak zasada działania taka sama, a jak dla mnie prościej i zwięźlej nie da się tego opisać. |
Dla mnie temat jest króki - nie mam zamiaru poprawiać fabryki bo nie takie mózgi nad tym siedziały jak ktokolwiek z forum czy poza. |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 07-03-2009, 18:43
|
|
|
Cytat: | Dla mnie temat jest króki - nie mam zamiaru poprawiać fabryki bo nie takie mózgi nad tym siedziały jak ktokolwiek z forum czy poza. |
Mózgi z fabryki mają za zadanie wymóżdżyć kompromis pomiędzy osiągami a spełnianiem różnorakich rygorystycznych norm, dlatego czasem warto co nieco po nich poprawić |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 07-03-2009, 20:25
|
|
|
Rosjanie na swoim forum użytkowników Carismy radzą jednoznacznie: ZAŚLEPIĆ. Fajne forum, bywają ciekawe kwiatki, np. pyta się ktoś jak wyłączyć "grzechotkę" z hamulców, bo on przez nią nie mógł zatrzymać się na lodzie, pomogło dopiero zaciągnięcie hamulca ręcznego. O ABS nigdy nie słyszał. Dobre, Krasnoarmiejec AD1944, czy jak?. Może kiedyś, przy okazji jakiejś dłubaniny, zaślepię EGR na próbę i zrobię analizę spalin - na razie mój wewnętrzny leń nie pozwala mi na to.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
|