Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosiłbym o opinie fachowców...
Autor Wiadomość
marcinx85 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Pabianice
  Wysłany: 18-01-2009, 19:35   Prosiłbym o opinie fachowców...

Witam mam taki problem z moim autkiem gdyz na wolnych obrotach faluja obroty,jak wysprzegle to spadaja i zaraz wzrastaja...rowniez zauwazylem ze delikatnie nieraz szarpie przy stałej predkosci...Czy to wina zabrudzonej przepustnicy?Oddaje teraz do mechanika na wymiane rozrzadu i niewiem co mam mu powiedziec zeby to czyscił czy nie...i jeszcze to EGR lepiej odetkac jesli byłoby zatkane?Z gory dzieki za podpowiedzi...
_________________
MARCINX85
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-01-2009, 19:43   

Jeśli był zatkany to lepiej odetkać. Czyszczenie przepustnicy też nikomu nie zaszkodziło a może akurat tobie pomoże.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-01-2009, 19:45   

Szarpanie przy stałej prędkości to prawdopodobnie przechodzenie w tryb ECO, a za falujące obroty odpowiada najczęściej brudna przepustnica.
 
 
marcinx85 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Pabianice
Wysłany: 18-01-2009, 19:46   

No dokladnie bo takto autko sie wkreca na obroty bez problemow kopa ma chyba jak powinno...A spalanie poki co mi srednie na tym komputerku wychodzi 9,2L/100km
_________________
MARCINX85
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2009, 20:54   

Przy czyszczeniu przepustnicy zajmij się też silniczkiem krokowym.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 19-01-2009, 06:29   

normalne mi się wydaje spalanie jak na miasto a obroty nawet jak masz klinicznie czysta przepustnice będą czasami podskakiwać taki urok tego silnika, odpowiedzialny za to jest układ elektroniczny, który podbija czasami obroty żeby alternator "wkręcić"
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 06-03-2009, 23:17   

Przymierzam się do wyczyszczenia przepustnicy i przeczytałem wiele postów dotyczących tego tematu. Wszystko rozumiem, jednak nie daje mi spokoju temat zaworu EGR - zatkać czy nie. Pojawiły się sprzeczne opinie userów i każda poparta jakąś tam teoretyczną lub praktyczną wiedzą, fachowców i pseudofachowców :mrgreen: W końcu znalazłem coś co może zainteresować kilka osób walczących z tym tematem. Ameryki nie odkryłem ale może komuś się przyda:
http://mitsubishifan.webpark.pl/ podstronka o EGR
Co prawda nie chodzi tam o silnik GDI - jednak zasada działania taka sama, a jak dla mnie prościej i zwięźlej nie da się tego opisać.
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-03-2009, 14:09   

emfranc napisał/a:
Przymierzam się do wyczyszczenia przepustnicy i przeczytałem wiele postów dotyczących tego tematu. Wszystko rozumiem, jednak nie daje mi spokoju temat zaworu EGR - zatkać czy nie. Pojawiły się sprzeczne opinie userów i każda poparta jakąś tam teoretyczną lub praktyczną wiedzą, fachowców i pseudofachowców :mrgreen: W końcu znalazłem coś co może zainteresować kilka osób walczących z tym tematem. Ameryki nie odkryłem ale może komuś się przyda:
http://mitsubishifan.webpark.pl/ podstronka o EGR
Co prawda nie chodzi tam o silnik GDI - jednak zasada działania taka sama, a jak dla mnie prościej i zwięźlej nie da się tego opisać.

Dla mnie temat jest króki - nie mam zamiaru poprawiać fabryki bo nie takie mózgi nad tym siedziały jak ktokolwiek z forum czy poza.
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 07-03-2009, 18:43   

Cytat:
Dla mnie temat jest króki - nie mam zamiaru poprawiać fabryki bo nie takie mózgi nad tym siedziały jak ktokolwiek z forum czy poza.

Mózgi z fabryki mają za zadanie wymóżdżyć kompromis pomiędzy osiągami a spełnianiem różnorakich rygorystycznych norm, dlatego czasem warto co nieco po nich poprawić
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 07-03-2009, 20:25   

Rosjanie na swoim forum użytkowników Carismy radzą jednoznacznie: ZAŚLEPIĆ. Fajne forum, bywają ciekawe kwiatki, np. pyta się ktoś jak wyłączyć "grzechotkę" z hamulców, bo on przez nią nie mógł zatrzymać się na lodzie, pomogło dopiero zaciągnięcie hamulca ręcznego. O ABS nigdy nie słyszał. Dobre, Krasnoarmiejec AD1944, czy jak?. Może kiedyś, przy okazji jakiejś dłubaniny, zaślepię EGR na próbę i zrobię analizę spalin - na razie mój wewnętrzny leń nie pozwala mi na to.

Pozdrawiam, XL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.