Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie spalanie
Autor Wiadomość
adik1286 
Mitsumaniak
:)


Auto: Mondeo 1,6 16V 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-04-2009, 02:57   Wysokie spalanie

Witam
Mam bardzo duży problem z moim miśkiem!
Od jakiegoś czasu mój misiek strasznie dużo pali
Napiszę od samego początku jak to było to może ułatwi Wam to dojście do tego co to jest!
A więc najpierw na samym początku sprawdziłem czy to sonda padła i wykazało mi że to może być wina sondy!
Pojechałem do mechanika!Zamówiliśmy nową sondę za 170 zł (jakiej firmy nie pamiętam)
ale na 100% pasującą do mojego auta.
No i teraz zaczyna się jazda
Sama wymiana przeszła bez żadnych problemów
Po wszystkim komp zresetowany auto odpaliłem i przez minute było ok a potem nagle zgasł!
Przy odpalaniu dławił się a na desce nie paliła mi się kontrolka od pompy paliwa!
Jak się okazało na kablu od sondy zetknęły się dwa kable(przepaliła się osłonka zabezpieczająca)
przez co poszło zwarcie i wywaliło mi bezpiecznik od pompy paliwa(stąd brak kontrolki)
Zabezpieczyliśmy kable wymieniliśmy bezpiecznik i auto odpala bez problemu
ale problem tkwi w spalaniu:(
Dalej pojechałem na regulację zaworów potem wymieniłem dziurawy tłumik
który też w minimalnym stopniu przyczyniał się do większego spalania
Po tym wszystkim znów zresetowałem kompa i nic!
Jak było tak jest a nawet gorzej
Na 1/4 baku przejechałem 30km:(

Co to może być??
Co mam zrobić??
Podłączyć się pod kompa??
To mi pomoże wykryć co jest nie tak??
Pomóżcie proszę
_________________
BYŁ: Colt CJO 1.3 12V AUTOMAT
JEST: MONDEO MK2 1,6 16V 90KM
BĘDZIE: na pewno MITSU
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 23-04-2009, 07:35   

Jakie jest rzeczywiste spalanie - nie na wskazanie licznika :?: w jakich warunkach :?:
Cytat:
A więc najpierw na samym początku sprawdziłem czy to sonda padła i wykazało mi że to może być wina sondy!

jak to było sprawdzone :?:
Cytat:
a na desce nie paliła mi się kontrolka od pompy paliwa!

w CJO jest kontrola pompy paliwa :?:

Jak rzeczywiscie pali ci 20litrow na 30 km - to na 90% masz gdzies wyciek...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-04-2009, 09:09   

Przy takim spalaniu na pewno musi być wyciek - samochód nie dałby rady spalić takich ilości - śmierdziałoby wszędzie paliwem. A w środku nie ma zapachu paliwa??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
adik1286 
Mitsumaniak
:)


Auto: Mondeo 1,6 16V 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-04-2009, 10:28   

Spalanie rzeczywiste jakie jest dokładnie nie wiem.
Sonda była sprawdzana woltomierzem według sposobu wyczytanego z forum
A co do kontrolki to fachowo nazywa się ona
"Lampka ostrzegawcza kontroli silnika"
Ta właśnie się nie paliła
A co do wycieków to nie sądzę bo sprawdzałem kilka razy i pod autem sucho

EDIT:
Benzyną również nie śmierdzi
_________________
BYŁ: Colt CJO 1.3 12V AUTOMAT
JEST: MONDEO MK2 1,6 16V 90KM
BĘDZIE: na pewno MITSU
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-04-2009, 10:54   

Nie wiem jaki ma związek pompa paliwa z kablem od sondy. Chyba od czegoś innego przepalił Ci się bezpiecznik. Może raczej od komputera?
Rozumiem, ze ta kontrolka Ci się już nie świeci? Zastanawiam się czy jak się zwarły te kable to czy ECU nie zostało uszkodzone i nie czyta z sondy teraz.
Napisz w jaki sposób sprawdzałeś sondę, co mierzyłeś itd.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 23-04-2009, 10:58   

No i zmierz prawidłowo zużycie paliwa - bo może masz wszystko ok a szukasz dziury... :)
Ostatnio w Oplu wujka też zaczął wskaźnik wariować. I zależy od humoru opada lub się podnosi.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2009, 11:03   

KaWu napisał/a:
No i zmierz prawidłowo zużycie paliwa - bo może masz wszystko ok a szukasz dziury... :)


Dokładnie Adik :)
Zalej full zbiornik (do drugiego odbicia), zzeruj dzienny licznik km i w drogę. Pojeździj sobie. Po czym zalej znowu do drugiego odbicia. ilość litrów jaka weszła do zbiornika x 100 i podziel to na ilość przejechanych kilometrów z licznika dziennego. Będziesz miał bardzo przybliżony wynik spalania na setkę :)
_________________
7,60/100
 
 
 
adik1286 
Mitsumaniak
:)


Auto: Mondeo 1,6 16V 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2009, 02:56   

Tak więc zalałem do pełna przejechałem 100 km i znów zalałem do pełna
no i wynik nie jest super zadowalający bo wyszło 10,6 litra :(
I co z tym fantem zrobić??
_________________
BYŁ: Colt CJO 1.3 12V AUTOMAT
JEST: MONDEO MK2 1,6 16V 90KM
BĘDZIE: na pewno MITSU
 
 
 
andi18 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1.8 4G93+LPG 96'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 85
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-05-2009, 10:10   

I w trasie i w mieście tyle zjada? Rozumiem. że sondę wykluczamy już, to może być zgaduj zgadula:) Może zacznij od podstawowych rzeczy. czy w żadnym kole nie ma oporów, czy filtry czyste, czy szybko łapie temperaturę (może termostat nie daje rady i ssanie cały czas działa)?
 
 
 
adik1286 
Mitsumaniak
:)


Auto: Mondeo 1,6 16V 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2009, 10:57   

termostat ok nagrzewa się w ok 5 minut
filtry czyste bo nowe niedawno zmieniane
a test był pół na mieście a pół na trasie
więc gdyby to było samo miasto to pewnie byłoby z 12 litrów
_________________
BYŁ: Colt CJO 1.3 12V AUTOMAT
JEST: MONDEO MK2 1,6 16V 90KM
BĘDZIE: na pewno MITSU
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2009, 12:09   

Poczytaj sobie o problemach Rafała z wysoki spalaniem i jak się z nim uporał - powodzenia :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29594
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.