Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Siłowniki tylnej klapy
Autor Wiadomość
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 19-06-2012, 16:23   [II 2.0 DID] Siłowniki tylnej klapy

Witam
czy ktoś z was tak ma że podczas upałów tylna klapę ciężko zamknąć
lub jak przez dłuzszy czas klapa jest otwarta
trzeba na dwa razy ja zamukać za pierwszym razem sie nie domknie trzymając za uchwyt do zamykania
chyba ze chyci sie za krawedz klapy i pierdol... z całej siły
ale ręka pozostaje brudna jak mamy samochód niezbyt czysty
_________________

 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 19-06-2012, 19:52   

Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury i w zimie medium jest rzadsze (klapa będa lecieć) a w lecie odwrotnie - gęstnieje. W miare upływu czasu równiez nastepuje proces starzenia medium i w zimie szczególnie sie to odczuwa (wtedy klape trzeba przytrzymywać glową :biggrin: ).
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-06-2012, 21:59   

:shock:
1plubas napisał/a:
Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury i w zimie medium jest rzadsze (klapa będa lecieć) a w lecie odwrotnie - gęstnieje.
:shock: oleje to akurat odwrotnie się zachowują - jak zimno gęstnieją. A innego medium w siłownikach hydraulicznych nie ma, co innego u wróżek :wink: U mnie zimą jest nieco trudniej domykać, ale zasadniczo nie ma różnicy. fufaj3, spróbuj odłączyć jeden albo nawet dwa siłowniki - może coś zawiasy Ci blokuje?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 20-06-2012, 20:39   

rezon napisał/a:
:shock:
1plubas napisał/a:
Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury i w zimie medium jest rzadsze (klapa będa lecieć) a w lecie odwrotnie - gęstnieje.
:shock: oleje to akurat odwrotnie się zachowują - jak zimno gęstnieją. A innego medium w siłownikach hydraulicznych nie ma, co innego u wróżek :wink: U mnie zimą jest nieco trudniej domykać, ale zasadniczo nie ma różnicy. fufaj3, spróbuj odłączyć jeden albo nawet dwa siłowniki - może coś zawiasy Ci blokuje?


Tak do końca nie wiesz co stanowi medium -jakie sa parametry fizykochemiczne. To co napisałem powyżej nie wynika z moich przemysleń :biggrin: ale z praktyki ponieważ miałem to tez w innym Mitsu. Tu moze jest inaczej :rolleyes:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-06-2012, 06:34   

1plubas, pomyśl zanim coś napiszesz. Znasz olej, który gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury? Nie wiem jaki olej jest zalany w siłownikach, ale coś tam z hydrauliką siłową jednak miałem do czynienia i problemami związanymi ze zmianami temperatury.
1plubas napisał/a:
To co napisałem powyżej nie wynika z moich przemysleń ale z praktyki ponieważ miałem to tez w innym Mitsu.
:roll: Potwierdź jeszcze, że zdiagnozowano w innym Mitsu wpływ wzrostu temperatury na gęstnienie oleju lub innego "medium" w hydraulicznych siłownikach. Znasz może taką ciecz stosowaną w hydraulice siłowej?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-06-2012, 09:47   

Ja też nie słyszałem o olejach gęstniejących ze wzrostem temperatury ale za to słyszałem na fizyce że każde ciało stałe czy ciecz pod wpływem wzrostu zwiększa swoją objętość i tu może jest problem.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 21-06-2012, 10:08   

W Grandisie też jak są upały to ciężko klapa się zamyka, ale to raczej wynika z rozszerzalności cieplnej ciał stałych.
Jeżeli w siłowniku jest gumka jako uszczelniacz to rozgrzanie gumki sprawia że jest bardzo miękka co powoduje lepsze przyleganie to tulejki i większe tarcie, a w zimie guma twardnieje i lepiej się ślizga.
Co wy na to?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-06-2012, 11:20   

patrycjuszek napisał/a:
Jeżeli w siłowniku jest gumka jako uszczelniacz to rozgrzanie gumki sprawia że jest bardzo miękka co powoduje lepsze przyleganie to tulejki i większe tarcie, a w zimie guma twardnieje i lepiej się ślizga.
Co wy na to?
I tu prawdopodobnie jest przyczyna, ale przez internet trudno sprawdzić. Dlatego proponowałem wyżej odpięcie amortyzatorów, aby najpierw wykluczyć problemy z zawiasami. Niestety nie ma możliwości naprawy amortyzatorów - pozostaje wymiana.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 21-06-2012, 18:56   

rezon napisał/a:
1plubas, pomyśl zanim coś napiszesz. Znasz olej, który gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury? Nie wiem jaki olej jest zalany w siłownikach, ale coś tam z hydrauliką siłową jednak miałem do czynienia i problemami związanymi ze zmianami temperatury.
:roll: Potwierdź jeszcze, że zdiagnozowano w innym Mitsu wpływ wzrostu temperatury na gęstnienie oleju lub innego "medium" w hydraulicznych siłownikach. Znasz może taką ciecz stosowaną w hydraulice siłowej?

Wyluzuj :p to nie to forum, zeby tak pisać. No ale jeszcze napiszę a mianowicie w internecie temat jest znany i wystepuje powszechnie tak jak napisałem równiez w innych markach. Siłowniki sa z innym "medium" - gazowe - tak jak przypuszczałem i co napisałem w żartobliwej formie.
Zacytuję wyjaśnienie "To normalne zjawisko, że już nieco zużyte "siłowniki" od klapy bagażnika na mrozie nie dają sobie rady. To są sprężyny gazowe i po prostu gaz w nich zawarty pod wpływem niskiej temperatury zmniejsza swoją objętość co skutkuje zmniejszeniem siły działającej na tłok.
W większości przypadków gdy tylko zrobi się cieplej takie siłowniki dają radę utrzymać klapę" Mysle ze juz verstehen. Tak wieć trzeba siłowniczki wymienić i tyle w temacie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-06-2012, 21:58   

1plubas napisał/a:
Wyluzuj to nie to forum, zeby tak pisać.
to nie pisz bzdur i nie rób ludziom wody z mózgu.
1plubas napisał/a:
Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury
1plubas napisał/a:
To są sprężyny gazowe
czyli są hydrauliczne czy pneumatyczne? Nie ważne zresztą jakie, nie tłumaczy to w żaden sposób zwiększającego się oporu w czasie upałów, skoro tego zjawiska wcześniej nie było. Gazu, ani oleju nie przybyło.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-06-2012, 23:29   

fufaj3, Spróbuj normalnie podregulować to stalowe ucho na którym zamyka się mechanizm zamka, albo odwrotnie sam zamek. W niektórych Lancerach z początku produkcji były problemy z domykaniem klapy, regulacja pomagała.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 22-06-2012, 11:07   

rezon napisał/a:
nie tłumaczy to w żaden sposób zwiększającego się oporu w czasie upałów, skoro tego zjawiska wcześniej nie było. Gazu, ani oleju nie przybyło.


Nie pajacuj rezon nie pajacuj zanim kogoś operdzielisz popatrz jakie ty bzdury wypisujesz masz napisane wyraźnie że GAZ i CIECZ pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swoją objętość to wyobraź sobie że może to spowodować wzros oporów podczas pracy takiego siłowniczka.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 22-06-2012, 13:28   

Witam
odczepiłem jeden siłownik klapa chodziła dużo lżej
ale jeden siłownik to za mała - opada
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-06-2012, 00:24   

To znaczy, że niestety problem jest w siłownikach
borsak1 napisał/a:
Nie pajacuj rezon nie pajacuj zanim kogoś operdzielisz popatrz jakie ty bzdury wypisujesz masz napisane wyraźnie że GAZ i CIECZ pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swoją objętość to wyobraź sobie że może to spowodować wzros oporów podczas pracy takiego siłowniczka.
Jeżeli nie było takiego problemu w ub. roku to nie jest to problem ilości cieczy/gazu. Gdyby tak było, to problem pojawiałby się za każdym razem przy upałach i znikał. Wiadomo przecież, że zwiększają swoją objętość, ale nie aż tak, aby nie dało się zamykać klapy. Jakoś u mnie nie ma z tym problemów, to co u mnie nie zwiększa objętości?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 25-06-2012, 11:46   

To jeśli to nie ma wpływu twoim zdaniem po co te dywagacje zmień siłowniki problem zniknie.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.