[II 2.0 DID] Siłowniki tylnej klapy |
Autor |
Wiadomość |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-06-2012, 16:23 [II 2.0 DID] Siłowniki tylnej klapy
|
|
|
Witam
czy ktoś z was tak ma że podczas upałów tylna klapę ciężko zamknąć
lub jak przez dłuzszy czas klapa jest otwarta
trzeba na dwa razy ja zamukać za pierwszym razem sie nie domknie trzymając za uchwyt do zamykania
chyba ze chyci sie za krawedz klapy i pierdol... z całej siły
ale ręka pozostaje brudna jak mamy samochód niezbyt czysty |
_________________
 |
|
|
|
 |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 19-06-2012, 19:52
|
|
|
Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury i w zimie medium jest rzadsze (klapa będa lecieć) a w lecie odwrotnie - gęstnieje. W miare upływu czasu równiez nastepuje proces starzenia medium i w zimie szczególnie sie to odczuwa (wtedy klape trzeba przytrzymywać glową ). |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-06-2012, 21:59
|
|
|
1plubas napisał/a: | Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury i w zimie medium jest rzadsze (klapa będa lecieć) a w lecie odwrotnie - gęstnieje. | oleje to akurat odwrotnie się zachowują - jak zimno gęstnieją. A innego medium w siłownikach hydraulicznych nie ma, co innego u wróżek U mnie zimą jest nieco trudniej domykać, ale zasadniczo nie ma różnicy. fufaj3, spróbuj odłączyć jeden albo nawet dwa siłowniki - może coś zawiasy Ci blokuje? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 20-06-2012, 20:39
|
|
|
rezon napisał/a: | :shock: 1plubas napisał/a: | Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury i w zimie medium jest rzadsze (klapa będa lecieć) a w lecie odwrotnie - gęstnieje. | oleje to akurat odwrotnie się zachowują - jak zimno gęstnieją. A innego medium w siłownikach hydraulicznych nie ma, co innego u wróżek U mnie zimą jest nieco trudniej domykać, ale zasadniczo nie ma różnicy. fufaj3, spróbuj odłączyć jeden albo nawet dwa siłowniki - może coś zawiasy Ci blokuje? |
Tak do końca nie wiesz co stanowi medium -jakie sa parametry fizykochemiczne. To co napisałem powyżej nie wynika z moich przemysleń ale z praktyki ponieważ miałem to tez w innym Mitsu. Tu moze jest inaczej |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-06-2012, 06:34
|
|
|
1plubas, pomyśl zanim coś napiszesz. Znasz olej, który gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury? Nie wiem jaki olej jest zalany w siłownikach, ale coś tam z hydrauliką siłową jednak miałem do czynienia i problemami związanymi ze zmianami temperatury.
1plubas napisał/a: | To co napisałem powyżej nie wynika z moich przemysleń ale z praktyki ponieważ miałem to tez w innym Mitsu. | Potwierdź jeszcze, że zdiagnozowano w innym Mitsu wpływ wzrostu temperatury na gęstnienie oleju lub innego "medium" w hydraulicznych siłownikach. Znasz może taką ciecz stosowaną w hydraulice siłowej? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 21-06-2012, 09:47
|
|
|
Ja też nie słyszałem o olejach gęstniejących ze wzrostem temperatury ale za to słyszałem na fizyce że każde ciało stałe czy ciecz pod wpływem wzrostu zwiększa swoją objętość i tu może jest problem. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 21-06-2012, 10:08
|
|
|
W Grandisie też jak są upały to ciężko klapa się zamyka, ale to raczej wynika z rozszerzalności cieplnej ciał stałych.
Jeżeli w siłowniku jest gumka jako uszczelniacz to rozgrzanie gumki sprawia że jest bardzo miękka co powoduje lepsze przyleganie to tulejki i większe tarcie, a w zimie guma twardnieje i lepiej się ślizga.
Co wy na to? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-06-2012, 11:20
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | Jeżeli w siłowniku jest gumka jako uszczelniacz to rozgrzanie gumki sprawia że jest bardzo miękka co powoduje lepsze przyleganie to tulejki i większe tarcie, a w zimie guma twardnieje i lepiej się ślizga.
Co wy na to? | I tu prawdopodobnie jest przyczyna, ale przez internet trudno sprawdzić. Dlatego proponowałem wyżej odpięcie amortyzatorów, aby najpierw wykluczyć problemy z zawiasami. Niestety nie ma możliwości naprawy amortyzatorów - pozostaje wymiana. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 21-06-2012, 18:56
|
|
|
rezon napisał/a: | 1plubas, pomyśl zanim coś napiszesz. Znasz olej, który gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury? Nie wiem jaki olej jest zalany w siłownikach, ale coś tam z hydrauliką siłową jednak miałem do czynienia i problemami związanymi ze zmianami temperatury.
Potwierdź jeszcze, że zdiagnozowano w innym Mitsu wpływ wzrostu temperatury na gęstnienie oleju lub innego "medium" w hydraulicznych siłownikach. Znasz może taką ciecz stosowaną w hydraulice siłowej? |
Wyluzuj to nie to forum, zeby tak pisać. No ale jeszcze napiszę a mianowicie w internecie temat jest znany i wystepuje powszechnie tak jak napisałem równiez w innych markach. Siłowniki sa z innym "medium" - gazowe - tak jak przypuszczałem i co napisałem w żartobliwej formie.
Zacytuję wyjaśnienie "To normalne zjawisko, że już nieco zużyte "siłowniki" od klapy bagażnika na mrozie nie dają sobie rady. To są sprężyny gazowe i po prostu gaz w nich zawarty pod wpływem niskiej temperatury zmniejsza swoją objętość co skutkuje zmniejszeniem siły działającej na tłok.
W większości przypadków gdy tylko zrobi się cieplej takie siłowniki dają radę utrzymać klapę" Mysle ze juz verstehen. Tak wieć trzeba siłowniczki wymienić i tyle w temacie. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-06-2012, 21:58
|
|
|
1plubas napisał/a: | Wyluzuj to nie to forum, zeby tak pisać. | to nie pisz bzdur i nie rób ludziom wody z mózgu. 1plubas napisał/a: | Po mojemu siłowniki hydruliczne klapy sa zbyt wrazliwe na zmiany temperatury |
1plubas napisał/a: | To są sprężyny gazowe | czyli są hydrauliczne czy pneumatyczne? Nie ważne zresztą jakie, nie tłumaczy to w żaden sposób zwiększającego się oporu w czasie upałów, skoro tego zjawiska wcześniej nie było. Gazu, ani oleju nie przybyło. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 21-06-2012, 23:29
|
|
|
fufaj3, Spróbuj normalnie podregulować to stalowe ucho na którym zamyka się mechanizm zamka, albo odwrotnie sam zamek. W niektórych Lancerach z początku produkcji były problemy z domykaniem klapy, regulacja pomagała. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 22-06-2012, 11:07
|
|
|
rezon napisał/a: | nie tłumaczy to w żaden sposób zwiększającego się oporu w czasie upałów, skoro tego zjawiska wcześniej nie było. Gazu, ani oleju nie przybyło. |
Nie pajacuj rezon nie pajacuj zanim kogoś operdzielisz popatrz jakie ty bzdury wypisujesz masz napisane wyraźnie że GAZ i CIECZ pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swoją objętość to wyobraź sobie że może to spowodować wzros oporów podczas pracy takiego siłowniczka. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 22-06-2012, 13:28
|
|
|
Witam
odczepiłem jeden siłownik klapa chodziła dużo lżej
ale jeden siłownik to za mała - opada |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-06-2012, 00:24
|
|
|
To znaczy, że niestety problem jest w siłownikach borsak1 napisał/a: | Nie pajacuj rezon nie pajacuj zanim kogoś operdzielisz popatrz jakie ty bzdury wypisujesz masz napisane wyraźnie że GAZ i CIECZ pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swoją objętość to wyobraź sobie że może to spowodować wzros oporów podczas pracy takiego siłowniczka. | Jeżeli nie było takiego problemu w ub. roku to nie jest to problem ilości cieczy/gazu. Gdyby tak było, to problem pojawiałby się za każdym razem przy upałach i znikał. Wiadomo przecież, że zwiększają swoją objętość, ale nie aż tak, aby nie dało się zamykać klapy. Jakoś u mnie nie ma z tym problemów, to co u mnie nie zwiększa objętości? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 25-06-2012, 11:46
|
|
|
To jeśli to nie ma wpływu twoim zdaniem po co te dywagacje zmień siłowniki problem zniknie. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
|