Twarde zawieszenie z nutką sportu - jakie? |
Autor |
Wiadomość |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 09-02-2009, 13:04 Twarde zawieszenie z nutką sportu - jakie?
|
|
|
Witam, wlasnie zawiozlem samochod do serwisu, beda wymieniac zawieszenie tyl, poszukuje amortyzatorow w okolicach ~300zl/szt. Moje priorytety to twardosc/wytrzymalosc, im twardszy tym lepszy:) zastanawiam sie na bilsteinem oraz kyb, tylko kompletnie nie wiem jakie modele wybrac. Moj galant to 98r sport'opcja 2.0l z gory dziekuje za pomoc! |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 09-02-2009, 13:17
|
|
|
czesc
ja miałem komplet zawieszenia amorki KONI;H&R twardo bylo twardo ale komfort jazdy na dobrej drodze - fantastyczny
ale żeby zmieścić sie w 300 chyba będzie ciężko |
_________________
 |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 09-02-2009, 14:18
|
|
|
Znalazlem cos takiego
http://www.44tuning.pl/vm...ource=nokaut.pl
oraz
http://www.44tuning.pl/za...ource=nokaut.pl
pytanie jakie beda roznice w praktyce? i ogolem nawet jesli nie koni, to mierzyć bardziej w gazowe czy olejowe? dlaczego?
nie ukrywam ze koni troszke droga sprawa, zwlaszcza ze samochod naprawiam poprzez ubezpieczyciela, moze sie ciepać:) moze jakies następne propozycje ? |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
Silver
Forumowicz Silver

Auto: Galant 2,5 V6 EA5W 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2009, 14:30
|
|
|
Bilstein B6 |
_________________ Silver
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 15:04
|
|
|
oby dwa to model 8040.
Kolega Pepi sprzedał Mi model 8041. Sprężynki h&r i .......jest twardo. Polecam.
Z tych linków co podałeś to ten 2 (niższy) to nie podejdą....są inne.
Dla poglądu zamieszczam zdjęcie zawiasów od PEPI-ego.
Tak powinny wyglądać. |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 09-02-2009, 15:41
|
|
|
czyli rozumiem ze ten 1szy bedzie ok? a jak moze to pracowac na moich obecnych sprezynach - bedzie twardziej niz dotychczas?
p.s. zobaczcie na to:
http://www.nokaut.pl/ofer...shi-galant.html
rozumiem ze to bilstein b6? jesli tak, moglbym przeznaczyc 100zl wiecej na ten model, a co Wy o nich sadzicie? |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 09-02-2009, 15:54
|
|
|
W ogłoszeniu jest kombi
Wiec wnioskuje ze masz kombika
Nie podejdą takie amorki pod te sprężyny co masz
Masz je za szerokie, musisz wymienić i sprężyny i amorki
Masz nivo one SA grubaśne i oryginalnie sprężyny do tych nivo tez SA szerokie inaczej by nie wlazły
Tak samo jak sprężyna zwykła nie wejdzie do nivo mino ze Amor w katalogu jest do galanta
Przechodziłem to już u siebie
Kup komplet będzie najlepiej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 15:58
|
|
|
beno729 napisał/a: | czyli rozumiem ze ten 1szy bedzie ok? |
Sądząc po roczniku podanym w opisie to tak. Pamiętaj jednak aby przed zakupem zmierzyć sobie średnicę uchwytu amorka na piaście. Wystaje tam taki bolec w który jest wkręcana śruba, która trzyma amortyzator tylko aby się nie zsunął z ww bolca.......zakręciłem troszkę. Ale chodzi mi o to na co nasuwasz amorek.
Nie mam pojęcia jak to nazwać......
Ten silent-block w amortyzatorze musi mieć otwór wewnętrzny dość duży.....
A do tego co napisał kolega PEPI dodam że sprężyny od nivo są słabsze.....tzn miększe. |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 09-02-2009, 15:59
|
|
|
ale sporo drozej...a budzet mam okrojony niestety.
Moja nieuwaga z tym linkiem, mam sedana, a czy roznica w cenie b6 kombi/sedan jest jakas istotna? rozumiem ze żaden amortyzator (koni, kyb, bilstein) nie podejdzie pod moja sprezyne? |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:00
|
|
|
nie nie podejdzie. TZN podejdzie tylko sachs.....czyli tenże NIVOmat.....ale on kosztuje 2000/szt......
moment....masz sedana.....nie doczytałem.....musiał byś znać jego średnicę.....ale wydaje mi się że powinien podejść. |
Ostatnio zmieniony przez Forest 09-02-2009, 16:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:01
|
|
|
W ogłoszeniu jest kombi
Wiec wnioskuje ze masz kombika
Nie podejdą takie amorki pod te sprężyny co masz
Masz je za szerokie, musisz wymienić i sprężyny i amorki
Masz nivo one SA grubaśne i oryginalnie sprężyny do tych nivo tez SA szerokie inaczej by nie wlazły
Tak samo jak sprężyna zwykła nie wejdzie do nivo mino ze Amor w katalogu jest do galanta
Przechodziłem to już u siebie
Kup komplet będzie najlepiej
Jeśli byś był zainteresowany to znam gościa który ma caly komplet RALLI ART.
Bralem od niego kilka części i zaglądałem w to zawieszenie mowił cos o 600zl za całość łącznie ze sprężynami |
_________________
 |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:08
|
|
|
ano, namieszalem troszke, mam sedana - jak tutaj wyglada sprawa? zadzwonie jutro na serwis i powiem coby srednice podali i bedziemy dzialac? |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:20
|
|
|
Ok. mieszacz
Wiec jeśli masz sedana to stare sprężyny podejdą do nowego amorka i w druga stronę na nowe sprężyny założysz stare amorki
Jeśli chcesz nisko i sportowo a nie masz kasy na komplet to ja bym kupił sprężyny obniżające do starych amorków
chyba ze masz je calkiem padniete to zostaje opcja pierwsza
|
_________________
 |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:23
|
|
|
amortyzatory sa do wymiany koniecznie pepi.
mam w granicach 700-750zl na same amortyzatory tył (kpl)
czyli mierzymy w: b4, b6, koni, kyb? |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
frykas
Forumowicz
Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: LBN
|
Wysłany: 11-03-2009, 16:58
|
|
|
podłączę sie do tematu żeby nie zaczynać nowego. Jestem właśnie po przymiarce w sedanie letnich felg 17 z opona 215/55r17 i sie okazało że tylne(przód jest idealnie) zawieszenie mam zbyt miekkie i do tego za nisko siedzi bo przy załadowanym samochodzie(+ ok120kg) opona ociera chyba o błotnik i mam takie pytanie, jak mogę podnieść o 2-3cm zawieszenie z tyłu bez wymiany sprężyn i amorków (może jakieś gumowe odbojniki??? bardzo rzadko woże coś na tylnym siedzeniu... a jeśli nie ma innych sposobów to jakie sprężyny najlepiej zamontować żeby było twardziej i na normalnym poziomie(amorki sprawdzane 2miesiace temu i miały 80%) Prooooszę o jakieś wskazówki bo gal wygląda na tych oponach wyjątkowo dobrze... |
|
|
|
 |
|