Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
check engine w Colcie 1,3 98r
Autor Wiadomość
soliter 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Legnica
Wysłany: 07-10-2010, 13:13   check engine w Colcie 1,3 98r

witam

jestem nowym użytkownikiem forum, tak więc jeśli popełniłem jakiś błąd proszę o wybaczenie :)
mam taki problem zapaliła mi się kontrolka check engine w Colcie 1,3 98r po wizycie w warsztacie zaoferowano mi termin najbliższy za tydzień, a znalazłem interfejs INTERFEJS ELM 327 v1.3a BLACK z wtyczką OBD-II czy on będzie pasował do mojego auta? oraz jakie oprogramowanie jest mi potrzebne, aby odczytać te błędów?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 07-10-2010, 13:22   

soliter, podjedź jutro na "strefę" o godz. 15ej a pokaże ci jak odczytać błędy u Ciebie bez w/w interfejsu.

PS. W/w interfejs nie będzie pracował u Ciebie - nie masz OBDII.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Starion 
Forumowicz
The smoking man :)


Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 202
Skąd: Derby (UK)
Wysłany: 08-10-2010, 12:42   

Moment, bo ja tak sobie zacząłem czytać o tym ELM-327 bo też tak powolutku szukam czegoś takiego i się zastanawiam dla czego miałby NIEdziałać z naszymi Coltami? Obsługuje OBD-II które nam zdaje się sprytne japońskie rączki zamontowały i współpracuje za standardem ISO9141-2 - czy to nie ten standard był używany w Mitsu od 1996 roku w tym w serii CJ/CK?

Zaglądnąłem u siebie do wtyczki pod kierownicą i ma 16PIN czyli jest taka:


Tak więc jest to OBD-II a rozpiska PINów w nim wygląda tak:

16 pin
1 Diagnosis control line - all serial communication with electronic equipment (grey red)
2 J1850 (+) line
3 Suspension - ECS control
4 Ground (black)
5 Chassis ground (black)
6 Transmission - ELC-4/5AT automatic transmission control (yellow blue)
7 ISO 9141 K-Line of engine control module (yellow)
8 ABS control module (yellow red)
9 ETACS control module (pulse signal only)
10 J1850(-) line
11 Air conditioner (full auto AC) control module (brown)
12 Airbag and other safety systems control module (yellow black)
13 ASC Cruise Control
14 Vehicle speed signal (yellow white)
15 ISO 9141 L-Line
16 +12V power (brown red)

Co już doskonale znamy z łączenia Pin1 (DIAG) i Pin4 (MASA) kabelkiem żeby zczytać błędy kontrolką Chceck Engine. Teoretycznie ELM-327 posiada PINy:

2 J1850 Bus+
4 CGND Chassis ground
6 CAN High J-2284
7 K-LINE (ISO 9141-2 and ISO/DIS 14230-4)
10 J1850 Bus-
14 CAN Low J-2284
15 ISO 9141-2 L-LINE (ISO 9141-2 and ISO/DIS 14230-4)
16 +12v Battery power

Dla czego więc nie da się go użyć do zdiagnozowania Colta CJ? Co prawda CAN (Pin6 i Pin14) jest w nowszych autach ale jeśli ISO9141(2) (Pin7 i Pin15) jest faktycznie między innymi w naszych Coltach to czy problem nie leży jedynie po stronie doboru softu który poradzi sobie na PC z odczytem tego co mu kabelek dostarczy?

Chyba że jestem w mega błędzie i gdzieś w moim myśleniu popełniłem fatalny błąd. Wtedy poprosiłbym o poprawienie mnie najlepiej metodą łopatologiczną - jak krowie na miedzy :)
_________________

 
 
 
soliter 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-10-2010, 08:24   

co oznacza błąd nr 14?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-10-2010, 09:20   

soliter, błąd położenia przepustnicy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 09-10-2010, 18:20   

Starion napisał/a:
czy problem nie leży jedynie po stronie doboru softu który poradzi sobie na PC z odczytem tego co mu kabelek dostarczy?

Starion jako ciekawostkę powiem ci, że mój znajomy mechanik (ten u którego wymieniałeś tłumiki) twierdził, że podłączał CJ pod komputer przez ELM 327 - mówił, że to była kwestia właściwego ustawienia portu. Ja jeszcze sobie z tym nie poradziłem :(
_________________
Zbyszek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.