Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z GDI
Autor Wiadomość
Wojtal 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS '97 A/T
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 08:50   [Cari 1.8 GDI] Problem z GDI

Witam serdecznie
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim miśkiem (1.8 GDI). Serwisy rozkładają ręcę a ich diagnozy ani trochę się nie pokrywają, nie stawiają też na 100%. Na kompie nie ma ani jednego błędu i tak jest już od dawna. Wszyscy mówią, że jest ok, a fura ledwo co jeździ. Co jej dolega, mianowicie: totalny brak mocy i bardzo zwiększone spalanie w stosunku to czasu kiedy jeździła dobrze. Wymieniałem świece, filtry, czyściłem przepustnicę a właściwie cały dolot (robił to serwis). Swojego czasu jak zaczynały się te problemy autko w momencie gdy się nie rozgrzało chodziło super, czasami potrafiło jeździć cały czas dobrze, aby po ponownym odpaleniu stawało się totalnym mułem. Teraz już właściwie nie ma znaczenia czy jest rozgrzane czy nie, czy jest ciepło czy zimno, jeździ fatalnie. Jedno co zaobserwowałem to przy zimnym silniku straszliwie klekocze i bynajmnie nie jest to zwykle klekotanie takie jak kiedyś, poprostu coś terkocze. Jak się rozgrzeje to po jakimś czasie to częściowo ustępuje. Kolejny objwa to sród z rury wydechowej, ale nie jest to smród zgniłych jaj :) tylko smród jakby rozpuszczalnika. Do tego ubywa mi płynu chłodzącego co mogłoby świadczyć o uszczelce pod głowicą, jednak kolor spalin jest normalny a właściwie go nie ma. Może powinienem zrobić test kompresji na garach, jednak podobno było to robione w serwisie i jest ok (wierzyć? nie wiadomo). Sam silnik chodzi jakby głośniej a jego kultura pracy nie jest raczej taka jak było to kiedyś. Co do samego spalania, to przy naprawde emeryckiej jeździe po mieście pali mi w tej chwili 12l a nie tak jak kiedyś ok. 7l. Dodam iż testowałem to przy zachowaniu np. emeryckiego trybu jazdy, ledwo co dodawany gaz, hamowanie silnikiem dużo przed światłami. Na trasie też nie jest super, bo pali przy takim samym trybie jazdy ok. 7l. Jazda praktycznie z prędkością 80 km/h. To nawet widać na wyświetlaczu od kompa, chwilowe spalanie jest duzo wyższe niż kiedyś. Mam wrażenie jakby nie załączał się tryb GDI. Ale czuć że się załącza, robi to na chwilę aby po kilku sekundach znowu wrócić do wyższego spalania. Dodam iż pedału gazu nie dotykam. Ogólnie misiek jest wół, a wrażenie jest takie jakbym ciągnął przyczepę od tira. Wyprzedzanie to koszmar, nawet na wysokich obrotach silnik nie ciągnie tak jak powinien.

Trochę pomarudziłem ale może macie jakieś podpowiedzi, może ktoś z Was miał kiedyś podobny przypadek.

Dzięki i pozdrawiam
Wojtal
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-11-2007, 11:05   

Smród nitro z rury w GDI to normalka.

Ubywanie płynu chłodniczego to albo walnięta uszczelka albo nieszczelność w układzie lub np. pompy wody.

Co do spalania czy obie sondy lambda były sprawdzane/wymieniane?

Czy zawór i kanał EGR drożny i sprawny? Filtr powietrza oczywiście wymieniłeś.

Rozrząd w 100% oczywiście poprawnie ustawiony?

No i ten wściekły klekot to może być od skrzywienia zaworu i jego nie domykania z powodu nagaru lub skrzywienia z powodu złego ustawienia rozrządu...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-11-2007, 22:38   

Ja musze dodać że może ubywać płynu jak bardzo się daje po garach.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wojtal 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS '97 A/T
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2007, 08:03   

Dzięki za podpowiedzi.
Ale czy błędną pracę sondy lambda oraz złego ustawienia rozrządu nie powinien wyłapać komputer i zasygnalizować błędem?
Co do sondy to chyba mam tylką jedną bo to stary model, podobno w nowym modelu są dwie a w starym tylko jedna. Mogę się mylić. Co do samego kanału i zaworu EGR, gdzie go mogę zlokalizować i jak to cosik wygląda? Czy to jest to coś pod kolektorem, jeśli tak to chyba ciężko będzie się do niego dostać.
Najgorsze jest to, że jakbym chciał postawić furę do mechanika aby mi to zrobił, to pewnie przy okazji wymieni tysiąc innych części, które są OK, bo sam nie będzie wiedział co to jest i nastąpi wymienianie części metodą chybił trafił.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 12-11-2007, 08:15   

Co do ubywania płynu:
NIE MA PRAWA UBYWAĆ PŁYNU
nawet jak się daje po garach bo rozkoszyję się jazdą na 3-ce , u mnie nic ( no z wyjatkiem małego odparowywania) nie ubyło przez trzy lata, parametry płynu -50st.C więc jest wszystko ok.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-11-2007, 21:44   

Wiesz na 3-ce można jeździc 60 albo 120:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 06-03-2009, 21:06   

można też 150 :twisted:
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2009, 22:34   

Płynu nie może ubywać nawet przy 200km/h, to nie woda, żeby parowała.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
mick 
Forumowicz

Auto: Carisma 99 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 75
Skąd: Wyszków
Wysłany: 10-03-2009, 09:48   

Witam ile może kosztować wymiana popychaczy ? części i robocizna i gdzie to można zrobić w okolicach warszawy ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.