[EAxx] Niskie ciśnienie oleju - Automat |
Autor |
Wiadomość |
yak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 27 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25-09-2012, 16:59 [EAxx] Niskie ciśnienie oleju - Automat
|
|
|
Witam,
Ostatnio w moim galancie z 99 roku 2.0 z automatyczną skrzynią pojawił się problem, który objawia się tym, że miga kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Zdarza się to tylko gdy skrzynia jest w położeniu R, D, 3, 2, L przy wciśniętym pedale hamulca. Podczas jazdy kontrolka przestaje migać. Tak samo w położeniu P i N, wszystko jest w porządku. Dodam, że nie zauważyłem żeby skrzynia zaczęła pracować w inny sposób, tak samo jak wcześniej płynnie zmienia biegi bez żadnych szarpnięć itp. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale sprawdzałem poziom oleju i jego ilość jest odpowiednia.
Mam nadzieję, że ktoś z Was potrafiłby coś mi powiedzieć na temat tego problemu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-09-2012, 17:30
|
|
|
A spadają obroty jak trzymasz wciśnięty hamulec? Najlepiej nagraj filmik jak to wygląda na zegarach. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-09-2012, 19:21
|
|
|
yak napisał/a: | am,
Ostatnio w moim galancie z 99 roku 2.0 z automatyczną skrzynią pojawił się problem, który objawia się tym, że miga kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Zdarza się to tylko gdy skrzynia jest w położeniu R, D, 3, 2, L przy wciśniętym pedale hamulca. Podczas jazdy kontrolka przestaje migać. Tak samo w położeniu P i N, wszystko jest w porządku. Dodam, że nie zauważyłem żeby skrzynia zaczęła pracować w inny sposób, tak samo jak wcześniej płynnie zmienia biegi bez żadnych szarpnięć itp. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale sprawdzałem poziom oleju i jego ilość jest odpowiednia.
Mam nadzieję, że ktoś z Was potrafiłby coś mi powiedzieć na temat tego problemu. |
Do sprawdzenia obowiązkowo cisnienie oleju . Na 95% do wymiany czujnik cisniena oleju .( zabrudzony ) |
|
|
|
 |
yak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 27 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25-09-2012, 23:07
|
|
|
Niestety nie miałem możliwości nagrania filmiku, ale sprawa wygląda mniej więcej tak: na zimnym silniku wszystko jest pięknie przy wciśniętym hamulcu na R i D mam 1tys obrotów, zadna kontrolka nie świeci, po jakims czasie, 20-30 minut jazdy, jest tak że obroty przy postoju wynoszą okolo 800, kontrolka niskiego ciśnienia zaczyna migać. Nie ma żadnego falowania obrotów jeśli to istotne. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2012, 07:51
|
|
|
yak napisał/a: | na zimnym silniku wszystko jest pięknie przy wciśniętym hamulcu na R i D mam 1tys obrotów | A na rozgrzanym ile masz? Jak wciśniesz hamulec na D lub R to jest zauważalny wzrost obrotów czy spadek? |
|
|
|
 |
yak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 27 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 26-09-2012, 08:03
|
|
|
Hugo napisał/a: | yak napisał/a: | na zimnym silniku wszystko jest pięknie przy wciśniętym hamulcu na R i D mam 1tys obrotów | A na rozgrzanym ile masz? Jak wciśniesz hamulec na D lub R to jest zauważalny wzrost obrotów czy spadek? |
więc przykładowo na rozgrzanym jest tak na N 1 tys, zmieniam na D i jest spadek do 800 obrotów |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2012, 09:59
|
|
|
yak napisał/a: | więc przykładowo na rozgrzanym jest tak na N 1 tys, zmieniam na D i jest spadek do 800 obrotów | Rozumiem, że tak było zawsze, z tą różnicą, że teraz mruga kontrolka ciśnienia oleju, tak? |
|
|
|
 |
yak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 27 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 26-09-2012, 10:48
|
|
|
Hugo napisał/a: | Rozumiem, że tak było zawsze, z tą różnicą, że teraz mruga kontrolka ciśnienia oleju, tak? | Dokładnie tak. Poza tym dziwi mnie to ze ona mruga, żeby był ten problem z ciśnieniem to podejrzewam że kontrolka powinna się świecić cały czas, a tak pomruga i gaśnie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2012, 14:13
|
|
|
U mnie jak padł czujnik ciśnienia oleju to w ogóle nie świeciła. |
|
|
|
 |
yak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 27 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 26-09-2012, 15:48
|
|
|
Wygląda na to że sprawa załatwiona. Wymieniony czujnik ciśnienia oleju. Pojeżdżę trochę to zobaczę czy kontrolka będzie świecić, ale póki co wszystko wygląda na to, że już po problemie, więc wielkie dzięki za pomoc. Na pewno przy następnych przygodach też się tu zgłoszę. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-09-2012, 22:25
|
|
|
yak napisał/a: | Wygląda na to że sprawa załatwiona. Wymieniony czujnik ciśnienia oleju. Pojeżdżę trochę to zobaczę czy kontrolka będzie świecić, ale póki co wszystko wygląda na to, że już po problemie |
A jednak |
|
|
|
 |
|