Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] [SILNIK] Po wymianie rozrządu stracił wigor
Autor Wiadomość
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-06-2008, 09:30   [MSS 1.3] [SILNIK] Po wymianie rozrządu stracił wigor

Po wymianie rozrządu, pasków, oleju z filtrem, filtra powietrza mam wrarzenie że "misiek" stracił wigor. Mam WRAŻENIE że nie przyspiesza tak jak wcześniej (na biegu 3, 4, 5) a kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka gaśnie odrobinę puźniej. Sprawdziłem przepustnice, od widocznej strony jest czysta lecz dalej jest coś co określę jako oleisty nagar (czarne maziste).
Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakreśie.
Pozdrawiam i Dziękuje
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 09:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 10:52   

Strata wigoru po wymianie rozrządu jest najczęściej spowodowana niepoprawnym założeniem paska.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-06-2008, 08:00   

gregorbu napisał/a:
Strata wigoru po wymianie rozrządu jest najczęściej spowodowana niepoprawnym założeniem paska
Potwierdzam. Po wymianie powinien nawet chodzić deczko lepiej, bo nowy pasek jest mniej rozciągnięty niż stary ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Mikado66 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-06-2008, 11:19   

Podobną przygodę miała kumpela w Peugeocie 206. Robiła pasek u znajomego mechanika po czym auto osłabło, spalanie wzrosło a silnik potrafił zgasnąć na wolnych obrotach. Mechanik twierdził, że to niemożliwe iż miałoby to mieć jakikolwiek związek z paskiem. Pojechała do serwisu i tam stwierdzili, że o dwa zęby jest przestawiony. Zrobili i jest OK!
 
 
machu
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2008, 21:58   

moze tez byc lekko ruszony zaplon. Mialem podobny problem. po 90kkm wymieniony pasek rozrzadu i po odbiorze auto jezdzilo jak mul, a spalanie wzroslo do 11-12 l/100.

podobno zaplon jest bardzo czuly i minimalna zmiana kata powoduje opoznienie zaplonu. Stad problem z moca.
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-08-2008, 21:43   

[ Dodano: 21-08-2008, 21:45 ]
machu napisał/a:
moze tez byc lekko ruszony zaplon.

podobno zaplon jest bardzo czuly i minimalna zmiana kata powoduje opoznienie zaplonu. Stad problem z moca.

Jak to jest z tym zapłonem? cz może sie samoistnie przestawić? bo nie widać by był ruszany.
Rozrząd też wygląda poprawnie (WIELKIE DZIĘKI DLA KRZYŻAKA który pokazał gdzie patrzeć bez zdejmowania koła pasowego) Jak poprawnie sprawdzić i ustawić ten zapłon? Głównie po mieście z częstymi wyjazdami na obwodnicę 3miasta i staram sie jeździć ekonomicznie, na kilku tankowaniach spalanie wyszło 7.0 - 7.1 a ruszając często widzę chwilowe wskazanie kompa ponad 40.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-08-2008, 22:05   

Irku - do zaplonu sluzy lampa, ktora widziales u mnie ostatnio. Ale zaplon masz ustawiony na +7 st. wiec prawidlowo. Jesli mimo wszystko uwazasz, ze rozrzad jest zlozony poprawnie (choc mi sie wydawalo, ze jest 5 st. pomylki), to juz nie wiem, co moze byc nie halo. Powinienem jeszcze rzucic okiem na czujnik przepustnicy - jego przestawienie tez powoduje mulenie, ale nie sadze by byl ruszany.
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-08-2008, 22:21   

Muszę się z kimś zmówić i porównać w trakcie jazdy. Może jest tak że to ja mam jakieś mylne wyobrażenie o mocy tego auta. Chyba zbyt wcześnie dałem go na warsztat, nie dość wyczułem to auto przed wymianą rozrządu.
Pozdrawiam!
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2008, 09:20   

Krzyzak,

(WIELKIE DZIĘKI DLA KRZYŻAKA który pokazał gdzie patrzeć bez zdejmowania koła pasowego)

czy możesz podesłać link do tego wątku?
bez wyszukiwarki się nie da tego znaleźć - masz tyle postów że to nie sposób wszystko przeczytać :-) )))

proszę o pomoc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2008, 22:39   

to nie byl watek - Irek podjechal do mnie do domu i mu pokazalem jak sie to sprawdza (zbyt dlugo na pisanie - trzeba to zobaczyc na wlasne oczy)
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2008, 22:45   

no to kiszka, gdyby nie to że POMORZE to już bym tam był
pomijając długość opisu - może warto by to jednak opisać :-)
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-09-2008, 22:49   

" pomijając długość opisu - może warto by to jednak opisać "
No to spróbuje.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453 Z tąd pobierz instrukcje serwisową. :!:
Zaparkuj w odpowiednim do tej "zabawy" miejscu, zacjągnij ręczny, zgaś silnik, otwórz maske. Zdemątuj plastikową osłone paska i koła zembatego rozrządu (trzy śruby, klucz 10). Teraz do ręki lewarek i podnieś tak aby prawe przednie koło dało się obracać. Włącz piąty bieg i obracaj koło jezdne zgodnie z kierunkiem jazdy tak aby znaki koła zembatego rozrządu i ten na silniku spodkały się ( tak jak w instrukcj serwisowej plik 11B Engine 4G1 str.14 rys. dolny). Teraz wytęż wzrok (latarka będzie pomocna) patrząc na dolne koło pasowe i osłone paska (godzina druga) znajdziesz znaki. Ten na kole pasowym (drobne nacięcie) powinien się spodkać z znakiem - T (słabo widoczny o ile dobrze pamiętam jest naj niżej).
Do sprawdzenia zapłonu jest potrzebna lampa o której pisał Krzyzak.
Pozdrowienia i powodzenia :wink:
Pisałem już wcześniej lecz nie starczało czasu ( wylogowało mnie kilka razy)
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2008, 08:15   

kocham to forum :-)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2008, 21:49   

i najwazniejsze - uwazaj na blad paralaksy!
warto zaopatrzyc sie w drucik, ktory po przedluzeniu znaku na kole zebatym wceluje prostopadle na znak na glowicy itd.
 
 
Shingen 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-03-2009, 12:46   

Witam.
Właśnie kupiłem MSS 1,3 i choć przebieg na to nie wskazuje to dla zasady zamierzam wymienić pasek rozrządu i napinacz. Większość serwisów oferuje zamienniki, które podobno nie muszą być gorsze od oryginałów i w związku z tym proszę o Waszą opinię. Jakie japońskie zamienniki polecacie i czy mówi Wam coś marka SUN?
Ceny jakie znalazłem w porównaniu do ASO są więcej niż konkurencyjne. Wymiana u nich kosztowała by mnie min. 1100 PLN.
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.