[EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:01 [EA5W 2.5] Szarpie silnikiem
|
|
|
Witam napisałem już o tym w jakimś temacie ale mój misiek od tygodnia zaczął szrpać przy przyspieszaniu na PB w przedziale obrotów 2000-3000 i na wolnych jak go odpalam. Z mocą silnika jest okej i na gazie wszystko również jak najbardziej w porządku. Przewody wyminione, świece też jakieś 40kkm temu na platynowe. Na gazie nic nie szarpie i silnik pracuje z wielką kulturą natomiast PB bardzo mnie denerwuje szczególnie przy zimnym silniku.PB zatankowane do pełna.
Co to może być?? Galant 2,5V6?? |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 22-08-2007, 18:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:05
|
|
|
stawiam na filtr paliwa |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:08
|
|
|
Rowniez obstawiam filtr paliwa , a powiedz jeszcze od jak dawna masz z tym problem ? |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:11
|
|
|
Od jakiegoś tygodnia. No cóż też mam taką nadzieję. Jeszcze jakieś diagnozy??
No po weekendzie podjadę do p.Michalaka i zobaczymy co to |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:15
|
|
|
Moze wtryskiwacze trzeba by przeczyszczic ( jakies srodek moze kup i wsyp/wlej do baku )
Raczej nic powaznego Ci - na bank jakas pieldolka to jest |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:19
|
|
|
A jak z odpalaniem rano jak zimny i czy na zewnątrz stoi czy w garażu
jeśli by wtryski miały być to stojąc na zewnątrz byłby problem z odpalaniem
Pozatym jak nie zmieniałeś filtra paliwa to zacznij od tego najmniejszy koszt napewno warto a może całkiem zaradzi Jeśli nie bedziemy kminić dalej |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2007, 14:04
|
|
|
Rano odpala bez najmniejszego problemu a stoi różnie i w garażu i na zewnątrz.
No wymienię filtr i zobaczymy |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 21-04-2008, 14:16
|
|
|
Odświeżam.
drout pomogła wymiana filtra?
Byłem u mechanika z inną naprawą ale jego diagnoza przychyla się ku filtrowi właśnie, bo na jego "ucho" silnik zachowuje się, jakby mu żarcie odbierało.. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2008, 22:02
|
|
|
Witam
miałem ten sam problem i wyszło na cewkę w aparacie zapłonowym, kupiłem używaną i przestało szarpać.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-06-2008, 22:20
|
|
|
mi szarpie z lekka pod gore, ale wiem, ze sprzeglo musze wymienic. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
jaskier
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Wagon 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 13 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-07-2010, 11:02 [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem
|
|
|
Witam. Sam nie wiem co robić. Objawy mam takie:
-silnik pracuje nie równo na wolnych, czy na zimnym czy gorącym
-jak się dodaje gazu powoli również szarpie silnikiem do 2 tysięcy obrotów, potem chodzi elegancko, pięknie się wkręca do odcinki
- jak ruszam z miejsca na drive przy małej ilości gazu to szarpie autem do 2tysiecy potem dostaje kopa
- na wolnych slychac troche jakby jeden cylinder wypadal
- jak chodzi na szarpiących wolnych obrotach to pochlania bardzo duzo benzyny
- szarpanie zwiększa sie przy włączonej klimie i na biegach drive 1,2,3,L i R
- w trasie powyżej 2 tysięcy obrotów chodzi elegancko.
- na kompie zero błędów
- na analizatorze spalin na wolnych obrotach wyszło nadmiar węglowodorów, jakby był przelewany benzyną lub nie dopalał
Bardzo proszę o pomoc bo szczerze powiedziawszy koncepcje mnie i znajomemu mechanikowi się skończyły.
Oto co zostało zrobione:
1. Wymieniony palec i kopułka (oryginał)
2. Nowe przewody NGK
3. Nowe świece DENSO VK20
4. Całkowicie wyczyszczona przepustnica, sprawdzony TPS, IPS, krokowy wszystko zgodnie z manualem, TPS wyregulowany na "cacy"
5. Przepływomierz sprawdzony, poza tym poprzedni właściciel wymienił go w ASO na nowy
6 Wolne obroty uczone były nie raz
7. Nowy akumulator, ładowanie na klemach 14-14,4V, jak spadają obroty to napięcie spada do 13,7V
8. Wyczyszczony, sprawdzony EGR
9. Wymieniony, sprawdzony regulator ciśnienia paliwa
10. Wymienione wszystkie wtryski, po zabiegu zero efektu!
11. Posprawdzane wszystkie wtyczki, piny itd.
12. Poprzedni właściciel wymienił nawet kolektory wydechowe na nówki z ASO
Chętnie oddam dobremu mechanikowi do roboty, który zna się na rzeczy w okolicach Radomia. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 24-02-2011, 11:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 24-07-2010, 11:43
|
|
|
witam ja bym jeszcze sprawdził dobrze masę auta |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-07-2010, 12:21
|
|
|
a co z cewką? dla testu wstawiłbym na chwile sprawną pozyczoną jezeli masz możliwość, najlepiej cały aparat zaplonowy który jest pewnosc ze dziala bez zarzutu. czytałem na forum o problemach z szarpaniem i kilku pomogła poprostu wymiana cewy albo calego aparatu.
pozdrawiam |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 24-07-2010, 14:28
|
|
|
adm78 napisał/a: | a co z cewką? dla testu wstawiłbym na chwile sprawną pozyczoną jezeli masz możliwość, najlepiej cały aparat zaplonowy który jest pewnosc ze dziala bez zarzutu. czytałem na forum o problemach z szarpaniem i kilku pomogła poprostu wymiana cewy albo calego aparatu.
pozdrawiam |
albo zaizolowanie fajkocewek...;-) |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 24-07-2010, 21:40
|
|
|
U mnie szarpie, bo mam zerwane poduszki. Zerknij na nie. |
|
|
|
 |
|