Centralny zamek. POMOCY !!! |
Autor |
Wiadomość |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-02-2009, 20:26 Centralny zamek. POMOCY !!!
|
|
|
Panowie wiem że temat centralnego zamka pojawiał się wiele razy, oczywiście zapoznałem się z zamieszczonymi materiałami na forum i wiem gdzie w mojej cari szukać przewodów do centralnego ale nie mogę sobie poradzić z centralką.
Cały problem tkwi w tym że nie umiem czytać schematów i nie wiem które przewody z centralki prze zemnie zakupionej mam wykorzystać.
Bardzo proszę o pomoc. Które przewody z centralki mam podłączyć tak aby działał mi zamek oraz kierunkowskazy.
Załączam odnośnik do pliku zawierającego opis oraz schematy mojej centralki.
POMÓŻCIE !!!
http://www.plikus.pl/zoba...cja-197382.html |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-02-2009, 21:06
|
|
|
Zajrzyj np. tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...light=centralny
Według mnie jest tak:
czarny i czerwony to oczywiście masa i plus ( stałe zasilanie ), brązowy to wyjście + na kierunkowskazy ( według mnie powinny być dwa przewody na kierunki bo z jednym to nie wiadomo gdzie go podpiąć, ja podpinałem u siebie do wyłącznika awaryjnych ale miałem dwa przewody więc nie było problemu z prawą i lewą stroną). W carismach jest chyba sterowanie minusem wiec żółty i żółto - czarny podpinasz pod masę, a biały używasz do zamykania, biało - czarny do otwierania ( wpinasz się tak jak to jest pokazane w poście powyżej). Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.... |
|
|
|
 |
promort
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 02-03-2009, 00:02
|
|
|
jolly69 mówi dobrze, według tego schematu jest tak: czerwony to stały plus (12V), czarny to masa, brązowy to plus kierunkowskazów, biały sygnał zamykania, biało czarny sygnał otwierania następnie żółty i żółto czarny łączymy razem i podłączamy do masy a pomarańczowy i pomarańczowo biały pozostaje nie podłączony wogóle (przynajmniej tak mi sie wydaje )
A z drógiej strony to schemat do tego sterownika nieźle zamotany
Też zmieniałem centralny z kluczyka na pilota i miałem schemat podłączenia ale był tak przejżyście napisany że z podłaczeniem to chyba nawet przedszkolak by sobie poradził. |
|
|
|
 |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-03-2009, 10:47
|
|
|
a czy w wyżej wymienionej centralce kierunki muszę podłączać przez diody prostownicze, jeżeli tak to jak podłączyć takową diodę ????? |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 14-03-2009, 19:51
|
|
|
Mustafa napisał/a: | a czy w wyżej wymienionej centralce kierunki muszę podłączać przez diody prostownicze, |
strasznie zamotany ten schemat jednakże diody możesz zamontować zawsze niczemu nie będą przeszkadzać a wykluczą ewentualny przypadek świecenia obu kierunkowskazów podczas włączania jednego z nich gdyż obwód może się zamykać przez centralkę. oszt niewielki a będzie pewne działanie.
Diody podłączasz zaporowo do przewodu/ów instalacji kierunkowskazów w samochodzie czyli paskiem do nich. Prąd będzie przepływał przez nie od centralki do żarówek kierunkowskazów a w drugą stronę już nie |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-03-2009, 13:23
|
|
|
dzięki za wszelką pomoc, sterownik już podłączony wszystko śmiga elegancko łącznie z kierunkami podłączonymi przez diody |
|
|
|
 |
|