Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2,4GDI - JEŚLI NIE WY TO TYLKO WRÓŻKA MNIE RATUJE
Autor Wiadomość
chariot 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE WAGON 2.4GDI X3SZTUKI
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 11
Skąd: tarnow
Wysłany: 25-02-2009, 01:00   2,4GDI - JEŚLI NIE WY TO TYLKO WRÓŻKA MNIE RATUJE

witam. po dwóch tygodniach spedzonych pod w i kolo mojego msw zabrakolo mi pomysłów. w skrocie - msw 2.4 gdi 2001 rok prosto z japoni, kupilem go od importera u ktorego zepsół sie po okresie postoju na placu. nie odpalal. przeskoczyl pasek o dwa zabki na wale glownym (zrobilem), odłamany był jeden z czujnikow polozenia wałka rozrządu (wymieniłem), udało sie odpaliłem ale problemy dopiero sie zaczeły. msw po kilku chwilach przechodzi prawdopodobnie w tryb awaryjny, miga check engine i nie reaguje prawie na pedal gazu. im bardziej nagrzany jest silnik tym dluzej pracuje normalnie ale max po 5 minutach przechodzi na awaryjke. kiedy sprawdzam bledy check engine miga jednostajnie, skrzynia biegow kontrolka N rowniez miga jednostajnie tylko abs wystukuje kod 21 i 22. wymienilem komuter regulujacy wtryski( bez zmian) małe ecu z pod nog pasażera (bez zmian), moje dwa pozostale sa na starsze i na manualnej skrzyni wiec nie wiem czy jest sens podmieniac z nich główny komputer, kiedy wymienilem ecu ze skrzynki bespiecznikow pod maska msw nie odpalil wcale.przelecialem wszystkie wtyczki wszystko jest ok. nie mam wiecej pomyslow.nie wiem tez co moge wymieniac z msw z metalowym kolektorem do tego ktory ma plastikowy( zdaje sie caly uklad paliwowy jest inny) i czy komp z manuala chodzi w tiptroniku. prosze jesli macie jakies pomysly i chwilke czasu napiszcie. tez chcialbym byc takim szczesliwcem jak Mrozo ktory jak sledzilem temat w koncu cieszy sie sprawnym autkiem. pozdrowionka
 
 
Jeremy79 
Mitsumaniak

Auto: KIA Carnival 2.9 CRDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 100
Skąd: Sanok
Wysłany: 25-02-2009, 08:08   

Silniczki na Japonie były całkiem inne od tych europejskich. Były to tzw GDI-V, czyli ze zmienną fazą rozrządu!!!!
Tak jak napisałeś, system paliwowy jest inny- pompa wysokiego ciśnienia, listwa wtryskowa. Do tego dochodzi inne smarowanie wałka rozrządu, inne koło pasowe wałka rozrządu, inny wałek dolotowy i cały ten system smarowania wałka (nie wiem jak on się fachowo nazywa)
Dlatego podejrzewam, że ECU z modelu europejskiego nie podejdzie do Japońca, gdyż musi on jeszcze sterować zmienną fazą rozrządu (tak na chłopski rozum)

Kolego Chariot jeżeli potrzebujesz jakiejś części do tego Japońca to mam na zbyciu plastikowy kolektor, pompę paliwa, listwę wtryskową itp.
_________________
Space Wagon 2,4 GDI 99'
Galant Kombi Sport Edition 2,4 GDI 99'
Carisma Elegance 1,8 GDI 99',
Carisma GLS 1,8 96'
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-02-2009, 09:59   

Przepustnica..... skoro nie reaguje na gaz i miga CE....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
chariot 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE WAGON 2.4GDI X3SZTUKI
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 11
Skąd: tarnow
Wysłany: 26-02-2009, 00:34   

za radą Bartka wykreciłem dzis przepustnice. ukazał mi sie widok ktory mnie zaskoczył. przepustnica wygląda jakby nigdy nie była używana( msw ma 50 tys przebiegu) ale kiedy nacisnąłem aby ja troszke uchylic okazało sie ze trzeba użyc sporej siły. delikatnie ją rozruszałem ale wygląda jak zatarta. w msw z metalowym kolektorem przepustnica jest troszke inna ale wtyczki te same i jakos udalo mi sie ja zmieścić( jast w innym kształcie a brudna była że ho ho). nie mowie jeszcze hop bo mialem tylko chwile uruchomiony silnik ale zachowuje sie ok i check engine siedzi sobie cichutko. jutro dokoncze składanie i dam znac czy jest ok. a podsumowujac to jest to kolejny dowód na to ze wróżki i metoda prób i błędów nigdy nie dadza takich rezultatów jak wiedza pomocnych Mitsumaniaków. Bartku wielkie dzięki jednym zdaniem zrobiłeś wiecej niz ja przez dwatygodnie wykrecając mase śrubek (poprzednio jednym zdaniem namówiłeś mnie na szukanie v6 i rozglądam sie). Jeremy czy masz moze przepustnice? (napewno cos bede potrzebował wiec odezwe sie wkrótce do Ciebie). pozdrawiam i dziekuje ze chce sie Wam wystukac pare pomocnych słów.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-02-2009, 08:49   

chariot, mogę naprawić Twoją, mam spore doświadczenie w temacie ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
michalMSW
[Usunięty]

  Wysłany: 26-02-2009, 18:02   

Chariot! Jeżeli będziesz potrzebował całego silnika...- zapraszam! Mam jeden nad stan :mrgreen: !!! Mam nadzieję że wkrótce uporasz się z awarią(trzymam kciuki) bo wiem jak to jest mieć lecz nie jeżdzić...Pozdrawiam.
 
 
chariot 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE WAGON 2.4GDI X3SZTUKI
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 11
Skąd: tarnow
Wysłany: 06-03-2009, 01:06   

to byl ciezki tydzien i nie mialem zbyt duzo czasu aby tu zagladnąć. misiek niby chodzi ale jeszcze jakis problem z paliwem, na obrotach powyzej 3 tys wskakuje check engine i gasnie po nizej chodzi bez zarzutu. jak znajde problem opisze go tu. Bartku jesli moge skontaktuje sie z tobą w sprawie tej przepustnicy (jeszcze raz dzieki za diagnoze)
 
 
mirosław 
Nowy Forumowicz

Auto: space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: nebrowo
Wysłany: 15-03-2009, 09:14   

Bartek, witam cię bartku jestem nowym uczestnikiem forum mam pytanie czy w grudziądzy jest jakiś autoryzowany servis mitsubishi poniewarz mieszkam niedaleko niedaleko od grdziądza a posiadam msw i chciałbym spawdzić kilka żeczy jeśli morzesz prosze o odpowiedz dzięki z góry
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.