Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-06-2009, 08:27
[3.2 DID] Skrzyni automatyczna - olej
Autor Wiadomość
wojtasbydg 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2did 2004 krotkie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 24-02-2009, 14:08   [3.2 DID] Skrzyni automatyczna - olej

Wiajcie
jestem tutaj nowy
kupilem w francji pajero 2004 krotkie 3.3did o przebiegu 59600km
kupione od os fiz facet uzywal auto tylko do polowan i do strzelania do rzutek
zapalony mysliwy

niestety stalo od sierpnia 2008r. nieuzywane
ja kupilem w pazdzierniku
zrobilem mala blacharke lakierowanie itd
no i teraz chce zrobic przeglad startowy na 60 000km
wymienei oleje filtry uzupeknie plyny

pytanie co ile km wymienia sie olej w skrzyni aut?
i czy nie powinienem tego zrobic bo auto stalo dobre pol roku(cala zime)?

nadmeniam, ze autko jedzi dobrze zadnych zgrzytow pukania
prosze pomozcie
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2009, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2009, 17:03   

Witaj,

parę cennych informacji pod tym "adresem" :wink:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30461

Jak jeszcze masz problem - pytaj - spróbujemy odpowiedzieć 8)
 
 
eys28 
Forumowicz

Auto: pajero III 3.2DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 100
Skąd: gdynia
Wysłany: 24-02-2009, 18:18   

ja bym radził powymieniać wszystkie oleje jeśli auto tyle stało,no i że chcesz sobie zapewnic przegląd startowy jak sam napisałeś.wtedy będziesz pewien co masz.nie ma co oszczędzać bo jak padnie cokolwiek to dopiero policzysz ile z kieszeni ucieknie :shock: .na Twoim miejscu wymienił bym olej w skrzyni i mostach jeszcze.w skrzyni wg zaleceń Zbyszka wymienic wypadało by co 20000km.ja tak robię i autko hula jak trzeba.
pozdrawiam
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2009, 18:29   

eys28 napisał/a:
ja bym radził powymieniać wszystkie oleje jeśli auto tyle stało,

I dodatkowo sprawdź luzy zaworowe i niech ktoś kumaty obejrzy dokładnie górny ślizg łańcucha rozrządu. Najlepiej to go wymień na zmodyfikowany o numerze 1140A026.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-02-2009, 21:47   

tomekrvf napisał/a:
eys28 napisał/a:
ja bym radził powymieniać wszystkie oleje jeśli auto tyle stało,

I dodatkowo sprawdź luzy zaworowe i niech ktoś kumaty obejrzy dokładnie górny ślizg łańcucha rozrządu. Najlepiej to go wymień na zmodyfikowany o numerze 1140A026.

wymienia się napinacz, ślizg tylko wtedy kiedy już go nie ma :wink:
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2009, 22:03   

zbyszekm2 napisał/a:
wymienia się napinacz, ślizg tylko wtedy kiedy już go nie ma

Tyle że lepiej nie dopuszczać do sytuacji kiedy moze sie rozlecieć i zerwać łańcuch.
Zmodyfikowany ślizg kosztuje 82 PLN. Mała cena za święty spokój.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-02-2009, 22:40   

tomekrvf napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
wymienia się napinacz, ślizg tylko wtedy kiedy już go nie ma

Tyle że lepiej nie dopuszczać do sytuacji kiedy może sie rozlecieć i zerwać łańcuch.
Zmodyfikowany ślizg kosztuje 82 PLN. Mała cena za święty spokój.

to nie ślizg jest zmodyfikowany a napinacz, jeśli niedostatecznie napina łańcuch, to on uderza w ślizg i go niszczy, napinacze były nie do końca sprawne w rocznikach 2000-03.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 09-03-2009, 19:46   [3.2 DID] Skrzynia Biegów

Witajcie kochani :) troche sie nawyrabiało i mam metlik w głowie ... zaczne od samego poczatku :) . A wiec jakis czas temu postanowiłem wymienic oleum w misiaq nie mogłem sie doczekac na wolny czas u mechanika wiec postanowiłem wykonac ta czynnosc z kolega :) po zdjeciu osłon itp dostałem sie do filtra i wszysko oka sucho nic nie ciecze nie kapie silnik suchy bardzo mnie to ucieszyło zalałem misiaka 9 litrami oleju (przeczytałem na forum ze wchodzi 9.3) oczywiscie na bagneci pokazało ze za duza ilosc została wlana ale byłem spokojny bo wiedziałem o wadzie tego modelu w postaci złej miarki.

Dzisiaj byłem umowiony z mechanikiem na wymiane oleum w skrzyni (dzieki bogu nie doszło do skutku a dlaczego to za chwile:)) juz widok osłon dał do myslenia całe "ufajdane" w oleju po całkowitym sciagnieciu osłony doznałem szoku wszystko zalane !!! i teraz sie zastanawiam czy nie wlałem za duzo tego oleju i gdzies go nie wysadziło ??;/

2 sprawa dobrze ze wstrzymałem sie z wymiana oleju w skrzyni bo chcielismy to zrobic najprostrzym sposobem odkrecic srubke spuscic olej i wlac przez "bagnet" ale spamietalem ze jest jeszcze jakis filtr który sie czysci i tu mam
kolejne pytanie
Czy jest mi ktos w stanie wytłumaczyc jak to najlepiej zrobic gdzie znalesc ten filtr przeczytałem ze wymiana polega na przepompowaniu oleju ale jak ?:)

i jeszcze jedno zakupiłem 9 litrów

http://www.allegro.pl/ite..._pabianice.html

i jak głupi 3 litry jakiegos innego (tanszego) na przepłukanie ale jak sie teraz domyslam musi to byc ten sam Mobil

hmmm i tak to wyglada z góry Wielkie dzieki za okazanie pomocy :) bede chciał jutro wymienic ten olej i chyba uszczelke pod pokrywą
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-03-2009, 23:05   

Wypowiem się co do oleju w skrzyni, Kopiłeś zły olej bo ten z lina jest Dextron II a ma byś Dextron III i zalecany przez mitsu Diamond Quen, po zatym oleju w skrzyni nie wymienia się przez spust korkiem w misce tylko przez wymianę dynamiczna.
Silnik masz zarzygany bo poleciało ci po silniku, pod osłonę.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-03-2009, 18:28   

zbyszekm2 napisał/a:
Wypowiem się co do oleju w skrzyni, Kopiłeś zły olej bo ten z lina jest Dextron II a ma byś Dextron III i zalecany przez mitsu Diamond Quen, po zatym oleju w skrzyni nie wymienia się przez spust korkiem w misce tylko przez wymianę dynamiczna.



sa 2 sposoby ststyczny i dynamiczy dzwoniłem do 10 mechaników wiekszosc nie ma pojecia o co chodzi z ta dynamiczna wymiana oleju na szczescie znalazłem ekipe w mysłowicach koszt 250 zł + 250 oleum jutro jade

dla zainteresowanych

Kod:
http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf


Cytat:
Silnik masz zarzygany bo poleciało ci po silniku, pod osłonę


tego sie domysliłem ;) ten problem mam juz z głowy

ps. dzieki za korekte z olejem wymieniłem na D III

Pozdrawiam
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 18-03-2009, 20:54   

Cytat:
Silnik masz zarzygany bo poleciało ci po silniku, pod osłonę


tego sie domysliłem ;) ten problem mam juz z głowy
Czyli co ? Nalałeś za dużo oleju ?
Pozdrawiam
 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-03-2009, 21:53   

nie, ilosc oleju jest ok ma byc 9.3. wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów i jest jak narazie sucho :) czemu ciekło nie mam pojecia czasami tak jest ... pozdrawaiam
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.