[Cari 1.8 GDI] Chlapanie oleju i dmuchanie z rurki bagnetu = |
Autor |
Wiadomość |
tomashbe
Nowy Forumowicz tomashbe
Auto: Upolowałem Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 18-03-2009, 22:12 [Cari 1.8 GDI] Chlapanie oleju i dmuchanie z rurki bagnetu =
|
|
|
Kupiłem Cari GDI 99 po lifcie elegance i zaczynam się niepokoić.. W tym poście mam serdeczne pytanie o mgiełkę oleju z korka wlewu opatrzoną dmuchaniem z niego oraz lekkie dmuchanie z rurki bagnetu...mam się martwić kosztami czy jeździć ?
Jeśli to wniesie coś mądrego to sprawy to zauważyłem też, że obroty czasem podchodzą z +-600* do +-1000 jak stoje na światłach na luzie i szarpie przy jednostajnej jeździe na V przy 80-100km/h i chyba też na dwóch niższych biegach przy podobnych obrotach.
*po zakupie obroty na jałowym zostawały na poziomie +-800, pod koniec paliwa sprzedającego zatankowałem ultimate na BP i może to przez to ?.
Z chęcią bym poczytał czy ktoś z was też tak miał i co z tym zrobił, abym wiedział jakie kroki podjąć bo powiem szczerze, że w tej chwili nie bardzo wiem od czego zacząć..i jak bardzo się martwić wizyta u specjalisty dopiero za tydzień...może nie jeździć zbytnio nim do tego czasu ? |
_________________ Już mam Cari 1.8 GDI !
Staram się poprawnie pisać po Polsku. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-03-2009, 22:24
|
|
|
tomashbe napisał/a: | Jeśli to wniesie coś mądrego to sprawy to zauważyłem też, że obroty czasem podchodzą z +-600* do +-1000 jak stoje na światłach na luzie i szarpie przy jednostajnej jeździe na V przy 80-100km/h i chyba też na dwóch niższych biegach przy podobnych obrotach. |
nie rowne obroty to akurat prawdopodobnie kwestia przeczyszczenia przepustnicy i nauczenia obrotow
tomashbe napisał/a: | pod koniec paliwa sprzedającego zatankowałem ultimate na BP i może to przez to ?. |
na bank nie przez to
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 22:39
|
|
|
tomashbe napisał/a: | pytanie o mgiełkę oleju z korka wlewu opatrzoną dmuchaniem z niego oraz lekkie dmuchanie z rurki bagnetu...mam się martwić kosztami czy jeździć ? |
Z korka wlewu, zawsze będzie chlapać olejem, to normalny objaw. Gorzej by było, gdyby nie chlapało, bo wtedy wskazywałoby na słabe ciśnienie oleju i braku smarowania klawiatury i wałka rozrządu.
Co do dmuchania z rurki bagnetu?. co to znaczy lekkie? Czy dymienie z tej rurki jest?
Czy ubywa oleju od zmiany do zmiany? i Ile??
POzdr. |
|
|
|
 |
tomashbe
Nowy Forumowicz tomashbe
Auto: Upolowałem Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:09
|
|
|
JackD napisał/a: |
Co do dmuchania z rurki bagnetu?. co to znaczy lekkie? Czy dymienie z tej rurki jest?
Czy ubywa oleju od zmiany do zmiany? i Ile??
POzdr. |
Dymienia nie zaobserwowałem ale jutro jak będzie widno popatrze i napisze.
Co do ubywania oleju to poprzedni właściciel twierdził, że dolewa z litr na 3-4 tysiące 5w50(o ile dobrze pamiętam to właśnie ten typ oleju)... |
_________________ Już mam Cari 1.8 GDI !
Staram się poprawnie pisać po Polsku. |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:13
|
|
|
Ubytki oleju mogą być przez spalanie go, lub przez wycieki. Jeżeli nie masz widocznych wycieków to 1 l. na 3-4 tys. to wg mnie sporo. Wszystko zalezy od przebiegu i w jaki sposób auto było servisowane.
Jeżeli przebieg duży to może przejść na olej półsyntetyczny 10 W?
POzdr. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:17
|
|
|
druga sprawa jest taka ze jak jezdzisz tylko i wylacznie na krotkich trasach i silnik jest niedogrzany to silnik zuzywa wiecej oleju niz jezdzac na dluzszych trasach na dogrzanym silniku.
Jezdzac agresywnie zuzywasz wiecej oleju niz jezdzac normalnie
Jezdzac ze zbyt malymi predkosciami obrotowymi takze zuzywasz wiecej oleju niz normalnie jezdzac
Jazda na tzw "hamowaniu silnika" takze pobiera olej....
Musisz sam pojezdzic i poobserwowac
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 23:22
|
|
|
Robson86 napisał/a: | druga sprawa jest taka ze jak jezdzisz tylko i wylacznie na krotkich trasach i silnik jest niedogrzany to silnik zuzywa wiecej oleju niz jezdzac na dluzszych trasach na dogrzanym silniku.
Jezdzac agresywnie zuzywasz wiecej oleju niz jezdzac normalnie
Jezdzac ze zbyt malymi predkosciami obrotowymi takze zuzywasz wiecej oleju niz normalnie jezdzac
Jazda na tzw "hamowaniu silnika" takze pobiera olej....
Musisz sam pojezdzic i poobserwowac
Pozdroo |
Oczywiście, jeżeli silnik już po duzym przebiegu, to można wg podanych wyżej sposbów zmniejszyć zużycie oleju.
U mnie od wymiany do wymiany "ubywają" 2 kreski na bagnecie.
POzdr. |
|
|
|
 |
tomashbe
Nowy Forumowicz tomashbe
Auto: Upolowałem Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 19-03-2009, 00:01
|
|
|
JackD napisał/a: | Robson86 napisał/a: | druga sprawa jest taka ze jak jezdzisz tylko i wylacznie na krotkich trasach i silnik jest niedogrzany to silnik zuzywa wiecej oleju niz jezdzac na dluzszych trasach na dogrzanym silniku.
Jezdzac agresywnie zuzywasz wiecej oleju niz jezdzac normalnie
Jezdzac ze zbyt malymi predkosciami obrotowymi takze zuzywasz wiecej oleju niz normalnie jezdzac
Jazda na tzw "hamowaniu silnika" takze pobiera olej....
Musisz sam pojezdzic i poobserwowac
Pozdroo |
Oczywiście, jeżeli silnik już po duzym przebiegu, to można wg podanych wyżej sposbów zmniejszyć zużycie oleju.
U mnie od wymiany do wymiany "ubywają" 2 kreski na bagnecie.
POzdr. |
Ok, tak też zrobie..poobserwuje, narazie zrobiłem może 200km więc niewiele wiem..
Też myślałem o przejściu na 10w40 tylko nie wiem na który bo może 5w30... tu na forum to niejednoznaczne - poczytałem i różnie radzicie.. może jakieś sprostowanko bym dostał żadnych plam olejowych nie zaobserwowałem w miejscach postojów nocnych więc sam nie wiem..dym z rury raczej szary komora silniki wygląda na suchą, ale może gdzieś dołem idzie..troche strach jeździć..
Przebieg "zarejestrowany na licznku" to 206 tys km wiec sporawo.. z czego 185tys do 2006 roku po jeszcze poprzednim właścicielu z książką serwisową, potem ciężko wyczuć co się działo, ostatni eks-właściciel zarzekał się, że rozrząd robił(wymienić-jaki koszt będzie+?) i wymienił filtry oleje, świece kable...więc te obroty to może sonda lambda, bo przepustnica ponoć nie tak dawno była czyszczona, lub pompa paliwa wysokiego ciśnienia..ale co ja tam wiem..
Zaczynam mieć wrażenie, że czegoś eks-właściciel może dolał do paliwa na czas zakupu bo nie szarpało gdy kupowałem (w tą sobotę)
Gdzie nie powinno być oleju jak się położę pod furką ? |
_________________ Już mam Cari 1.8 GDI !
Staram się poprawnie pisać po Polsku. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-03-2009, 01:17
|
|
|
tomashbe, może zamiast kłaść się pod autem wpadniesz na kanał ? Łatwiej będzie nieco Poszukamy sączącego się oleju skądś :> I popatrzymy co tam poprzedni właściciel zrobił (lub też nie) |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomashbe
Nowy Forumowicz tomashbe
Auto: Upolowałem Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 19-03-2009, 09:36
|
|
|
Cytat: | tomashbe, może zamiast kłaść się pod autem wpadniesz na kanał ? Łatwiej będzie nieco Poszukamy sączącego się oleju skądś :> I popatrzymy co tam poprzedni właściciel zrobił (lub też nie) |
Pewnie, że z chęcią wpadnę na kanał Posiadasz kanał własny czy w firmie ? Ogólnie gdzie i kiedy proponujesz ? Będę wdzięczny za pomoc w rekonesansie ale ostrzegam, że mechanikiem nie jestem . |
_________________ Już mam Cari 1.8 GDI !
Staram się poprawnie pisać po Polsku. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-03-2009, 23:24
|
|
|
Posiadam własny kanał
Gdzie i kiedy, dla mnie może być np sobota wieczór, albo niedziela na przykład. Albo w tygodniu jak wygodniej
Ale to już dokładniej na PW, żeby tematu nie zaśmiecać |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|